«وعده صادق» موضوع داغ هنرمندان ایرانی

همزمان با حملات کوبنده و غرورآفرین ایران به تأسیسات نظامی رژیم صهیونیستی، هنرمندان سراسر جهان از جمله گرافیست‌ها و کارتونیست‌های ایرانی و خارجی به انتشار آثار خود درباره این رخداد مهم پرداختند.

تاریخ انتشار: 13:35 - چهارشنبه 1403/01/29
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
«وعده صادق» موضوع داغ هنرمندان ایرانی

به گزارش اصفهان زیبا؛ همزمان با حملات کوبنده و غرورآفرین ایران به تأسیسات نظامی رژیم صهیونیستی، هنرمندان سراسر جهان از جمله گرافیست‌ها و کارتونیست‌های ایرانی و خارجی به انتشار آثار خود درباره این رخداد مهم پرداختند. تعدادی از این آثار نیز با ابعاد بزرگ و در میدان‌های اصلی پایتخت ایران نصب شد که واکنش‌های خوبی از سوی مردم و هنرمندان در پی داشت.

در همین مدت کوتاه از جدیدترین طراحی دیوارنگاره میدان ولیعصر (عج) رونمایی شد. در توضیح این دیوارنگاره که توسط خانه طراحان انقلاب اسلامی طراحی و نصب شده، آمده است: «اسرائیل از خانه عنکبوت سست‌تر است.» طراحی گرافیک و طراحی نوشتار دیوارنگاره «وعده صادق» را به ترتیب روح‌الله مختاری و مجتبی حسن‌زاده برعهده داشتند. هم‌زمان با حمله تنبیهی ایران علیه رژیم اشغالگر صهیونیستی، دیوارنگاره جدید میدان فلسطین تهران با همین موضوع نصب و رونمایی شد. همچنین یکی دیگر از کارهای گرافیکی با موضوع حمله با رژیم اشغالگر قدس، بر روی برج آزادی رونمایی شد.

در پی عملیات غرورآفرین نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به حمله رژیم غاصب صهیونیستی به کنسولگری ایران در دمشق، در حمایت از اجرای عملیات وعده صادق، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اقدام به اجرای برج‌نگاره «وعده صادق» روی بنای برج آزادی کرد.

در این برج‌نگاره تصاویری از توانمندی‌های دفاعی نظامی و قدرت پهپادی و موشکی کشور و پرچم وحدت آفرین و انسجام‌افزای جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآمد.حسن روح‌الامین نقاشی «فاتح خیبر» را منتشر کرد و نوشت: «بسم الله القاصم الجبارین.» این نقاشی با اشاره به فتح خیبر توسط لشکریان اسلام و با به تصویر کشیدن صحنه تاریخی کنده شدن درب قلعه یهودیان توسط حضرت علی علیه السلام، بار دیگر به صورت گسترده در فضای مجازی بازنشر شد.سیدمسعود شجاعی طباطبایی هنرمند کارتونیست و کاریکاتوریست که آثار زیادی درباره فلسطین و رژیم اشغالگر قدس خلق کرده است، یکی از هنرمندان دغدغه‌مند درباره موضوع غزه شناخته می‌شود. شجاعی بعد از حملات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به خاک رژیم اشغالگر قدس، کاریکاتوری را با عنوان «آبکش آهنین» بازنشر کرد.

سیدمحمدرضا میری نیز پوستری برای عملیات شب گذشته طراحی کرده است. در توضیح این پوستر، شعری از محمدحسین ملکیان آورده شده: «دفاع از حرم یعنی قرار جنگ اگر باشد / زمین کارزار ما تلاویو است، نه تهران».

میکائیل براتی، هنرمند طراح و گرافیست نیز چندین پوستر و طرح گرافیکی در فضای مجازی با موضوع عملیات شب گذشته ایران به رژیم صهیونیستی، منتشر کرده است. او همچنین در این باره نوشت: «ای بزدلان همیشه این آتش‌ها را که بر سرتان سرازیر شده است، موشک نپندارید. اینان اشک خون‌فشان کودکان و زنان و مردانی‌اند که زیر آوار خانه‌هایشان خاکشان کردید.»

یکی دیگر از آثاری که در همین مدت کوتاه توسط هنرمندان خوش ذوق ایرانی با موضوع پاسخ ایران به اسرائیل تولید شد، نماهنگ «خاک اجدادی» به خوانندگی سید یوسف و با تنظیم نیما علامه است. این نماهنگ به دو زبان فارسی و عربی خوانده شده که شعر فارسی را رضا یزدانی و شعر عربی را مرتضی آل‌کثیر سروده است.

نماهنگ «خاک اجدادی» در مؤسسه امام روح‌الله تولید شد.رضا مهدوی آهنگساز، نوازنده و مدرس موسیقی و دبیر سی و نهمین جشنواره موسیقی فجر نیز در صفحه شخصی خود در اینستاگرام نوشت: «درود بیکران بر دلاورمردان عرصه موشکی‌پهپادی ایران. باش تا صبح دولتش بدمد. این هنوز از نتایج سحر است!» کورش زارعی بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون، کارگردان و مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری نیز با انتشار یک طرح گرافیکی با مضمون «به وقت تنبیه» نوشته است: «پاسخ مشروع و قانونی جمهوری اسلامی ایران به حمله تروریستی اخیر در سوریه»

همچنین «سازمان بسیج هنرمندان کشور» با انتشار بیانیه‌ای از عملیات غرورآفرین «وعده صادق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد. در بخش پایانی این بیانیه آمده است: «هنرمندان بسیجی کشور در برابر شجاعت، ایمان و تدبیر امام امت و وفاداری و بصیرت امت امام سر تعظیم فرود می‌آورند و دست یکایک سربازان شجاع و پاسداران باهوش و جان برکف انقلاب اسلامی را می‌بوسند که با یک سیلی به‌یاد‌ماندنی بر صهیونیست‌های کودک‌کش، قلب مجروح مظلومان عالم را شاد کردند.» یکی دیگر از رویدادهای هنری با موضوع «وعده صادق» اجتماع مردم و اهالی هنر در پاسداشت عملیات تاریخی «وعده صادق» با حضور شاعران، هنرمندان و چهره‌های فرهنگی در حوزه هنری بود. هادی مقدم‌دوست، خیرالله تقیانی‌پور، کوروش زارعی، محمدرضا باقری، ناصر فیض، محمود کسبی از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم بودند.

هنرمندان دیگری همچون صابر شیخ رضایی، علی حیاتی، مسعود نجابتی و دیگر طراح‌ها و گرافیست‌های فعال در حوزه مقاومت نیز با انتشار متن و آثار طراحی شده، واکنش‌هایی نسبت به عملیات شب گذشته داشته‌اند. علاوه بر این هنرمندان، بازیگران و فعالان سایر رشته هنری نیز واکنش‌های متعددی در راستای حمایت از این پاسخ شجاعانه سپاه انقلاب اسلامی به دشمن دیرینه خود داشتند. جواد قارایی، ملیکا زارعی، محمد مسلمی، نجم‌الدین شریعتی، علیرام نورایی، حامد سلطانی، مجید یحیایی، ژیلا صادقی و… از جمله هنرمندانی بودند که واکنش‌های آن‌ها در فضای مجازی مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

16 − دو =