فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان از وضعیت جرائم در شهر می‌گوید

عدم افزایش سرقت از فروشگاه‌های مواد غذایی

سرهنگ حسین بساطی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 3درصدی کل جرائم بیان کرد: از ابتدای سال تا به الان و با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده این اتفاق افتاده است؛ علاوه بر این، سرقت از مغازه‌ها نیز 24درصد و سرقت از منازل نیز 27درصد کاهش یافته است.

تاریخ انتشار: 09:12 - یکشنبه 1402/11/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
عدم افزایش سرقت از فروشگاه‌های مواد غذایی

به گزارش اصفهان زیبا؛ سرهنگ حسین بساطی، فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در جمع خبرنگاران با اشاره به کاهش 3درصدی کل جرائم بیان کرد: از ابتدای سال تا به الان و با توجه به هدف‌گذاری‌های انجام شده این اتفاق افتاده است؛ علاوه بر این، سرقت از مغازه‌ها نیز 24درصد و سرقت از منازل نیز 27درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر، اما کشف و دستگیری سرقت به عنف و توأم با خشونت با افزایش 42درصدی روبه‌رو بوده است.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با بیان اینکه کشف خودروهای مسروقه نیز با افزایش 48درصدی روبه‌رو بوده است، افزود: همچنین کشف موتورسیکلت‌های مسروقه نیز با 31درصد افزایش روبه‌رو بوده است. گفتنی است؛ نزدیک به ۹۵درصد از خودروهای مسروقه کشف می‌شود.

بسیاری از این سرقت‌ها نیز به دلیل سهل‌انگاری و عدم توجه رانندگان به رعایت ضوابط ایمنی انجام می‌شود. در حوزه سرقت احشام نیز شاهد رشد 145درصدی کشف هستیم. فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه یکی از سامانه‌های طراحی‌شده در پلیس من، سامانه «نما» است، گفت: در این سامانه اموال مسروقه بارگذاری می‌شوند و شهروندان در صورت شناسایی اموال خود می‌توانند با داشتن کلاسه مربوط مراجعه کنند و اموال خود را تحویل بگیرند.

سرقت از فروشگاه‌های مواد غذایی افزایش نداشته است

بساطی در پاسخ به سؤال «اصفهان زیبا» مبنی بر اینکه آیا سرقت از فروشگاه‌های مواد غذایی نیز با افزایش روبه‌رو بوده است، گفت: گزارش‌هایی در این رابطه به ما رسیده؛ اما واقعیت این است که این موارد زیاد یا چشمگیر نبوده و از فراوانی زیادی برخوردار نیست.

او در پاسخ به سؤال دیگر «اصفهان زیبا» مبنی بر چرایی افزایش نزاع و خشونت در جامعه و مراجعه به بیمارستان‌ها همچنین در مدارس بیان کرد: واقعا این‌گونه نیست که شما می‌گویید. در مدارس هم گزارش‌هایی که به ما می‌رسد، زیاد نیست و به‌صورت موردی است. مدیران و اولیای مدارس دراین‌باره نقش و مسئولیت دارند و باید به ایفای نقش خود بپردازند. نباید دراین‌باره فقط از پلیس انتظار داشت و همه دستگاه‌ها باید به ایفای نقش بپردازند.

افزایش دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر

آن‌طور که این مسئول می‌گوید، دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر نیز با افزایش 25درصدی روبه‌رو بوده است؛ افرادی که ازجمله حلقه‌های چرخش مواد مخدر در جامعه به شمار می‌روند و برای همین پلیس برخورد جدی و قاطعانه با آن‌ها را در دستور کار خود گذاشته است.

افزایش صددرصدی دستگیری معتادان کارتن‌خواب و متجاهر ازجمله مباحث دیگری بود که فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان به آن اشاره کرد و گفت: در حوزه واحد مشاوره و خدمات اجتماعی کلانتری‌ها، اقدامات بسیار خوبی انجام شده است و واحدهای مشاوره در تمام کلانتری‌ها حضور دارند که افرادی متخصص هستند و با ورود آن‌ها به پرونده‌ها، شاهد ارجاع ۲۸هزار و ۵۰۰پرونده به این واحد هستیم که از این بین ۷۶درصد منجر به مصالحه شده است.

طرح امنیت‌محور ازجمله طرح‌هایی است که پلیس در چندماه گذشته به اجرای آن پرداخته است. بساطی دراین‌باره گفت: طرح امنیت محله‌محور و معیار در آن، خود مردم هستند. درواقع طرح‌های انتظامی متناسب با نیازمندی شهروندان و اطلاعات آن‌ها با استفاده از ظرفیت خود مردم و توان انتظامی اجرایی می‌شود.

مبنای طرح‌های انتظامی رضایتمندی مردم و امنیت شهروندان خط قرمز پلیس است. طرح پاک‌سازی پارک‌ها، بوستان‌ها و اماکن پرتردد و عمومی نیز مدنظر قرار گرفته و برخورد با اراذل‌واوباش و مزاحمان به‌صورت جدی در دستور کار است.

او با اشاره به اینکه برای اعیاد پیش رو و عید نوروز نیز طرح‌های ویژه‌ای اجرایی خواهد شد، بیان کرد: جمع‌آوری و برخورد با عرضه‌کنندگان قلیان ازلحاظ معیارهای بهداشتی در سطح شهر با رویکرد بهداشتی در دستور کار است و پلیس پشتیبانی از این طرح‌ها می‌کند.

فرمانده انتظامی شهرستان اصفهان با اشاره به هوشمندسازی پلیس بیان کرد: در همین راستا نیز امکانات خوبی تهیه شده است. تمام خودروهای پلیس مجهز به تجهیزات کنترلی هستند و ابزارهای هوشمند برای تطبیق چهره افراد توسط مأموران به کار برده می‌شود.این مسئول در ادامه سخنانش به برقراری یک‌میلیون و ۶۷۰ هزار تماس با پلیس ۱۱۰ از ابتدای سال تا به الان، بیان کرد: تاکنون در حال حاضر صددرصد البسه کارکنان پلیس در سطح اصفهان به دوربین مجهز هستند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 + نوزده =