حاج‌ علی یک مستشار عالی‌رتبه بود

سردار شهید زاهدی به نام کوچک «حاج علی» معروف بود؛ اما در شناسنامه نامش «محمدرضا» بود و کسی او را به نام «محمدرضا» نمی‌شناخت.

تاریخ انتشار: 13:18 - شنبه 1403/01/25
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
حاج‌ علی یک مستشار عالی‌رتبه بود

به گزارش اصفهان زیبا؛ سردار شهید زاهدی به نام کوچک «حاج علی» معروف بود؛ اما در شناسنامه نامش «محمدرضا» بود و کسی او را به نام «محمدرضا» نمی‌شناخت.

او از نیروهایی بود که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی وارد کمیته دفاعی شهری در کردستان و سپس وارد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شد.

سردار شهید زاهدی در این کمیته ضمن پشتیبانی از نیروهای انقلابی، در پاک‌سازی منطقه نقش مؤثری داشت و اقدامات فرهنگی و عمرانی در کردستان انجام می‌داد و محور تعاملات فرهنگی با مردم و مقابله با ضدانقلاب بود.

حضور و تأثیرگذاری سردار شهید زاهدی در تشکیل و تقویت جبهه مقاومت به‌ویژه حزب‌الله بی‌نظیر بود. او یک مستشار عالی‌رتبه بود و اغلب به سران حزب‌الله و فلسطین مشاوره می‌داد و زمانی که داعش در سوریه بود، با سردار شهید حاج‌قاسم سلیمانی مشاوره می‌کرد که بسیار تأثیرگذار بود.

موضوعی که ما از ایشان به یاد داریم، این است که بسیاری از مشاوره‌های سیدحسن نصرالله درباره مسائل امنیتی منطقه با تدابیر او انجام می‌شد و اغلب در تقویت حزب‌الله و ارتقای آمادگی و توان رزمی آن‌ها تأثیرگذار بود. او در افزایش قدرت عملیاتی حزب‌الله نقش مؤثری داشت؛ یعنی محور کار ایشان بسته به تقویت حزب‌الله، جبهه مقاومت و به‌ویژه لبنان بود و فرماندهان حزب‌الله در اغلب مسائل از ایشان پیروی می‌کردند.

دیدگاه سردار شهید زاهدی این بود که برخورد با جبهه مقاومت چه توسط آمریکایی‌ها و چه توسط رژیم صهیونیستی بی‌پاسخ نیست و این موضوع بسیار مدنظر ایشان بود. دومین موضوع نابودی اسرائیل مدنظرش بود؛ چرا که این غده سرطانی تلاش می‌کند تا جنگ را به سمت ایران سوق دهد و با ایران وارد جنگ شوند؛ سپس آمریکا را هم با خود همراه کنند.

ما باید به شهدایمان افتخار کنیم؛ چراکه جایگاه عظیمی دارند. خدا به قلب مردم می‌اندازدکه به این شکل در مراسم‌های شهدا حضور داشته باشند. مردم ما واقعا قدرشناس هستند و می‌دانند قدر چه کسانی را بدانند. می‌دانند چه کسی چه کاری انجام داده است و این یک موضوع قلبی است درباره شهید زاهدی؛ کسی که شناخته‌شده نبود، کسی که با دوربین، تلویزیون و رسانه قهر بود، کسی که می‌گفت کارکردن برای خدا نیاز به گفتن ندارد.

  • سردار جواد استکی
    سردار جواد استکی

    فرمانده قرارگاه سیدالشهدا در منطقه اصفهان، یزد و چهارمحال‌وبختیاری

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × پنج =