لیلی و مجنون، شاید! سپاهان و قهرمانی لیگ برتر، فعلا نه!

سپاهان رؤیایی این فصل که با بودجه‌ای سنگین بسته شد و بازیکنان خوبی را جذب کرد، حالا تقریبا باید با قهرمانی در لیگ خداحافظی کند و فقط روی جام حذفی تمرکز کند.

تاریخ انتشار: 09:34 - شنبه 1403/01/25
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
لیلی و مجنون، شاید! سپاهان و قهرمانی  لیگ برتر، فعلا نه!

به گزارش اصفهان زیبا؛ سپاهان رؤیایی این فصل که با بودجه‌ای سنگین بسته شد و بازیکنان خوبی را جذب کرد، حالا تقریبا باید با قهرمانی در لیگ خداحافظی کند و فقط روی جام حذفی تمرکز کند.

تیمی که در نیم‌فصل اول کابوس هر تیمی بود و نتایج فوق‌العاده خوبی در لیگ کسب کرد و همه به‌عنوان شانس اول قهرمانی از این تیم یاد می‌کردند، حالا به روزی افتاده که باید برای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا بجنگد و تقریبا می‌شود گفت که دیگر شانسی برای قهرمانی در لیگ برتر ندارد.

عوامل مختلفی در این نتایج دخیل بودند که همه آن هارا در این یادداشت مرور می‌کنیم؛ اما چیزی که عیان است، چه حاجت به بیان است؟! هواداران سپاهان انگشت اتهام را به سمت مدیریت و کادرفنی گرفته‌اند و آن‌ها را مقصر شرایط فعلی تیم می‌دانند. هوادارانی که همیشه در بازی‌های سپاهان فدراسیون را به باد شعار می‌گرفتند، خیلی زود شعارهای قبلی را فراموش کردند و این بار نیمکت و مدیریت سپاهان را هدف قرار دادند.

تعویض‌های بی‌مورد و بی‌تأثیر، جذب بازیکنان بی‌کیفیت، رسانه‌ای‌شدن تنش و اختلاف برخی بازیکنان با مورایس یا دیگر اعضای تیم، لورفتن ترکیب و تاکتیک تیم در روز بازی، حواشی زندگی شخصی مورایس که باعث شد تا شیرازه تیم متلاشی شود، البته اشتباهات داوری در این فصل امتیازهای زیادی از سپاهان گرفت و اگر تکنولوژی کمک‌داور ویدیویی در کشورمان مورداستفاده قرار می‌گرفت، شاید سپاهان این امتیاز و این رتبه را در اختیار نداشت و در جایگاهی بهتر از جایگاه فعلی خود بود.

طلسم سرمربی‌های سپاهان در سال دوم!

بعد از فصل تاریک سپاهان که در هفته آخر برای بقا در لیگ می‌جنگید، امیر قلعه‌نویی، سرمربی فعلی تیم ملی فوتبال با قراردادی سه‌ساله هدایت زرد پوشان اصفهانی را در دست گرفت و آن تیم خیلی خوب نتیجه گرفت و با رتبه دوم به فصل پایان داد.
فصل دوم هم به همین ترتیب پیش رفت؛ اما بعد از حواشی آن بازی معروف سپاهان و پرسپولیس، سپاهان دیگر آن سپاهان سابق نشد و قلعه‌نویی هم جایگاه خود را در میان هواداران سپاهان از دست داد تا این همکاری در فصل سوم ادامه پیدا نکند و محرم نویدکیا سکان هدایت را به دست بگیرد.

محرم نیز در فصل اول حضورش در سپاهان با کسب ۶۵ امتیاز توانست فصل فوق‌العاده‌ای برای سپاهانی‌ها رقم بزند؛ اما باز هم دستش به جام قهرمانی نرسید و با رتبه دومی فصل اول حضورش در سپاهان را به پایان رساند.

محرم در فصل دوم حضورش در سپاهان نتوانست نتایج خوبی بگیرد و در عین اینکه بازی فوق‌العاده‌ای از تیمش دیدیم؛ اما نبود یک مهاجم تمام‌کننده در آن مقطع باعث شد محرم در فصل دوم از چشم هواداران بیفتد و علاوه بر تأکید مدیریت بر ادامه همکاری با نویدکیا، او استعفا داد و ژوزه مورایس پرتغالی به جای او تکیه زد.

مورایس در ابتدای فصل چندامتیاز از دست داد ؛ولی خیلی زود تیم را جمع‌و‌جور کرد و یکی از شانس‌های قهرمانی شد و بعد از برد دقایق آخر مقابل پرسپولیس، همه این تیم را قهرمان می‌دانستند؛ ولی ازدست‌دادن امتیاز مقابل تراکتور و ملوان در هفته‌های آخر باعث شد مورایس با اختلاف یک امتیاز در رده دوم کار را تمام کند.

مورایس فصل دوم را فوق‌العاده شروع کرد؛ اما هرچقدر که زمان جلوتر رفت تیم مورایس بیشتر اسیر حاشیه شد و ضعف‌ها در نقاط مختلف بیشتر خودشان را نشان دادند.

البته که فوتبال همیشه نشان داده بر خلاف ریاضیات هیچ منطقی ندارد و می‌تواند هر اتفاقی در آن بیفتد. شاید مثل سال ۹۴، سپاهان در دقایق آخر قهرمانی را از استقلال یا پرسپولیس بگیرد و جام قهرمانی لیگ را در اصفهان بالای سر ببرد؛ این همان چیزی است که پیر و جوان، زن و مرد، کودک و کهن‌سال را عاشق فوتبال کرده است!

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پنج − 1 =