برای ایران سربلند

۲۲ بهمن امسال برای کاربران فضای مجازی اهمیت بسیاری داشت. کاربر لحظه این بیداری را بهمن ۱۳۵۷ می‌داند و می‌نویسد: «۲۲ بهمن ۱۳۵۷ روز تولد ایران بزرگ، قوی و مستقل. درود بر روح پاک شهدای ایران اسلامی.»

تاریخ انتشار: 10:37 - سه شنبه 1401/12/2
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
برای ایران سربلند

۲۲ بهمن امسال برای کاربران فضای مجازی اهمیت بسیاری داشت. علاوه بر حضور فیزیکی، در قسمت کامنت‌ها هم حضور پررنگشان مشخص بود. کاربری نوشته «ملت ما بیدار است.» کاربر دیگری لحظه این بیداری را بهمن ۱۳۵۷ می‌داند و می‌نویسد: «۲۲ بهمن ۱۳۵۷ روز تولد ایرانی بزرگ، قوی و مستقل. زنده‌باد ایران. درود بر روح پاک شهدای ایران اسلامی.»

بعضی از کاربران دلیل حضورشان را نوشته‌اند: «امسال با خانواده تصمیم گرفتیم برویم؛ چون شرایط [رو] خاص دیدم.» دیگرانی مسئولان را خطاب قرار داده‌اند و معتقدند مسئولان باید قدر چنین ملتی را بیش‌ازپیش بدانند: «مسئولان عزیز! شما رو به اون خدا و پیغمبرش قسم… جلوی اظهارنظرای تفرقه‌افکن بعضی از مسئولان رو بگیرید. تو رو خدا بیشتر به فکر حل مشکلات مردم باشید.

یه فکری برای این گرونی کمرشکن و تورّم و بیکاری جوونا بکنید.» در این بین، کامنت‌های طنزآمیزی می‌بینیم که جالب است. کاربری براندازان را خطاب قرار می‌دهد: «براندازی شعار بود/ خیلی تأثیرگذار بود.» منظور این کاربر حوادث پاییز امسال است که قصد و هدف بعضی‌ها براندازی نظام بود.کامنت طنزآمیز دوم نیز جالب است. کاربری گفته است: «یه خانمی از من عکس گرفت و گفت توی فارس ببین! هرچی می‌بینیم نیست.»

یکی از کامنت‌گذاران جواب جالبی می‌دهد: «دوست عزیز! یه بار دیگه این فیلم رو ببین! ببین این جمعیت یعنی شما، یعنی من. زیاد سخت نگیر. از تماشای هم‌وطنت لذت ببر.» جذابیت قسمت کامنت‌ها این است که هر کاربری با پیش‌داشت‌های منحصربه‌‌فردی به موضوع‌ها نگاه می‌کند: «چند نفر ریختن بیرون، زدن، کُشتن، سوزوندن؟ یه عده گفتن صدای مردم رو بشنوید.

اگه اون چند نفر مردم بودن، اینا پس کی‌ان؟ فتوشاپن؟» کاربری نیز با اشاره به شهرهایی که حوادث تلخ امسال در آن‌ها رخ‌داده بود، می‌گوید :«جالبه که در شهرهایی که پاییز امسال ناآرام بود، راهپیمایی رشد بیشتری داشته. این یعنی تو دهنی مردم به اغتشاشگران.» لابه‌لای کامنت‌ها نگاهم به چند کاربر اصفهانی می‌افتد که مشاهداتشان را ثبت کرده‌اند: «دیروز داخل مترو جمعیت بسیار متراکم بود و به سختی سوار شدیم.

به ایستگاه نزدیک میدان نقش‌جهان که رسیدیم، اکثر مردم پیاده شدند. خیلی جالب بود که در مسیر خروج از ایستگاه مترو، شعارها شروع شد: این همه لشکر آمده/ به عشق رهبر آمده». کاربر اصفهانی دیگری، حضور این همه مردم را بی‌سابقه می‌داند: «تو اصفهان جمعیت داخل میدان امام را که دیدم به همسرم گفتم فکر کنم حداقل در ده سال اخیر این جمعیت بی‌سابقه است. خدا را شکر که مردم فهیمی داریم.» توی کامنت‌ها، هر کاربری بر نکته‌‌ای تأکید دارد.

بعضی‌ها بر ویژگی‌هایی مثل فهیم‌بودن و بیداربودن دست گذاشته‌اند؛ برخی نیز می‌گویند: «ای کاش! مسئولان قدر مردم بیدار کشورمان را بیشتر بدانند.» امنیت، حجاب، ولایت، دفاع از کشور و شهدا از مواردی است که در کامنت‌ها به چشم می‌خورد. اما همه کاربران از بیان این موارد یک هدف دارند و آن «اقتدار و سربلندی ایران اسلامی» است.

بیشترِ کامنت‌ها آدم را به یاد این چند خط از شعر زنده‌یاد نادر ابراهیمی می‌اندازد: «ما برای آنکه ایران گوهری تابان شود/ خون دل‌ها خورده‌ایم/ ما برای آنکه ایران خانه خوبان شود/ رنج دوران برده‌ایم».

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × 1 =