نوپاها در حوزه گردشگری، لجستیک ، تولید محتوا و مالی دستاوردهای قابل توجهی داشتند

ثمره استارتاپ‌های اصفهانی

استارتاپ‌های فعال در حوزه گردشگری، حمل‌و‌نقل و لجستیک، تولید محتوا و مالی عملکرد موفق‌تری در مقایسه با سایر استارتاپ‌ها در اصفهان داشته‌اند.

تاریخ انتشار: 09:20 - دوشنبه 1402/11/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
ثمره استارتاپ‌های اصفهانی

به گزارش اصفهان زیبا؛ استارتاپ‌های فعال در حوزه گردشگری، حمل‌و‌نقل و لجستیک، تولید محتوا و مالی عملکرد موفق‌تری در مقایسه با سایر استارتاپ‌ها در اصفهان داشته‌اند.

این استارتاپ‌ها با خدماتی که ارائه کرده‌اند از رقبا پیشی گرفته و برخی از آن‌ها از موفق‌ترین مجموعه‌های استارتاپی در سطح کشور به شمار می‌روند. برای گسترش استارتاپ‌ها در اصفهان فرصت‌هایی وجود دارد که استارتاپ‌های فعال در پایتخت از این فرصت‌ها بی‌نصیب هستند.

به گفته فعالان جامعه استارتاپی هزینه‌های پایین تر در اصفهان یکی از فرصت‌های مناسب برای آغاز کارآفرینی به واسطه رشد و گسترش جامعه استارتاپی است؛ به عنوان مثال هزینه پایین خرید و اجاره دفتر و رفت‌و‌آمد در زمان کمتر در سطح شهر مزیت‌های فعالیت‌های استارتاپی در اصفهان است.

استارتاپ‌ها بستر خلق ارزش‌افزوده اقتصادی را از کانال فناوری و نوآوری فراهم می‌کنند؛رشد استارتاپ‌ها در اصفهان می‌تواند جهشی بزرگ برای کارآفرینی و ایجاد اشتغال در این استان باشد. زمانی که استارتاپ‌ها در فرهنگ کسب‌وکار اصفهان جا باز کنند و سرمایه‌گذاران برای کارآفرینی به این سمت‌و‌سو حرکت کنند، پازل موفقیت استارتاپ‌های اصفهانی هم تکمیل می‌شود.

شیپ نو؛ پیشرو در حمل‌و‌نقل اصفهان

این‌طور که دبیر کل اتاق بین‌المللی جوانان ایران به «اصفهان‌زیبا» می‌گوید: استارتاپ‌های فعال در حوزه لجستیک عملکرد موفقی در اصفهان داشته‌اند. استارتاپی همچون «شیپ نو» توانسته در این زمینه موفق عمل کند و در مقایسه با اسنپ و تپسی خلق ارزش افزوده مناسبی ایجاد کرده است؛ به گونه‌ای که افرادی که از شیپ نو استفاده می‌کنند بعید است سراغ اسنپ بروند. درواقع شیپ نو در اصفهان در مقایسه با رقبا توانسته به خوبی عمل کند.

مستربلیط؛ استارتاپ موفق حوزه گردشگری

نوید ادریس عنوان می‌کند: یکی از مزیت‌های اصفهان بحث گردشگری است و خوشبختانه استارتاپ‌های فعال در این بخش به خوبی عمل کرده اند؛ مانند استارتاپ «مستربلیط».

ویرگول؛ پیشتاز در تولیدمحتوا

عضو هیئت مدیره شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه هدهد خاطرنشان می‌کند: یکی دیگر از استارتاپ‌های موفق در اصفهان استارتاپ‌های فعال در حوزه تولید محتوا هستند. استارتاپ «ویرگول» در اصفهان عملکرد موفقی داشته است و حجم زیادی از مخاطب فارسی‌زبان در کل دنیا را دارد. این استارتاپ با استفاده از هوش مصنوعی روی نرم‌افزار خودش فعالیت می‌کند.

200میلیاردتومان تأمین مالی جمعی در اصفهان

دبیر کل اتاق بین‌المللی جوانان ایران خاطرنشان می‌کند: «فین‌تک» نیز استارتاپ دیگری است که در اصفهان رشد بالایی داشته است مجموعه‌‌ای به نام «ایفاند» تاامروز 200 میلیارد تومان تأمین مالی جمعی کرده است و در حال دریافت مجوزهای جدیدی است و به‌زودی یکی از موفق‌ترین مجموعه‌های کشور می‌شود که تأمین مالی جمعی را در اختیار دانش‌بنیان‌های اصفهان می‌گذارد.

عملکردموفق آبی سفید در اصفهان

از سوی دیگر محمد کرمانی، بنیان‌گذار مجموعه اشتراکی «آبی‌سفید» به «اصفهان‌زیبا» می‌گوید: مجموعه آبی‌سفید یکی از مجموعه‌های موفق استارتاپی در اصفهان است. این مجموعه سه مرتبه از رهنما، سپهرشبکه و فناپ برای شعب مختلفش جذب سرمایه کرده است و 11هزار عضو هم دارد. کرمانی تصریح می‌کند: استارتاپ‌های تولید‌محتوا در اصفهان موفق عمل کرده‌اند؛ مانند ویرگول که بزرگ‌ترین شبکه اجتماعی فارسی است و 22میلیون نفر کاربر دارد.

گاما؛ موفق در حوزه آموزش

او ادامه می‌دهد: «گاما» استارتاپ موفق دیگری است که در زمینه محتوای آموزشی مدارس فعال است و انواع محتوای آموزشی برای تمام مقاطع تهیه می‌کند.

تب پرشیا؛ بزرگ‌ترین آژانس گردشگری خارجی

بنیان‌گذار مجموعه اشتراکی آبی‌سفید اذعان می‌کند: «تب پرشیا» یکی از استارتاپ‌های موفق گردشگری در اصفهان است که بزرگ‌ترین آژانس کشور از نظر تعداد گردشگر خارجی به شمار می‌رود.

فوتبالیت؛ استارتاپ فعال در حوزه ورزش

کرمانی می‌گوید: از استارتاپ‌های ورزشی موفق در اصفهان می‌توان به «فوتبالیت» اشاره کرد که به هشت لیگ برتر و سه‌هزار مدرسه فوتبال خدمات ارائه می‌کند و بزرگ‌ترین سامانه ورزشی به شمار می‌رود.

ایرانی‌کارت؛ موفق در حوزه مالی و رمزارز

بنیان‌گذار مجموعه اشتراکی آبی‌سفید خاطرنشان می‌کند: «ایرانی‌کارت» یکی دیگر از استارتاپ‌های موفق در اصفهان هست؛ این استارتاپ یک پلتفرم معاملاتی ارز دیجیتال است؛ همچنین در حوزه ارائه پی پال، ویزا، مسترکارت‌،گیف‌کارت و نقدکردن و پرداخت بین الملل و افتتاح حساب بین‌المللی فعالیت می‌کند و عملکرد خوبی داشته است.

کرمانی می‌افزاید: «آونگ ایمیل» نیز یکی دیگر از استارتاپ‌های اصفهان است که بزرگ‌ترین زیرساخت انتقال ایمیل در کشور را دارد و روزانه ده‌ها میلیون ایمیل جابه جا می‌کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

12 − 10 =