سالمندان به دانشگاه می‌روند!

دانشگاه مجازی سالمندان طرحی است که از اوایل مهر سال جاری راه‌اندازی شده است. این طرح که معروف به دانشگاه سومین نسل سالمندی U3A است، ویژه افراد در رده سنی 60 سال و بالاتر است.

تاریخ انتشار: 12:57 - چهارشنبه 1401/12/10
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
سالمندان به دانشگاه می‌روند!

دانشگاه مجازی سالمندان طرحی است که از اوایل مهر سال جاری راه‌اندازی شده است. این طرح که معروف به دانشگاه سومین نسل سالمندی U3A است، ویژه افراد در رده سنی 60 سال و بالاتر است.

از آنجایی که سالمندان در گروه سنی خاصی قرار دارند و نیاز به توجه بیشتری دارند، ارائه آموزش‌های لازم برای آن‌ها ضروری است.

بر این اساس، برنامه‌های آموزشی با موضوع‌هایی همچون: مشکلات شایع دوران سالمندی، اصول تغذیه صحیح، سلامت روان، فعالیت بدنی مناسب، سلامت ذهن و… به‌وسیله استادان مجرب کشوری به آدرس: http://aparat.com/vums‌ اجرا می‌شود.

مشکلات شایع دوران سالمندی: از جمله مشکلات شایع در این دوران، پوکی استخوان است.

سالمندان در این برنامه می‌آموزند که چطور از خود مراقبت کنند تا دچار بیماری‌هایی مثل پوکی استخوان نشوند.

اصول تغذیه صحیح: معمولا در این دوران اغلب سالمندان در نیازهای تغذیه‌ای خود دچار مشکل هستند؛ به‌خصوص به‌خاطر بیماری‌هایی که ممکن است داشته باشند؛ بنابراین آموزش تغذیه‌ای برای آن‌ها از ضروریات است.

سلامت روان: افسردگی یا زودرنجی در بسیاری از سالمندان مشاهده شده است. در این صورت به آن‌ها راه‌های کمک به سلامت روان آموزش داده می‌شود تا با این مسئله، منطقی برخورد کنند.

فعالیت بدنی مناسب: تحرک بدنی در هر سنی لازم است؛ سالمندان نیز مثل هر گروه سنی دیگر به فعالیت بدنی مناسب نیاز دارند؛ در این صورت به آن‌ها نحوه و نوع فعالیت بدنی آموزش داده می‌شود.

سلامت ذهن: یکی از اختلال‌های مهم در سالمندان اختلال‌های ذهنی مثل فراموشی و آلزایمر است که با آموزش می‌توان از این‌گونه اختلال‌ها پیشگیری کرد یا آن‌ها را به تعویق انداخت.

به‌طور کلی، این برنامه که با هدف پیشگیری از اختلال‌های سالمندی و الگوی سبک زندگی سالم تهیه شده است، هر پنجشنبه از ساعت 18 تا 18:30 به‌صورت مجازی برگزار می‌شود.

مرکز بهداشت شماره یک و دو استان اصفهان

 

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

بیست − 14 =