شهردار گلپایگان با اشاره به اینکه اولویت برنامه شهرداری گلپایگان اتمام پروژههای نیمهتمام است گفت: تاکنون بخشی از این پروژهها به اتمام رسیده و بخش دیگری نیز در دستور کار بوده و تا پایان دوره پنجم شوراهای اسلامی تکمیل میشود. شکرزاده با یادآوری این مهم که از تیرماه سال ۹۸ که به سمت شهردار منصوب شده است، ۳۰ پروژه نیمهتمام در شهر گلپایگان وجود داشت، گفت: خوشبختانه بخشی از پروژهها به اتمام رسیده و تلاش برای اتمام بقیه پروژه ادامه دارد.
اجرای طرح تفصیلی شهر گلپایگان
او با اشاره به طرح تفصیلی شهر گلپایگان گفت: تدوین طرح تفصیلی شهر یک الزام قانونی بود و نبود آن مشکلاتی را در شهرسازی شهر ایجاد کرده بود. شکرزاده ادامه داد: این طرح از مهر سال جاری اجرایی شد. با توجه به اینکه نقشههای پایهای شهرداری آماده بود و بهواسطه اینکه طرح تفصیلی کارایی لازم را داشته باشد، تلاش داریم در کوتاهترین زمان ممکن و قبل از پایان دوره پنجم شورا عملیاتی و مشکل شهرسازی شهروندان را حل کنیم.
تدوین دفترچه فرصتهای سرمایهگذاری
شهردار گلپایگان بر مشارکت با بخش خصوصی تأکید کرد و ادامه داد: در این راستا دفترچه فرصتهای سرمایهگذاری آماده شده و در دوران پسا کرونا، همایش و اطلاعرسانی درباره این فرصتها از طریق فضای مجازی و توزیع کتابچه سرمایهگذاری در حوزههای مختلف در دستور کار قرار دارد تا در شهر گلپایگان که ظرفیت و پتانسیل خوبی برای سرمایهگذاری دارد اقدامات لازم صورت پذیرد.
اجرای اولین پروژه مشارکتی
شکرزاده گــفت: نــخستین پروژه سرمایهگذاری در شهر گلپایگان با عنوان پارکینگ طبقاتی بازار شهر گلپایگان، که همواره یکی از مطالبات شهروندان در کاهش بار ترافیکی شهر بود، سال جاری به مناسب روز شوراها گلنگزنی شد و اکنون روند اجرای کار به خوبی در حال پیشرفت است و تاپایان دوره پنجم شوراها به بهرهبرداری میرسد. او از اجرای پروژههای سرمایهگذاری در شهر تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: از سرمایهگذاران استان و کشور دعوت میکنم از فرصتهای سرمایهگذاری شهر گلپایگان برای سرمایهگذاری استفاده کنند و به عنوان شهردار گلپایگان با همکاری شورای شهر گلپایگان تمام تلاش خود را برای تسهیل موانع پیش روی سرمایهگذاران به کار خواهیم گرفت.
تحقق شهرداری الکترونیکی
شهردار گلپایگان با اشاره به تحــقق شــهرداری الــکتــرونیــکی گفت: با توجه به محدودیتهای کرونایی و تأکید مسئولان استانی و سازمان شهرداریها و وزارت کشور بر الکترونیکیشدن خدمات شهرداری، مقدمات این موضوع مهم در شهرداری گلپایگان برای الکترونیکیکردن خدمات به شهروندان برای سال ۱۴۰۰ مهیا شده است تا در واحدهایی که پیادهسازی سامانههای اینترنتی وجود دارد، حضور شهروندان کاهش یافته و خدمات به صورت الکترونیکی ارائه شود.
ارتباط دو سویه بین شهروندان و شهرداری
شکرزاده با بیان اینکه ارتباط دوسویه بین شهروندان و شهرداری وجود دارد و برای تحقق حقوق شهروندی و مطالبات آنها تلاش خواهیم کرد، افزود: ملاقات مردمی در روزهای دوشنبه برقرار است و در دوران محدودیتهای کرونایی از طریق سامانه ۱۳۷ پاسخگوی مطالبات شهروندان بودیم.
فعالشدن سامانه 137
شکرزاده از فعالشدن اپلیکیشن 137 در شهرداری از یکم بهمن خبر داد و گفت: برنامه نرمافزاری 137 یک نرمافزار تلفن همراه است که برای مشارکت مردم در گزارش مشکلات شهری گلپایگان و تعامل با شهروندان گلپایگانی طراحی شده است تا گزارش مشکلات از طریق تلفن به مرکز سامانه 137 یا از طریق برنامه مذکور ارسال شود. او ادمه داد: شهروندان میتوانند از طریق این نرمافزار، مشکلات و پیشنهادات در رابطه با شهر را به صورت چندرسانهای (تصویر، ویدیو) به سامانه 137 ارسال کنند. او تأکید کرد: یکی از موارد ارزیابی پرسنل زحمتکش شهرداری سرعت در پاسخگویی به مسائل شهروندان با سامانه ۱۳۷ است.
پاسخگویی حضوری در آینده نزدیک
شکرزاده خاطرنشان کرد: به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان حضور در مساجد برای دیدار با شهروندان در جهت پاسخگویی به سؤالات و مشکلات و مطالبات آنها وجود نداشت، گفت: در آینده نزدیک حضور در مساجد شهر و پاسخگویی به شهروندان را آغاز خواهیم کرد.