دست خالی اصفهان در فضاهای اقامتی

سرمایه‌گذار در اصفهان داریم؛ ولی حاضر نیستند در بخش هتل‌سازی سرمایه‌گذاری کنند ؛چون امکان بازگشت سرمایه برایشان وجود ندارد.

تاریخ انتشار: 21:22 - چهارشنبه 1403/02/5
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
دست خالی اصفهان در فضاهای اقامتی

به گزارش اصفهان زیبا؛ سرمایه‌گذار در اصفهان داریم؛ ولی حاضر نیستند در بخش هتل‌سازی سرمایه‌گذاری کنند ؛چون امکان بازگشت سرمایه برایشان وجود ندارد. متأسفانه عدم حمایت از صنعت گردشگری و هتلداری در سال‌های گذشته باعث شده به تعداد کافی هتل‌هایی که برای شهر آبروداری بکنند نداشته باشیم. اماکن غیرقانونی در شهر وجود دارد و مسئولان محترم هم خبر دارند؛ ولی اقدامی انجام نمی‌دهند. متأسفانه مشاوران املاک در تقابل با هتل‌ها هستند و خانه به مسافران اجاره می‌دهند؛ این درحالی است که براساس قانون، مشاوران املاک نمی‌توانند هیچ شخصی را در قالب یک مهمان و گردشگر به مکان‌های غیرقانونی منتقل کنند.

دو هتل پنج‌ستاره و سه هتل چهارستاره در اصفهان فعالیت دارند. در شهری که زبانزد دنیاست، تعداد هتل‌هایی با این درجات، محدود است. علاوه براین، هتل‌ها با ستاره‌های همسان نرخ‌های متفاوتی دارند. هتل‌ها به واسطه اصالتی که دارند باید خدمات مطلوب ارائه دهند و خدمات ارائه‌دهنده در هتل‌ها باید متفاوت با سایر مراکز اقامتی باشد. یکی از دغدغه‌های ما این است که کیفیت هتل‌ها تنزل پیدا نکند؛ ولی متأسفانه هزینه هتل‌ها با قیمت خدماتی که ارائه می‌دهند همخوانی ندارد.

اگر هتلداران قیمت خدماتشان را افزایش دهند، سفرهای داخلی تحت‌شعاع قرار می‌گیرد و سفر از سبد هزینه خانوار حذف می شود.در مقابل اگر هتلداران به‌دنبال کاهش قیمت خدماتشان باشند، قدرت و توان خرید مردم افزایش پیدا می‌کند؛ ولی هتلداران نمی‌توانند کیفیتی که مدنظر مسافران است را تأمین کنند. زمانی مسئولان ما در استان حواسشان به بحث اقتصاد گردشگری نبود؛ ولی الان که مسئولان درک بالایی از ورود گردشگر و نتایج اقتصاد گردشگری دارند، به این نقطه رسیدند که تنها صنعتی که 70درصد درآمدش بین مردم همان شهر و استان توزیع می‌شود، گردشگری است؛ بنابراین باید حمایت‌های لازم برای جذب سرمایه‌گذار در این بخش نیز صورت بگیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 4 =