احتیاط کنید:

نرم‌‌افزارهای بانکی را از هر سایتی دریافت نکنید

هنگامی‌که شما به دنبال نرم‌افزاری در موتور جست‌وجوگر گوگل هستید، ممکن است اپلیکیشن‌های تقلبی را در صدر نتیجه جست‌وجو پیدا کنید

تاریخ انتشار: 09:24 - سه شنبه 1402/11/10
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
نرم‌‌افزارهای بانکی را از هر سایتی دریافت نکنید

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا استان درباره نصب کردن نرم‌افزارهای همراه بانکی چنین گفت: چنانچه قصد نصب کردن نرم‌افزارهای همراه بانک را بر روی تلفن همراه خود دارید، بایدبه این توجه کنید که اپلیکشن‌های بانکی را تنها از سایت بانک عامل یا فروشگاه‌های داخلی دانلود کنید.

گوگل، مرجع یافتن نرم‌افزار بانکی نیست

هنگامی‌که شما به دنبال نرم‌افزاری در موتور جست‌وجوگر گوگل هستید، ممکن است اپلیکیشن‌های تقلبی را در صدر نتیجه جست‌وجو پیدا کنید؛ این موضوع از ترفندهای کلاهبرداران بوده و کاربر هم به نتایج اولیه اطمینان می‌کند، اما این یک اصل و قاعده کلی است که به ‌هیچ‌وجه گوگل را مرجع یافتن نرم‌افزار بانکی خود قرار ندهند.

توجه داشته باشید که تشخیص جعلی بودن اپلیکیشن‌های بانکی نیاز به دانش برنامه‌نویسی و مهندسی معکوس در زمینه‌ اندروید دارد.

خطر سرقت با نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های تقلبی

نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن‌های همراه بانک از هر منبعی می‌تواند خطر سرقت و افشای اطلاعات را در پی داشته باشد، بنابراین توجه به منبع دریافت نرم‌افزار بسیار مهم است.

توصیه

توصیه می‌شود اپلیکشن‌های بانکی را تنها از سایت بانک عامل یا فروشگاه‌های داخلی دانلود کنید.

ضمنا مراقب پیامک‌های جعلی باشید؛ گاهی لینک نرم‌افزارهای مخرب توسط مجرمان سایبری از طریق ارسال پیام و یا پیامک‌ها به‌وسیله پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای کابران ارسال می‌شود.

 از این رو به‌هیچ‌وجه به لینک‌های دریافتی توجه نکنید و بدانید خطراتی از قبیل لینک جعلی همراه بانک، نرم‌افزار سامانه ثنا قوه‌ قضاییه و… همیشه در کمین شما است.

همچنین در صورت مواجهه با موارد مشکوک و یا نیاز به اخذ مشاوره و راهنمایی تخصصی می‌توانید از طریق سایت رسمی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir  و یا شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ اقدام کنید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده + نوزده =