شهر پرتصادف!

سردار محمدرضا میرحیدری، فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به ممنوعیت تولید کشت خشاش در افغانستان با به روی‌کار آمدن طالبان، گفت: در این مدت کشفیات مواد مخدر در سطح کشور با کاهش زیادی روبه‌رو بوده که در این میان اصفهان هم نسبت به میانگین کشوری عملکرد بهتری داشته است.

تاریخ انتشار: 12:04 - دوشنبه 1401/11/10
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
شهر پرتصادف!

به گفته او، در ده‌ماه گذشته اصفهان با 39درصد کاهش در حوزه کشفیات موادمخدر روبه‌رو بوده است. درحالی که در این مدت کشفیات هروئین 109درصد، مواد صنعتی 78درصد، گراس 9درصد، تریاک 41درصد افزایش داشته است. اصفهان

همچنین در طول این مدت، نزدیک به 22قبضه سلاح از باندهای مواد مخدر در سطح استان کشف، 466خودرو سنگین و سبک و 26دستگاه موتورسیکلت توقیف شده است. آنطور که فرمانده انتظامی استان اصفهان ادامه داد: در ده‌ماه گذشته در سطح استان و محله‌های مختلف دوهزار و 202 طرح اجرا شده است.

همچنین برخورد و دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر با کاهش 6درصدی روبه‌رو بوده است. نزدیک به 327 قاچاقچی عمده نیز شناسایی و دستگیر شده‌اند. فرمانده انتظامی استان اصفهان با اشاره به کاهش 4درصدی برخورد با زنان معتاد بیان کرد: متأسفانه برخورد با اتباع در حوزه موادمخدر 3درصد افزایش یافته است. به همین دلیل هم این مسئله برای سال آینده در اولویت پلیس قرار گرفته است.

میرحیدری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به راه‌اندازی کمپ ماده 16 مبارزه با مواد مخدر در روزهای آتی بیان کرد: به‌زودی کمپ ماده 16 افتتاح می‌شود تا به واسطه آن معتادان متجاهر از سطح شهر جمع‌آوری و تحویل مقامات استان شوند. بهره برداری از این کمپ می‌تواند به بهبود شرایط جامعه کمک کند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به حوزه مبارزه با قاچاق کالا بیان کرد: اکنون مهم‌ترین دغدغه مردم مشکلات اقتصادی موجود در جامعه است. بر همین اساس، مهم‌ترین راهبرد پلیس هم برخورد با سطح کلان قاچاق است و نه خرده‌پاها.

با این نگاه، در مدت ده‌ماهه امسال آمار پرونده‌های قاچاق بیش از یک‌میلیارد تومان، ۷۵درصد و پرونده‌های بالای ۵۰۰ میلیون تومان ۱۹۰درصد افزایش داشته است.

رشد 66درصدی ارزش کالاهای مکشوفه اصفهان

میرحیدری در ادامه سخنانش با اشاره به رشد 66درصدی ارزش کالاهای مکشوفه در استان در ده‌ماه، بیان کرد: ارزش کالاهای مکشوفه قاچاق را ۶۱۳میلیارد تومان بوده است. همچنین ارزش تعداد خودروهای شوتی توقیف‌شده نیز با افزایش 200درصدی روبه‌رو بوده است که معادل توقیف 517دستگاه خودرو است.

او افزود: در مدت موردنظر میزان کشف سوخت قاچاق نیز ۱۸۶درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است. فرمانده انتظامی استان اصفهان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه شرایط جاده‌های به‌طوری است که مجرمان به راحتی می‌توانند وارد استان شوند، گفت: پلیس آگاهی توانسته در ده‌ماه گذشته 144باند سرقت را متلاشی و 401 سارق را دستگیر و 60باند سرقت مغازه و منزل و 8 باند خودرو را منهدم کند.

البته در این رابطه یکی از مشکلات اساسی پلیس خرید و فروش قطعات استوک است که با فرهنگ دینی و اخلاقی جامعه نیز هم‌خوانی ندارد. شهروندان نباید کالایی را با قیمتی نازل که مسروقه است خریداری کنند.

افزایش تصادفات درون‌شهری استان

او در ادامه به آمار تصادفات نیز اشاره کرد. آماری که نشان از افزایش تصادفات درون‌شهری دارد. میرحیدری با اشاره به افزایش ۳۳درصدی شمار فوتی‌ها در تصادفات درون‌شهری استان در
ده‌ماه اخیر بیان کرد: در این مدت برخورد با تخلفات و صدور جریمه نیز ۱۴درصد فزونی یافته است.

همچنین در حوزه جاده‌ای، شمار تصادفات منجر به فوت در سال جاری ۷درصد کاهش، اما تصادفات جرحی ۲۵درصد افزایش داشته است. از نظر او افزایش مصرف مشروبات الکلی یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش تصادفات است: «در برخی محله‌ها وقتی از افراد آزمایش گرفته می‌شود نتایج به‌دست‌آمده نشانگر مصرف مسکرات و بی‌توجهی به ارزش‌های الهی و تغییر سبک زندگی افراد است که پیامدهای ناگواری از جمله افزایش تصادفات و فوتی‌ها را دربر دارد.»

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 3 =