خانواده‌ها بهوش باشید:

انتشار پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه معیشتی

سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان، در خصوص انتشار پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه توسط کلاهبرداران فضای مجازی هشدارهایی داد:

تاریخ انتشار: 12:30 - سه شنبه 1403/01/28
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
انتشار پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه معیشتی

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتا استان اصفهان، در خصوص انتشار پیامک‌های جعلی با عنوان قطع یارانه توسط کلاهبرداران فضای مجازی هشدارهایی داد:

انتشار انبوه پیامک جعلی

بسیاری از شهروندان اصفهانی در روزهای گذشته پیامکی با این مضمون که «یارانه شما قطع شده است»، دریافت کرده‌اند!

خانواده‌ها و به طور کلی عموم مردم باید توجه داشته باشید که پیامک‌های جعلی، ترفند کلاهبرداران برای به دام انداختن شهروندان و سرقت اطلاعات بانکی آنها است. بنابراین هرگز اطلاعات کارت بانکی خود را در سایت‌های درج‌شده در پیامک وارد نکنید.

در واقع، با توجه به طرح واریز یارانه معیشتی دولت به دهک‌های مختلف مالی کشور و عدم واریز یارانه برای برخی از دهک‌های اعلامی این احتمال وجود دارد تا در روزهای آینده شاهد استفاده از جملاتی همچون: ثبت‌نام یارانه، ویرایش اطلاعات یارانه‌بگیران، جاماندگان یارانه معیشتی و… توسط افراد سودجو و کلاهبردار باشیم.

توصیه

با این اوصاف، به همه شما توصیه می‌کنم به لینک‌های دریافتی که از طریق پیامک‌های ناشناس دریافت می‌شود، به هیچ عنوان اعتماد نکرده و بر روی آن کلیک نکنید.

 هنگام واریز وجه با استفاده از درگاه‌های پرداخت الکترونیکی پروتکل‌های امنیتی، آدرس صحیح درگاه بانکی مورد نظر، اطلاعات تماس با ما در سایت و نشان اعتماد الکترونیکی را به طور کامل بررسی کرده تا در دام کلاهبرداران قرار نگیرید.

در صورت قطعی یارانه شما از سوی دستگاه‌های مربوطه، برای اتصال مجدد هیچگونه مبلغی از شهروندان اخذ نمی‌شود بنابراین همیشه ضمن مد‌نظر قرار دادن سرشماره‌های ارسالی پیامک به محتوای آن نیز دقت کنید.

آمادگی پلیس فتا برای وجود موارد مشکوک

پلیس فتا آمادگی مقابله با هرگونه جرم رایانه‌ای را دارد و در صورتی که شهروندان با موارد ‏مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند، می‌توانند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس: ‏www.cyberpolice.gov.ir ‎‏ بخش فوریت‌های سایبری و یا از طریق تماس با شماره تلفن۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × سه =