رهایی از آلرژی بهاری با کمک طب‌سوزنی

بهار نزدیک است و از اکنون بسیاری از شما ممکن است دچار آلرژی شوید، در این صورت ضمن آشنایی با علل بروز این بیماری می‌توانید با کمک طب سوزنی از این اختلال رهایی یابید.

تاریخ انتشار: 11:43 - دوشنبه 1402/12/14
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
رهایی از آلرژی بهاری با کمک طب‌سوزنی

به گزارش اصفهان زیبا؛ بهار نزدیک است و از اکنون بسیاری از شما ممکن است دچار آلرژی شوید، در این صورت ضمن آشنایی با علل بروز این بیماری می‌توانید با کمک طب سوزنی از این اختلال رهایی یابید.

آلرژی بهاری و علت بروز آن

آلرژی بهاری اغلب در اثر گرده‌های گیاهان ایجاد می‌شود و علائم گوناگونی دارد که از جمله می‌توان به عطسه، آبریزش بینی، سرفه، قرمزی چشم‌ها و در بعضی مواقع انسداد بینی، خارش چشم، بینی و پوست و یا خواب‌آلودگی اشاره کرد.

گاهی این علائم با علائم سینوزیت، آسم و بیماری‌های تنفسی همراه می‌شود و به آن شدت می‌بخشد و گاه علائم آن در تمام طول سال بیماران را مبتلا می‌کند و آنها به مجبور به استفاده از انواع داروهای ضد‌حساسیتی هستند، اما این نوع داروها بدون توجه به مشکلات اساسی در مورد سیستم ایمنی، تنها سرپوشی بر این علائم هستند. ضمن آنکه برای برخی افراد هیچ اثری ندارد.

در واقع سلول‌های بدن برای جلوگیری از مسموم شدن خود ماده‌ای به نام هیستامین از خود ترشح می‌کنند تا از خود دفاع کنند و خود را نجات دهند، ولی وقتی داروی آنتی‌هیستامین مصرف می‌شود، باعث فلج شدن سلول‌ها می‌شود و سلول‌ها دیگر نمی‌توانند هیستامین لازم را تولید و ترشح کنند.

آنچه در این خصوص مهم است این است که بدانید علت بروز این اختلال چیست؛ دلیل بیماری عملکرد ضعیف ارگان‌های داخلی بدن از جمله ریه، طحال، کلیه و قلب است و از طرفی بنا به اعتقاد طب سنتی ضعف انرژی حیاتی باعث می‌شود باد و سرما و عوامل حساسیت‌زا وارد بدن شود و دفاع بدن را ضعیف کند و به التهاب و قرمزی چشم و بینی و… بیانجامد.

در ضمن افرادی که در برابر سرماخوردگی و سایر عفونت‌های تنفسی مقاومت ندارند، بیشتر مستعد ابتلا به آلرژی هستند. بنابراین برای درمان باید به فکر تقویت سیستم ایمنی و انرژی حیاتی بدن بود.

طب‌سوزنی؛ کمکی برای درمان آلرژی

 موثرترین و مفیدترین راه بدین منظور استفاده از طب سوزنی است.

تحقیقات نیز نشان داده است که استفاده از طب سوزنی، به علت تحریک گردش خون، لنف و سیستم عصبی و اثری که بر روی عملکرد سلول‌ها، اندام‌ها و دفع مواد زائد از بدن دارد، می‌تواند سیستم ایمنی را تعدیل کرده و اثرات ضد التهابی بر جای بگذارد.

نحوه درمان با طب‌سوزنی

این روش با استفاده از قرار دادن سوزن‌های بسیار ظریف در بدن، ارگان‌های بدن را از طریق اعصاب حسی و حرکتی تنظیم می‌کند و با کنترل و افزایش خون‌رسانی، باعث افزایش انرژی و از بین رفتن ضعف در افراد می‌شود.

از طرفی عوامل عصبی و روانی را کنترل می‌کند و با کنترل سلول‌های حساسیت‌زای بدن جلوی تکثیر و واکنش شدید آنها را می‌گیرد.

 از طرف دیگر با تقویت مخاط‌های چشم و بینی، جلوی آبریزش و خارش شدید را گرفته و به مرور باعث رفع سرفه و عطسه می‌شود.

در واقع سوزن‌ها که به داخل کانال‌های خاص یا نقاط طب فشاری در بدن وارد می‌شوند، باعث می‌شود که انسداد در مسیر برداشته شده و منجر به هماهنگی تعادل و جریان آزاد نیروی زندگی در سراسر بدن ‌شود.

البته توصیه می‌شود همزمان با دوران طب سوزنی، مواد غذایی بهبود‌دهنده سیستم ایمنی مثل: ویتامین C، منیزیوم و بتاکاروتن مصرف شود.

تاثیر دائمی طب‌سوزنی و دیگر فوایدش

جالب است بدانید که با طب سوزنی می‌توان برای همیشه از این بیماری رهایی یافت. در حقیقت این یک اثر دائمی است که در طول عمر مشکل حساسیت فرد برطرف می‌شود.

علاوه بر آن، بسیاری از بیماری‌هایی که با واکنش‌های حساسیتی همراه هستند، مثل آسم، سینوزیت، گرفتگی صدا، گرفتگی بینی، گرفتگی مجاری اشکی، اگزما، کهیر، عفونت‌های حساسیتی پوستی و سرفه‌های حساسیتی خشک یا خلط‌دار را درمان می‌کند.

طب سوزنی همچنین می‌تواند با بازگرداندن سیستم ایمنی بدن به حالت طبیعی، آلرژی به مواد غذایی را هم درمان کند.

گفتنی است که درمان با طب سوزنی معمولا یک‌بار در هفته و حدود 6 هفته ادامه می‌یابد و هیچگونه عوارض جانبی ندارد.

دکتر الهه حاج‌صادقی، پژوهشگر طب‌سنتی و متخصص طب‌سوزنی

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

9 + 8 =