مراقب باشید:

پیامک‌های جعلی ثبت‌نام یارانه حسابتان را خالی می‌کند

سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص پیامک‌های جعلی و تبلیغات اغواکننده در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هشدارهایی داد.

تاریخ انتشار: 10:11 - پنجشنبه 1402/11/26
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
پیامک‌های جعلی ثبت‌نام یارانه حسابتان را خالی می‌کند

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ سيد مصطفي مرتضوي، رئیس پلیس فتا اصفهان در خصوص پیامک‌های جعلی و تبلیغات اغواکننده در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی هشدارهایی داد.

پیامک‌های جعلی و قربانی‌های پیام‌ها

مدت‌ها است که پیامک‌های جعلی و تبلیغات اغواکننده در پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی تحت عنوان «ثبت نام یارانه جدید معیشتی» ارسال می‌شود که باعث سرقت اطلاعات بانکی و برداشت از حساب کاربران می‌شود.

با وجود هشدارها، همچنان شهروندان قربانی این پیامک‌های جعلی می‌شوند و حسابشان خالی می‌شود.

باید توجه داشت که مجرمین و کلاهبرداران سایبری از هر موقعیتی سوء‌استفاده کرده و با فریب هم‌وطنان، آنها را دام‌های خود گرفتار می‌کنند.

به تازگی نیز با توجه به واریز یارانه معیشتی، مجرمین سایبری با ارسال پیامکی مبنی بر ثبت نام جاماندگان یارانه معیشتی از آنها کلاهبرداری می‌کنند.

در این ترفند بعد از کلیک کردن کاربران بر روی لینک موجود در متن پیامک، نرم‌افزاری بر روی گوشی آنان نصب شده و ضمن آلوده کردن گوشی، اطلاعات بانکی افراد به سرقت برده می‌شود.

توصیه

کاربران باید احتیاط کنند و بدانند که اخبار و اطلاعات مربوط به واریز یارانه معیشتی از سوی سازمان هدف‌مند‌سازی یارانه‌ها را از طریق رسانه‌های ملی و رسمی کشور پیگیری کرده و به پیامک‌های جعلی به هیچ عنوان توجه نکنند.

ضمنا هموطنان عزیز می‌توانند با مراجعه به آدرس cyberpolice.gov.ir  از آخرین اخبار و اطلاعات مطلع شده و در صورت نیاز  با شماره 096380 به صورت شبانه‌روزی با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

18 − چهار =