حضور کانون‌های فرهنگی در میدان دفاع از مظلومان، روز قدس متفاوتی را رقم زد

کانون‌ها در میدان

مردم متدین و همیشه‌درصحنه اصفهان، در روز جهانی قدس که نماد همدلی امت‌های اسلامی و فریاد آزادگی در برابر جنایتکاران و استکبار جهانی است، به ندای ولی‌فقیه خود لبیک گفتند و به میدان آمدند تا همدردی خود را با مردم مظلوم غزه  به رخ جهانیان بکشند و آزادی قدس را فریاد  بزنند.

تاریخ انتشار: 09:59 - شنبه 1403/01/18
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
کانون‌ها در میدان

به گزارش اصفهان زیبا؛ مردم متدین و همیشه‌درصحنه اصفهان، در روز جهانی قدس که نماد همدلی امت‌های اسلامی و فریاد آزادگی در برابر جنایتکاران و استکبار جهانی است، به ندای ولی‌فقیه خود لبیک گفتند و به میدان آمدند تا همدردی خود را با مردم مظلوم غزه  به رخ جهانیان بکشند و آزادی قدس را فریاد  بزنند.

زنان، مردان و کودکان اصفهانی با سردادن شعارهای ضداستکباری و ضدصهیونیستی جنایات رژیم ملعون صهیونیستی را محکوم کرده و مخالفت خود را با اقدامات غاصبانه رژیم کودک‌کش صهیونیستی نشان می‌دهند.

روزه‌داران اصفهانی که دل‌سوخته شهادت شهید زاهدی هستند، در مراسم امسال حضور پرشورتری داشتند تا نشان دهند که گوش به فرمان ولایت دارند و زیر بار ظلم خودکامگان نمی‌روند.

در راهپیمایی روز قدس امسال اصفهان مانند دیگر مراسم‌های ملی و دینی همه اقشار و طیف‌های جامعه، مردم و مسئولان در کنار یکدیگر در مراسم شرکت داشتند و بر اساس مشاهده خبرنگاران این حضور گسترده و معنادار بود. در گوشه‌وکنار مسیر علاوه بر صندوق‌های کمک به غزه، مکان‌هایی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی طرح اکرام ایتام به چشم می‌خورد؛ چراکه برای مسلمان ایرانی ذات کمک به مسلمان است که اهمیت دارد و هرکجا مستضعفی باشد، مسلمان واقعی برای کمک حاضر است.

فضاسازی متفاوتی در میدان امام امسال رخ داده بود و گلگون‌شدن آب حوض بزرگ میدان امام جلوه‌گر شده بود؛ حوضی که به‌عنوان نمادی برای ریخته‌شدن خون ۳۳هزار جان شریف در غزه به رنگ خون درآمده و به نشانه اعتراض به کشتار کودکان در غزه، عروسک‌هایی در میانه آن خودنمایی می‌کرد.

 به‌مانند رویه راهپیمایی‌های اخیر، گروه‌های مختلف سرود متشکل از نوجوانان و کودکان در جای‌جای مسیر مستقر هستند و سرودهایی با مضمون اعلام همبستگی با کودکان غزه و آزادی قدس اجرا می‌کنند.

دبیرخانه کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اصفهان نیز با لبیک به ندای حق‌مدارانه بنیان‌گذار این حرکت انقلابی، خمینی کبیر(ره) و به پیروی از ولی امر مسلمین جهان همچون سال‌های گذشته در کنار دیگر اقشار غیور امت ولایتی در مراسم روز قدس شرکت کرده بود تا در این مراسم هنرمندان و اصحاب فرهنگ نیز همگام با دیگر مردم روزه‌دار و مسئولان، با محکوم‌کردن جنایات رژیم صهیونیستی، همبستگی خود را با مردم فلسطین اعلام کردند.

در روز جهانی قدس امسال غرفه‌هایی که کانون فانوس، کانون فرهنگی تربیتی معرفت ناحیه یک آموزش‌وپرورش، اتحادیه انجمن اسلامی دانش آموزان و سفیران آزادی اصفهان برپا کرده‌ بودند به چشم می‌خورد.

در ابتدا به سمت غرفه فانوس رفتم. این گروه فرهنگی که بیش از هجده سال است در اصفهان فعالیت‌های فرهنگی گوناگونی را مختص دختران برگزار می‌کند، در روز قدس نیز به میدان آمده بود تا در کنار حمایت از مردم فلسطین و معرفی گروه فرهنگی خود در جهت جذب دختران ایران‌زمین برای شرکت در برنامه‌های گروه فرهنگی فانوس تلاش کند؛ چراکه هدف این برنامه‌ها رساندن صدای غربت امام زمان(عج) به کل جهان است و کارشان فقط تبلیغ برای جذب نبود، بلکه برای آن‌ها این مهم بود که بگویند چگونه در مسیر ظهور منجی عالم بشریت مؤثر باشیم.

فانوسی‌ها غرفه‌های معرفی فانوس، غرفه عکاسی در روز جهانی قدس و غرفه کودکان را به‌پا کرده بودند تا هنگام مواجهه یک خانواده با این کانون فرهنگی همه اعضا بتوانند از آن بهره فرهنگی ببرند، نه اینکه فقط یک جنسیت و رده سنی خاص از آن بهره بگیرد.

کمی جلوتر، در غرفه اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، که نام آن «کابوس یک رؤیا» بود، تصاویری از جنایات و کودک‌کشی صهیونیست‌ها به چشم می‌خورد. در کنار آن پیکرهای کفن‌پیچ کودکان غزه یادآور چندین هزار رؤیایی است که به خاطر بمب‌های آمریکایی و اسرائیلی هرگز فرصت تحقق پیدا  نکرد.

اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان یک هوش موش عنکبوتی را طراحی کرده بودند تا نشان دهند همچون معادله‌سازی‌های بی‌پایه و لغزنده عنکبوت رژیم صهیونیستی نیز همین مسیر را طی کرده است و ما هوشمندانه به‌راحتی می‌توانیم این رژیم را نابود کنیم. آن‌ها هدفشان این بود که نوجوانان و مردم را نسبت به راهکارهای نابودی رژیم صهیونیستی آگاه‌تر سازند.

بعد از آن، کانون معرفت غرفه زده بود تا بگوید چگونه می‌توان همراه با بازی با کودکان و نوجوانان به آن‌ها مسائل فرهنگی را آموزش داد. آن‌ها برای کودکان بازی‌های گوناگونی ازجمله دارت را تدارک دیده بودند؛ همچنین جوایزی همچون کمک‌هزینه سفر به مشهد مقدس برای کودکان و نوجوانان در این غرفه در نظر گرفته شده بود.

کنار غرفه معرفت  غرفه سفیران آزادی قرار گرفته بود. آن‌ها آمده بودند برای آگاه‌کردن مردم در رابطه با کشور فلسطین و پویش سفیران آزادی را به مردم معرفی می‌کردند تا هرکس تمایل دارد در دوره‌های آموزشی سفیران آزادی شرکت کند و به‌صورت کامل با صهیونیسم و معارف فلسطین آشنا شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − 10 =