رأی بدهید

مجله تایم یک مجله خبری هفتگی آمریکایی است که وبسایت خبری آن در شهر نیویورک مستقر است. مجله تایم در سال 1923 تأسیس و در اصل توسط هنری لویس و بریتون هدن بنیان‌گذاری شد. مجله تایم بزرگ‌ترین و پرتیراژترین مجله خبری هفتگی در جهان است. نسخه چاپی دارای 26 میلیون خواننده بوده که 20 میلیون نفر از آن‌ها در ایالات متحده آمریکا مستقر هستند. حدود ۱۰۰ سال است که در کاور مجله تایم از لوگوی سنتی استفاده می‌شود؛ لوگویی با عبارت «TIME» که بالای کاور مجله را احاطه می‌کند. مجله تایم همچنین به خاطر استفاده از حاشیه ای به رنگ قرمز در روی جلد آن معروف است. این حاشیه قرمزرنگ فقط یک بار در تاریخ انتشار این مجله تغییر پیدا کرد و آن هم پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ در آمریکا بود که به رنگ سیاه منتشر شد و علت آن نشان دادن تأثر و اندوه این مجله از این حادثه بود. اکنون بعد از گذشت چیزی حدود 98سال از تاریخ انتشار این مجله پر تیراژ بار دیگر شاهد سنت شکنی مدیران این مجله هستیم.

تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه

انتخابات ریاست‌جمهوی ایالات متحده به‌حدی در نوع خود بزرگ و تأثیرگذار محسوب می‌شود که مجله تایم لوگوی خود را تغییر داده است. کاور شماره جدید مجله تایم از حاشیه‌های قرمزرنگ برخوردار است که در شماره‌‌های قبلی نیز مشاهده می‌شد؛ اما لوگوی بالای مجله از عبارت  TIME به VOTE به‌معنی رأی دهید تغییر یافته است تا سران مجله به‌نوعی حساس بودن شرایط کنونی ایالات متحده را نشان دهند. چنین اقدامی در نوع خود بی‌سابقه است و درواقع برای اولین ‌بار در صدسال گذشته، لوگوی مجله تایم تغییر پیدا می‌کند.
در کاور می‌توان مشاهده کرد که از سه رنگ سفید، آبی و قرمز استفاده شده است که سه رنگ پرچم ایالات متحده را بیان می‌کند.
 تصویر زنی نیز در کاور خودنمایی می‌کند که صورت خود را به دلیل شیوع بیماری کرونا پوشانده است. تصویر کاور که توسط شپرد فیری نقاشی شده، جزئیات در خور توجه فراوانی دارد که مدت‌ها ذهن مخاطبان را به خود درگیر خواهد کرد.  مدیران مجله‌ تایم درباره علت چنین تغییری در آخرین شماره توضیح داده‌اند: «رویدادهای بسیار کمی رخ خواهند داد که بتوانند نسبت به انتخابات ریاست‌جمهوی ایالات متحده تأثیر بیشتری روی دنیا بگذارند. برای بزرگداشت چنین رویدادی، تصمیمی بسیار سخت اتخاذ کردیم تا برای اولین در طول ۱۰۰ سال گذشته مجله تایم، لوگوی بالای کاور را در نسخه آمریکایی آخرین شماره از مجله تغییر بدهیم و به‌جای عبارت همیشگی TIME  از عبارت دیگری یعنی VOTE  استفاده کنیم. هدف از چنین اقدامی بیان اهمیت مشارکت و رای‌دادن شهروندان آمریکایی در انتخابات پیش رو است.» آنچه می‌خوانید، ترجمه سرمقاله این مجله به قلم ادوارد فلسنتال، سردبیر مجله تایم است.
من  معمولا در چنین نوشته‌هایی خوانندگان را به دیگر مقالات منتشر‌شده ارجاع نمی‌دهم؛ اما این‌بار توصیه اکید می‌کنم که نگاهی به مقاله‌ای که ژورنال ساینس (Science)، در تاریخ 24 سپتامبر روی وب‌سایت خود منتشر ‌کرد، بیندازید. در این مقاله که با عنوان «نغمه‌سرایی در بهاری آرام» انتشار یافت، مورد جدیدی به فهرست تغییرات نوید‌بخشی که به دنبال عقب‌نشینی موقتی ما آدم‌ها در آغاز همه‌گیری کووید 19 در جهان طبیعت رخ داد، اضافه‌شده‌است. چنین به نظر می‌رسد که در سکوت نسبی منطقه خلیج سان‌فرانسیسکو در ماه‌های آوریل و مه گذشته، آواز گنجشکان تاج‌سفید آرامش‌بخش‌تر و دلنشین‌تر از قبل شده بود. سالی پر از درد، رنج، هرج‌و‌مرج، و از‌دست‌دادن‌های غم‌بار را گذرانده‌ایم. با وجود این، حال که ملت‌های مختلف در سر‌تا‌سر جهان می‌کوشند از خاکستر این همه‌گیری برخیزند، روشن است که ما هم یک فرصت تاریخی برای تغییر شرایط خودمان به‌دست‌آورده‌ایم، فرصتی که ممکن است تنها یک‌بار برای هر نسلی فراهم شود. شماره این هفته مجله ما که با مشارکت مجمع جهانی اقتصاد منتشر‌شده‌است به بررسی این فرصت تاریخی اختصاص‌یافته، فرصتی که کلاوس شواب، رئیس این مجمع، آن را «باز‌راه‌اندازی بزرگ» خوانده است.
 چگونه می‌توانیم از این وقفه زمانی برای حرکت به سوی جهانی سالم‌تر، انعطاف‌پذیر‌تر، پایا‌تر و منصفانه‌تر، بیش‌ترین بهره را ببریم؟ هر‌یک از ما (افراد عادی، شرکت‌ها و دولت‌ها) چه‌کاری لازم است انجام دهیم تا از این اطمینان حاصل کنیم که به‌سادگی دچار ارتجاع نشده و به گذشته باز‌نمی‌گردیم؟ شواب اظهار می‌کند که «امیدواری نسبت به چشم‌اندازی روشن‌تر از آینده جهان سخت است»، اما با وجود این، از شرکت‌هایی هم می‌گوید که در حال باز‌تعریف موفقیت هستند، به گونه‌ای که معنایی فراتر از سودآوری صرف داشته‌باشد و از این طریق بارقه‌هایی از امید را به ما می‌نمایاند. ماریانا مازوکاتو، اقتصاد‌دان، نقشه راهی برای ایجاد تغییرات بنیادین در ساختارهای اقتصادی ارائه می‌کند. معمار دانمارکی، بیارکه اینگلس، از ایده‌های جدید و به‌شدت بلند‌پروازانه‌اش برای خلق جهانی سبز‌تر و سازگار‌تر با محیط‌زیست می‌گوید. خبرنگاران ما در سر‌تا‌سر جهان با صاحبان شرکت‌ها و سیاست‌گذاران در مورد برنامه‌های کوتاه‌مدت و فوری‌شان صحبت می‌کنند؛ از یوریکو کویکه، فرماندار توکیو که فعلا در حال برنامه‌ریزی و آماده‌شدن برای مسابقات به‌تعویق‌افتاده المپیک 2021 است گرفته، تا مدیر‌عامل جدید کمپانی سیتی‌گروپ، جین فراسر که اولین زنی است که ریاست یک بانک بزرگ در وال‌استریت را به‌عهده‌گرفته‌است. هم‌چنین، قسمت‌هایی از مصاحبه‌های منتشر‌شده در سری ویژه گفت‌و‌گو‌های تایم100 که به میزبانی هری و مگان، دوک و دوشس کمبریج، در ماه اکتبر برگزار شد و به بررسی این پرسش پرداخت که چگونه می‌توانیم دنیای دیجیتال بهتری بسازیم، نیز در این شماره مجله گنجانده شده‌است.
 می‌توان گفت که رخداد‌های کمی می‌توانند بیش‌تر از نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری پیش‌رو در ایالات‌متحده‌آمریکا، بر آینده جهان تأثیر‌گذار باشند. حال که آمریکایی‌ها باید تصمیم بگیرند که آیا زمان آن رسیده که دکمه راه‌اندازی مجدد خودمان را فشار دهیم یا نه، ما نیز بر آن شدیم تا در این شماره مجله، گزارش ویژه‌ای از روزهای پایانی کمپین‌های انتخاباتی 2020 ارائه دهیم.
هم‌چنان که مالی بال، خبرنگار سیاست داخلی تایم می‌گوید، «در سوم نوامبر (یا مدت کوتاهی پس از آن)، بالاخره می‌توانیم پاسخی برای این پرسش بیابیم که معنای این چهار سال پر هرج‌و‌مرجی که گذشت واقعا چه بود؟» و اضافه می‌کند، «تصمیمی که باید بگیریم در مورد این نیست که می‌خواهیم کدام سیاست‌های پیشنهادی را دنبال کنیم، بلکه تصمیمی جمعی راجع به این است که می‌خواهیم در چگونه دنیایی زندگی کنیم.» به منظور تأکید بر اهمیت این لحظه تاریخی، ما نیز تصمیم گرفتیم که برای اولین بار در نزدیک به صد سالی که از انتشار مجله تایم می‌گذرد، جای لوگوی خود را روی جلد نسخه آمریکایی مجله تغییر داده و آن را با جمله امری «رأی دهید»، به نشانه امر و الزام تک‌تکمان به استفاده از حق رأی خود، جایگزین کنیم. شاید بتوانیم بگوییم که این تصمیم برای مجله تایم به اندازه هر تصمیمی که هر کدام از ما در طول عمر خود ممکن است پای صندوق رأی گرفته‌باشد، مهم و سرنوشت‌ساز بوده است. ضمنا، برای اینکه کمکی‌کرده‌باشیم، راهنمایی را در این شماره در اختیار خوانندگانمان قرار‌داده‌ایم، در این خصوص که چگونه در موقعیت غیر‌عادی فعلی هم امنیت خود را حفظ کنند و هم رأی دهند. اثر هنری روی جلد مجله کار شپارد فری است که پیش از این هم دو بار روی جلد مجله تایم را طراحی کرده‌است. فری درباره این طرح روی جلد می‌گوید که «اگرچه سوژه این تصویر می‌داند که در طول یک دوره همه‌گیری، دموکراسی با چالش‌های حتی بیش‌تری نسبت به قبل مواجه است»، اما در‌هر‌حال این شخص مصمم است که «ازطریق رأی‌دادن، از صدا و قدرت» خود استفاده‌کند. لحظات حساس و منحصر‌به‌فردی را تجربه می‌کنیم؛ دوره‌ای که تا نسل‌ها بعد، تاریخ را به دو برهه قبل و بعد از خود، خواهد‌شکافت.

منبع: مجله تایم 22 اکتبر 2020