اردیبهشتی با عطر واژه‌ها

هر سال اردیبهشت که در تقویم از راه می‌رسد، هیجانی در میان دوستداران کتاب و مطالعه به راه می‌افتد. ناشران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت‌حضوری یا مجازی آماده می‌شوند …

تاریخ انتشار: 13:02 - شنبه 1403/02/1
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
اردیبهشتی با عطر واژه‌ها

به گزارش اصفهان زیبا؛ هر سال اردیبهشت که در تقویم از راه می‌رسد، هیجانی در میان دوستداران کتاب و مطالعه به راه می‌افتد. ناشران برای حضور در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به‌صورت‌حضوری یا مجازی آماده می‌شوند، کتابخوانان فهرستی از کتاب‌های موردنیاز و مطلوبشان را تهیه می‌کنند، کتاب‌فروشان انبارشان را پر می‌کنند، نویسندگان برای دیدار با طرفدارانشان و عرضه و رونمایی آثار تازه‌شان برنامه‌ریزی می‌کنند و خلاصه در دنیای کتاب و کتابخوانی ولوله‌ای برپا می‌شود.

حتی صفحات مجازی نیز بیکار ننشسته و فهرست‌های متنوعی از کتاب‌های روز دنیا و کشور را در قالب‌های رنگارنگ برای راهنمایی قشر کتابخوان آماده می‌کنند و به اشتراک می‌گذارند.

در همین حال، بازار نشر اصفهان در میزان ناشران و نویسندگان و کتب برتر کشور سهم چشمگیری را به خود اختصاص داده است. بسیاری از کتب ممتاز کشور که به چاپ‌های متعدد رسیده است یا در فضای نشر اصفهان انتشار یافته، یا به قلم نویسنده‌ای اصفهانی نگاشته شده یا حتی با موضوعی مرتبط با این استان پهناور به رشته تحریر درآمده است. آن دسته از کتاب‌فروشان سطح استان نیز که تا کنون دوام آورده‌اند، می‌توانند از فرصت حضور در نمایشگاه مجازی که چندسالی است به نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران افزوده‌شده، استفاده کرده و به‌وسیله پست، کتاب‌هایشان را به مشتریانی نادیده و ناشناخته عرضه کنند.

باید دید صنعت نشر اصفهان و اشخاص حقیقی و حقوقی‌اش چقدر قادر است از فرصت‌های پیش پایش در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در دو عرصه فیزیکی و مجازی بهره ببرد و چقدر می‌تواند قدرت خود را در بازار گسترده نشر کشور به نمایش بگذارد و مخاطبان سراسر کشور را به سمت خود جلب کند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

1 + 3 =