چهارباغ اصفهان به رنگ سینما

اصفهان واژه‌نامه عشق است. خاک اصفهان را از دیرباز هنرپرور و مردم آن را هنرآفرین معرفی کرده‌اند و بدین‌سان می‌توان اصفهان را مهد فرهنگ و هنر با مردمانی پرشورونشاط خواند.

تاریخ انتشار: 11:56 - سه شنبه 1402/11/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
چهارباغ اصفهان به رنگ سینما

به گزارش اصفهان زیبا؛ اصفهان واژه‌نامه عشق است. خاک اصفهان را از دیرباز هنرپرور و مردم آن را هنرآفرین معرفی کرده‌اند و بدین‌سان می‌توان اصفهان را مهد فرهنگ و هنر با مردمانی پرشورونشاط خواند.

چنین جامعه‌ای با فرهنگ کهن و با تنوع فرهنگی و هم‌زیستی اقوام و ادیان مختلف نیازمند ایجاد فضای فرهنگی با روحیه عدالت‌خواهی است. عدالت فرهنگی یعنی توزیع عادلانه امکانات فرهنگی یک جامعه که با استحقاق‌های افراد و نهادهای فرهنگی متناسب است و در این موضوع رابطه مستقیم بین فضای فرهنگی جامعه و توزیع عادلانه امکانات حائز اهمیت است.

در پرتو عدالت فرهنگی، امکان توسعه پایدار و در ادامه، امکان برقراری عدالت اجتماعی بیشتر فراهم می‌شود. اما باید دانست آنچه مهم است، دستیابی به توسعه پایدار است که از مهم‌ترین مؤلفه‌های آن سلامت فرهنگی جامعه و عدالت اجتماعی است.

بسط عدالت فرهنگی و سینمایی، تقویت و گسترش زیرساخت‌ها، شناسایی مشکلات سینما، تکریم سینماگران، تجهیز، نوسازی و تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام، رفع دغدغه‌ها و مشکلات فعالان سینما، در راستای عدالت فرهنگی و به‌منظور دسترسی اهالی سینما و مردم علاقه‌مند است. گرمای عدالت فرهنگی در فجر انقلاب اسلامی در بهمن 1402 محور گردشگری چهارباغ اصفهان را رنگ‌وبوی سینمایی می‌دهد تا چهارباغ سینمایی اصفهان با آن نگاره‌های تاریخی جان تازه به فرهنگ و هنر جهان‌شهر اصفهان بدهد.

نگاه جدی به تولیدات سینماگران اصفهان که امسال با افزایش کمی و کیفی بخش جنبی جشنواره رونق خواهد گرفت، در راستای عدالت فرهنگی و حمایت از سینماگران اصفهانی، فصلی نو در عرصه سینمای اصفهان خواهد بود.

ایجاد بستر حضور ارزشمند پیش‌کسوتان که عمر خود را در شکوفایی جریان سینمای اصفهان صرف کردند، نشان از نگاه جدی ستاد برگزاری جشنواره در تکریم نام‌آوران تاریخ سینمای اصفهان و پیش‌کسوتان امروز دارد.

در بهار انقلاب اسلامی و در چهاردهمین جشنواره فیلم فجر در اصفهان هر روز با نام یکی از شهدای گران‌قدر انقلاب اسلامی نام‌گذاری شده است تا به برکت روح والای شهدای سینمای اصفهان نفسی تازه کند. به‌واقع بهار فرهنگی سینما در فصل سرد زمستان باشکوه حضور اهالی سینما در اصفهان و در گذر فرهنگی چهارباغ جشن شکوه عدالت فرهنگی در سینمای اصفهان خواهد بود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سیزده + پنج =