کنکوری‌ها مراقب باشید:

در دام فروش آنلاین سوالات کنکور نیافتید!

افرادی که امسال در کنکور سراسری آزمون خواهند داد، مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

تاریخ انتشار: 10:13 - دوشنبه 1403/02/3
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
در دام فروش آنلاین سوالات کنکور نیافتید!

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا؛ افرادی که امسال در کنکور سراسری آزمون خواهند داد، مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند تا در دام افراد سودجو گرفتار نشوند.

 دامی برای داوطلبین کنکور

در تشریح این هشدار، سرهنگ سید مصطفی مرتضوی، رئیس پلیس فتای استان چنین بیان کرد:

اکنون که به زمان برگزاری مرحله اول کنکور سراسری نزدیک می‌شویم، مجرمان سایبری ترفندهایی را جهت کلاهبرداری از داوطلبین کنکور می‌کنند.

آنها با تبلیغات اغواکننده در فضای مجازی مبنی بر فروش سوالات کنکور دانشجویان و دانش‌آموزان را فریب می‌دهند، این در حالی است که سؤالات کنکور قبل از زمان برگزاری و آغاز کنکور، جایی درج و افشاء نمی‌شود.

نحوه کلاهبرداری

 تبلیغات فروش سوالات در فضای مجازی دو صورت است؛ یکی اینکه صرفاً تبلیغ دروغین بوده و با هدف اخذ وجه و سپس عدم پاسخگویی به تماس و ارتباط خریدار اتفاق می‌افتد، نحوه دیگر بدین صورت است که سوالات کنکور سال گذشته در قبال دریافت وجهی به متقاضی ارائه می‌شود.

گفتنی است؛ در اکثر موارد، متقاضیان خرید نمونه سؤالات بدون اطلاع والدین اقدام به پرداخت پول می‌کنند و این مورد بیانگر عدم نظارت والدین در ایام خاص بر فعالیت فرزندان هست.

توصیه

با توجه به بالا بودن امنیت طراحی، تکثیر و توزیع سوالات کنکور، دانشجویان و دانش‌آموزان فریب این نوع تبلیغات جعلی را در فضای مجازی نخورند و از اعتماد کردن به کاربران در فضای مجازی و واریز کردن مبالغی مبنی بر دریافت سوالات خودداری کنند.

به هر حال هشدار‌های پلیس فتا را جدی بگیرید و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق نشانی پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.gov.ir  بخش ارتباطات مردمی گزارش کنید.

ضمنا هر ساعت از شبانه‌روز در صورت مواجه با کلاهبرداری اینترنتی و یا برداشت‌های غیر‌مجاز از حساب‌های بانکی خود، موضوع را به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا به شماره ۰۹۶۳۸۰ گزارش کنید .

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده − 2 =