تیم‌های مدعی برای رسیدن به مرحله یک‌چهارم چه وضعیتی دارند؟

جام ملت‌ها در ایستگاه یک‌هشتم

با پایان یافتن دیدارهای مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، چهره 16 تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شد و در ادامه این رویداد با حساسیت و البته جذابیت بیشتری دنبال خواهد شد

تاریخ انتشار: 09:36 - شنبه 1402/11/7
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
جام ملت‌ها در ایستگاه یک‌هشتم

به گزارش اصفهان زیبا؛ با پایان یافتن دیدارهای مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا، چهره 16 تیم راه‌یافته به مرحله یک‌هشتم نهایی مشخص شد و در ادامه این رویداد با حساسیت و البته جذابیت بیشتری دنبال خواهد شد؛ زیرا در هر یک دیدار، یک تیم به مرحله بالاتر صعود می‌کند و تیم دیگر باید با جام وداع کند.

در جام ملت‌های آسیا 2023 قطر، 24 تیم در شش گروه چهار تیمی به رقابت پرداختند که علاوه بر تیم‌های اول و دوم هر گروه، چهار تیم برتر سوم گروه‌ها نیز به مرحله یک‌هشتم نهایی راه پیدا کردند و از فردا یکشنبه رقابتشان را در حالی آغاز می‌کنند که با عملکرد تیم‌ها در مرحله گروهی، تا حدودی چهره تیم‌های مدعی جام مشخص شده است.

اگر تک‌شگفتی‌های جام را نادیده بگیریم، چهره تیم‌هایی که به مرحله یک‌هشتم نهایی راه‌یافته‌اند، از قبل نیز قابل پیش‌بینی بود و در پایان دیدارهای مرحله گروهی علاوه بر تیم ملی فوتبال کشورمان که با سه برد متوالی صعودش را قطعی کرد، تیم‌های کره جنوبی، ژاپن، عربستان، استرالیا، قطر، فلسطین، ازبکستان، تایلند، بحرین، سوریه، ژاپن، عراق، اردن، اندونزی، تاجیکستان و امارات در مرحله یک‌هشتم به مصاف هم می‌روند که مروری بر تقابل‌های پیش رو خواهیم داشت.

ایران- سوریه

تیم ملی کشورمان در مرحله گروهی سه پیروزی متوالی برابر تیم‌های فلسطین، هنگ‌کنگ و امارات با 9 امتیاز به مرحله دوم راه پیدا کرد. تیم ایران از ساعت 19:30 چهارشنبه‌شب (یازدهم بهمن‌) در ورزشگاه عبدالله بن خلیفه شهر دوحه مقابل تیم ملی سوریه قرار خواهد گرفت و در صورت برتری در این بازی، به مرحله یک‌چهارم راه پیدا خواهد کرد.

صعود از مرحله یک‌هشتم برای فوتبال ایران تاکنون، کار دشوار و دور از نظری نبوده است و سوریه هم حریف چندان سختی برای تیم کشورمان نخواهد بود؛ هرچند در رویدادی مثل جام ملت‌ها، ساده گرفتن هر حریفی، دردسرساز می‌شود.کار سخت تیم ملی در مراحل بعدی خواهد بود، جایی که در صورت صعود باید به مصاف یکی از تیم‌های بحرین یا ژاپن برود که هر دو تیم حریفان سختی خواهند بود؛ به‌ویژه ایران و ژاپن که هر دو جزو مدعیان قهرمانی محسوب می‌شوند و یک فینال زودهنگام پیش رو خواهند داشت.

عربستان‌سعودی – کره‌جنوبی

سخت‌ترین تقابل مرحله یک‌هشتم نهایی جایی است که تیم‌های عربستان و کره جنوبی به دیدار هم می‌روند و یکی از این دو تیم مدعی که با سرمربیان خارجی پای در جام گذاشته‌اند، از دور مسابقات حذف می‌شود که عملکرد بدی برای آن تیم خواهد بود. برنده این دیدار نیز با استرالیا یا اندونزی رقابت می‌کند که دیدار احتمالی با استرالیا، یک فینال زودهنگام خواهد بود.

بحرین-ژاپن

تیم ژاپن به‌عنوان مدعی شماره یک جام ملت‌ها پای در این رویداد گذاشت؛ اما نتایج به‌گونه‌ای رقم خورد که این تیم در گروهش دوم شد و باید در این مرحله به دیدار تیم بحرین برود. بحرین در گروه E با وجود حضور تیم کره جنوبی، توانست صدرنشین شود.

تاجیکستان-امارات

تیم تاجیکستان که به‌عنوان یکی از تیم‌های شگفتی‌ساز جام راهی مرحله دوم شده، به مصاف تیم امارات می‌رود که با وجود عملکرد ضعیف در گروه ایران، توانست راهی مرحله یک‌هشتم شود و غلبه بر تیم تاجیکی هم چندان کار دشواری نباید باشد.

تایلند- ازبکستان

تیم ازبکستان که به‌عنوان تیم دوم گروه راهی مرحله حذفی شده، به دیدار تیم رده دومی تایلند می‌رود و برتری در این دیدار و راهیابی به مرحله یک‌چهارم برای هر دو تیم اتفاق مهمی قلمداد خواهد شد. برنده این دیدار با برنده قطر و فلسطین تقابل می‌کند تا مسیر نیمه‌نهایی ساده‌تر از دیگر تیم‌ها در دسترس باشد.

استرالیا-اندونزی

تیم استرالیا که با هفت امتیاز و صدرنشینی در گروه راهی مرحله یک‌هشتم شده، در مصاف با تیم اندونزی به‌عنوان تیم سوم گروهش، کار چندان سختی برای صعود نخواهد داشت؛اما سختی کار در مرحله بعد است که باید مهیای مصاف با برنده دیدار عربستان و کره جنوبی شوند.

قطر-فلسطین

تیم قطر که به‌عنوان میزبان مسابقات با سه برد متوالی راهی مرحله حذفی شد، در این مرحله نیز با قرعه خوبی مواجه شده و با تیم فلسطین که یکی از سه تیم راه‌یافته از مرحله گروهی است، رقابت می‌کند. برنده این بازی هم در مرحله بعدی با ازبکستان یا تایلند مصاف می‌کند تا بهترین قرعه برای میزبان در انتظار باشد.

عراق – اردن

تیم عراق که با وجود هم‌گروهی با ژاپن به‌عنوان صدرنشین راهی مرحله یک‌هشتم شد، با تیم اردن دیدار می‌کند که صدرنشینی مرحله گروهی را از دست داد. تیم عراق سابقه شگفتی‌سازی در چند دوره گذشته و قهرمانی جام ملت‌ها را دارد؛ ازاین‌رو کارشناسان فوتبال در معادلاتشان این تیم را در نظر می‌گیرند.

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هفده + بیست =