خانواده‌ها مراقب باشند:

پرداخت فطریه؛ دسیسه‌ای از کلاهبرداری اینترنتی

با نزدیک شدن به عید سعید فطر و زمان پرداخت فطریه، کلاهبرداران اینترنتی، دسیسه جدیدی را در پیش رو گرفته‌اند.

تاریخ انتشار: 12:03 - پنجشنبه 1403/01/16
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
پرداخت فطریه؛ دسیسه‌ای از کلاهبرداری اینترنتی

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا‌، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان در خصوص پرداخت فطریه به خانواده‌ها هشدار و توصیه‌هایی ارائه داده است:

دسیسه جدید کلاهبرداران اینترنتی

با نزدیک شدن به عید سعید فطر و زمان پرداخت فطریه، کلاهبرداران اینترنتی، دسیسه جدیدی را در پیش رو گرفته‌اند.

آنها در فضای مجازی در قالب کانال‌ها و گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی شروع به فعالیت و سوء‌استفاده از شهروندان می‌کنند، به‌طوری‌که با ادعای جمع‌آوری و دریافت فطریه و همچنین کمک‌های مردمی و خیرخوهانه برای نیازمندان، شروع به کلاهبرداری می‌‌کنند.

در توضیح بیشتر باید گفت؛ کلاهبرداران اینترنتی با راه‌اندازی سایت جعلی شبیه سایت مؤسسات خیریه، شهروندان را به صفحات جعلی درگاه‌های بانکی هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی آنان، اقدام به برداشت غیرمجاز از حسابشان می‌کنند.

در این شگرد افراد شیاد با معرفی خود به عنوان مرجع دریافت‌کننده فطریه، اقدام به فریب شهروندان کرده و از این طریق وجوه مربوط به عید ماه رمضان را به سرقت می‌برند.

توصیه

کاربران برای جلوگیری از گرفتار شدن در دام این کلاهبرداران، بهتر است هنگام پرداخت پول در درگاه بانکی به موارد ایمنی از جمله آدرس دقیق درگاه و پروتکل https توجه کنند.

آنها برای هرگونه واریز وجه فطریه یا کفاره روزه خود، از به حساب‌های نامعتبر و شخصی افراد خودداری کنند و تنها از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام‌(ره) در سراسر کشور و یا حساب‌های اعلام شده از سوی رسانه‌های جمعی‌(رادیو‌، تلویزیون و…) اقدام به پرداخت کنند.

ضمنا کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی به نیاز‌مندان و همچنین پرداخت فطریه خود را فقط به مراکز مجاز و معرفی شده توسط نهاد‌های و سازمانهای رسمی کشور تحویل دهند و از پرداخت مبلغ به شماره حساب‌های معرفی شده در کانال‌ها و گروه‌های شبکه‌های مجازی خودداری کنند.

گفتنی است؛ کاربران عزیز در صورت مواجه با موارد مشکوک، آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.gov.ir   و با شماره تلفن 096380 مرکز پاسخگویی فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع دهند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 × دو =