اجرای جهاد تبیین، رسالت بزرگ روحانیت و طلاب است

همایش بزرگ جهاد تبیین به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار و فضلا و علمای اصفهان و با مشارکت سازمان بسیج طلاب و طلاب اصفهان و مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در حسینیه جواد الائمه اصفهان برگزار شد.

تاریخ انتشار: 09:59 - دوشنبه 1402/11/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
اجرای جهاد تبیین، رسالت بزرگ روحانیت و طلاب است

به گزارش اصفهان زیبا؛ همایش بزرگ جهاد تبیین به مناسبت گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب، رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار و فضلا و علمای اصفهان و با مشارکت سازمان بسیج طلاب و طلاب اصفهان و مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان در حسینیه جواد الائمه اصفهان برگزار شد.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار در این همایش گفت: جنگ شناختی و ترکیبی تنها ابزار کارآمد جهاد تبیین است و بر این اساس رسالت روحانیت و طلاب سنگین است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی طائب با بیان اینکه در حال حاضر شبهات و گره‌ها منشأ هجوم حملات است، تصریح کرد: امروز بیشتر به دنبال گشودن گره‌های جامعه هستیم.

او افزود: بر همین اساس، حضرت امام(ره) بدون امکانات مادی علیه رژیم شاهنشاهی قیام کرد و امروز پس از ۴۵ سال شاهد شکوفایی و به ثمر نشستن این قیام در همه جهان هستیم.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار با بیان اینکه دشمن به دنبال این است که هدف انقلاب را در ذهن ها از بین ببرد، خاطرنشان کرد: دشمن درصدد است هدف‌های بیهوده مادی را جایگزین کند و هدف بلند مقدمه‌سازی ظهور را در ذهن مردم ایران از بین ببرد.

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره به لزوم به نمایش گذاشتن قدرت ایران در دنیا تصریح کرد: در حال حاضر قدرت ایجاد‌شده را باید برای تمام دنیا به نمایش بگذاریم؛ چراکه روی زمین و در میدان و خط مقدم این قدرت جا افتاده است و این باید پای صندوق های رأی مشخص شود.

به گفته حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، شرایط به گونه ای تدبیر شده که آتش دشمن در خط مقدم باقی مانده و به عقبه نرسیده است.

او با اشاره به اینکه باید با کمال زیرکی نبرد را در خط مقدم نگه داشت، ادامه داد: این نبرد به آن نقطه ای که قلب استکبار در حال از بین رفتن است رسیده و تمام هدف دشمن این است که مقاومت عقبه را بشکند تا قدرت آن ظهور پیدا نکند.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار تصریح کرد: در حال حاضر قدرت پنهان دنیا یعنی یهود نیز در جنگ اخیر غزه و اسرائیل و میزان حمایت برخی از کشورها مانند استرالیا، انگلیس، فرانسه و آمریکا بر همگان آشکار است.

او در ادامه اشاره ای داشت به معجزات و حمایت الهی در زمان پیروزی انقلاب اسلامی و خاطرنشان کرد: به اشتباه انداختن دشمن در تحلیل ها و خطا در تصمیمات یکی از نعمت‌های خداوند به نیروهای تحت حمایتش است.

حجت الاسلام و المسلمین طائب با بیان اینکه اشتباه و خطا در اقدام به تحلیل و تصمیم کمر حکومت، سیاست و قیام را می‌شکند، خاطر نشان کرد: حضرت امام (ره) در طول مبارزه با رژیم شاهنشاهی یک اشتباه در تحلیل نداشت و در مقابل، رژیم پر از غلط و خطا در تصمیم بود.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار در ادامه با اشاره به اینکه وضعیت اقتصادی و مالی امروز نظام جمهوری اسلامی قابل قیاس با زمان پیروزی انقلاب اسلامی نیست، اذعان داشت: با شرایط وخیم‌تر به اینجا رسیدیم. بودجه مملکت در زمان پیروزی انقلاب اسلامی فقط از فروش نفت بود و تجربه ای از استخراج نفت نداشتیم؛ حتی گندم کشور هم وارداتی بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب در ادامه سخنانش با اشاره به لزوم کنار زدن و محو اسرائیل از صفحه روزگار گفت: اگر مردم آمریکا روزی بدانند که صهیونیست‌ها چه باری از آن‌ها کشیده‌اند، انتقام سختی از آن‌ها خواهند گرفت.

او خاطرنشان کرد: زمانی که انقلاب پیروز شد، یکی از آن اشتباهات دشمن این بود که دشمن تصور کرد اگر یاران امام را ترور کند،انقلاب زمین می‌خورد و ترورها را آغاز کرد؛ اما با این اقدام انقلاب زمین نخورد و سیستم حفاظت ایجاد شد.

فرمانده قرارگاه عمار ادامه داد: اشتباه دوم دشمن حمله به ما بود. با تحلیل اشتباه تصور کرد ایران از لحاظ نظامی قوی نیست، در عین حال از نظر ظاهر حق دشمن بود که سه روزه تهران را بگیرد؛ زیرا ارتش دوره دیده و تا دندان مسلح در برابر یک نیروی دوره‌ندیده بدون ابزار ایستاد.

حجت‌الاسلام والمسلمین طائب عنوان کرد: دشمن در جنگ موفق نشد؛ اما ایران را مسلح کرد و نیرویی تشکیل شد که امروز با وجود آن دیگران جرئت نمی‌کنند به اطراف ایران نزدیک شوند.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار اشتباه سوم دشمن را حمله به لبنان برشمرد و تصریح کرد: اسراییلی ها به اشتباه لبنان را تسخیر کردند و هیچ کشوری به جز ایران به لبنان کمک نکرد، اما پس از مفقود شدن احمد متوسلیان امام(ره) دستور بازگشت نیروها را دادند و فرمودند: راه قدس از کربلا می‌گذرد.

او ایجاد داعش را اشتباه دیگر دشمن دانست و افزود: در جریان این موضوع عراق و سوریه از ایران به طور رسمی برای فرستادن مستشار دعوت کردند، به این معنا که ایران اجازه دارد در سوریه نیروی نظامی داشته باشد و در مرز جولان دهد.

به بیان حجت‌الاسلام والمسلمین طائب، اشتباه دیگر این بود که به طوفان الاقصی پاسخ دادند و ادعا کردند تهران را سه روزه می‌گیرند، همان غرور آن‌ها را گرفت و در حال حاضر راه برگشت ندارند.

رئیس شورای راهبردی قرارگاه عمار با تأکید فرمایش حضرت امام(ره) مبنی بر نابودی اسرائیل گفت: در حال حاضر این جریان در راستای طرح کلی امام(ره) که مقدمه‌سازی ظهور است، رقم می‌خورد و اسرائیل دیگر نمی‌تواند با این عملیات قد علم کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

8 + 4 =