جهاد خدمت برای عدالت اجتماعی

فرارسیدن سال 1403 عید نوروز و بهار طبیعت را به مردم اصفهان به ویژه خانواده بزرگ شهرداری تبریک و تهنیت عرض می نمایم. مردم ایران آغاز سال جدید را در حالی جشن می‌گیرند که تقارن آن با ماه مبارک رمضان، پیوندی زیبا میان بهار طبیعت و بهار معنویت ایجاد نموده است.

تاریخ انتشار: 18:03 - جمعه 1403/01/24
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
جهاد خدمت برای عدالت اجتماعی

به گزارش اصفهان زیبا؛ یا مقلب القلوب و الابصار، یا مدبر اللیل و النهار، یا محول الحول و الاحوال، حول حالنا الی احسن الحال

فرارسیدن سال 1403 عید نوروز و بهار طبیعت را به مردم اصفهان به ویژه خانواده بزرگ شهرداری تبریک و تهنیت عرض می نمایم. مردم ایران آغاز سال جدید را در حالی جشن می‌گیرند که تقارن آن با ماه مبارک رمضان، پیوندی زیبا میان بهار طبیعت و بهار معنویت ایجاد نموده است. این تقارن مبارک را به فال نیک گرفته و از خداوند متعال نزول خیر و برکت و رحمتش را برای همگان خواستارم.

سالی که گذشت شهرداری اصفهان در عرصه‌های گوناگون شاهد جهاد خدمت بود. در این سال شهرداری در راستای اهداف کلان برنامه راهبردی اصفهان 1405 مبنی بر بهبود کیفیت زیست شهری با تاکید بر کاهش آلودگی‌ها و مخاطرات زیست‌محیطی، ارتقای جایگاه شهر اصفهان با تاکید بر افزایش درآمدهای پایدار و توسعه گردشگری، ارتقای سرزندگی و پویایی محلات شهر مبتنی‌بر هویت تاریخی، مذهبی و فرهنگی شهر، ارتقای کارآمدی، هوشمندی و هم‌آهنگی در راستای تحقق حکمروایی خوب شهری و احیای سبک زندگی اسلامی- ایرانی در راستای رشد و تعالی ابعاد معنوی انسانی فعالیت‌های خود را سامان داد.

در همین راستا 70 درصد بودجه شهرداری به فعالیت‌های عمرانی اختصاص یافت که مهمترین آن‌ها ابرپروژه خط 2 متروی اصفهان است. همکاران من در شهرداری این ابرپروژه را در 20 جبهه کاری، 16 ایستگاه و دو تونل در حال احداث به پیش بردند تا به مرحله ریل‌گذاری رسید. این ابرپروژه به عنوان بزرگترین پروژه شهری در اصفهان با همت بیش از دو هزار نفر با قوت در حال اجراست و در سال پیشِ‌رو نیز 6 هزار میلیارد تومان اعتبار برای آن درنظر گرفته شده است.

تکمیل حلقه چهارم حفاظتی شهر اصفهان دیگر ابر پروژه شهرداری در حوزه حمل و نقل و ترافیک است. در حوزه خدمات شهری، عملیاتی شدن نرم‌افزار اصپاک جهت تفکیک پسماندهای شهری و بهره‌برداری از نخستین تصفیه‌خانه کشور بر مبنای تزریق نانواوزون از جمله اقدامات شهرداری در زمینه ارتقای سطح بهداشت و محیط زیست شهری بود. در حوزه شهرسازی و معماری نیز بازگشایی گلوگاه‌های محلی و مرمت ابنیه و بناهای تاریخی مورد توجه شهرداری قرار گرفت که در این زمینه می‌توان به بازگشایی گذر حاج آقانورالله نجفی اشاره کرد. همچنین روند ارائه خدمات در حوزه هوشمندسازی نیز سیری صعودی داشت که امیدوارم در سال جدید هر ماه شاهد الکترونیکی شدن چند خدمت در شهرداری باشیم. در حوزه فرهنگی و اجتماعی برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان و همچنین مشارکت در برگزاری جایزه «المصطفی» در اصفهان از جمله اتفاقات شاخص در سال 1402 بود. فهرست اقدامات شهرداری در سال گذشته محدود به این موارد نیست و اقدامات ریز و درشت در مناطق 15 گانه شهر اصفهان شاهدی بر این مدعاست.

در پایان تمایل دارم بر این نکته تاکید کنم که اسلامیت شهر اسلامی به نسبت تجلی اسماء الهی در شهر است؛ هر چقدر عدالت در شهر برپا و بیشتر جریان داشته باشد، پس به شهر اسلامی نزدیک‌تر خواهد بود. ما در شهرداری اصفهان تلاش کرده‌ایم بر این مبنا حرکت کنیم تا توزیع خدمات و امکانات بر حسب عدالت انجام شود. امیدوارم این حرکت به صورت پیوسته در سال جدید نیز ادامه داشته باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × سه =