هماهنگی نهادها و اختصاص بودجه کافی منجر به برندسازی می‌شود

نبض ضعیف تبلیغات گردشگری در اصفهان

بر اساس اظهارنظرهای کارشناسان گردشگری و مشاوران برندینگ، اصفهان به‌منظور موفقیت در ارائه تبلیغات مناسب برای جذب گردشگر و توریست نیازمند یکپارچگی و هماهنگی نهادهای ذی‌ربط و اختصاص بودجه لازم در این خصوص است.

تاریخ انتشار: 10:31 - دوشنبه 1403/02/17
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نبض ضعیف تبلیغات گردشگری در اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ بر اساس اظهارنظرهای کارشناسان گردشگری و مشاوران برندینگ، اصفهان به‌منظور موفقیت در ارائه تبلیغات مناسب برای جذب گردشگر و توریست نیازمند یکپارچگی و هماهنگی نهادهای ذی‌ربط و اختصاص بودجه لازم در این خصوص است.

اگر بودجه به میزان کافی برای تبلیغات مقصد گردشگری اختصاص پیدا نکند، همچنان با معضل ضعف تبلیغات مواجه خواهیم بود و اصفهان نمی‌تواند به جایگاه اساسی خود درزمینه جذب توریست دست پیدا کند. برای کسب موفقیت در تبلیغات گردشگری اصفهان باید روی پارامترهای خاص شهر که می‌تواند آن را از دیگر شهرهای مشابه متمایز کند، تمرکز کر د و در این زمینه باید بودجه کافی در نظر گرفته شود تا تبلیغات ازلحاظ کمی و کیفی اثربخش باشد.

در کنار این موضوع به‌منظور سرمایه‌گذاری روی تبلیغات باید مدیریت یکپارچه وجود داشته و اختلافی بین نهادهای متولی وجود نداشته باشد.هر اندازه شهرها درزمینه تبلیغات گردشگری قدرتمندتر باشند، می‌توانند سرمایه بیشتری را از داخل و خارج محدوده خود جذب کنند. تبلیغات مؤثر و قدرتمند منجر به برندسازی برای شهرها هم می‌شود.همان‌طور که تمام صنایع، تبلیغات را یکی از ارکان اساسی فعالیت خود در نظر می‌گیرند، گردشگری هم بی‌نیاز از تبلیغات نیست و تمام بخش‌ها مانند حمل‌ونقل، اقامت، مراکز تفریحی و حتی جاذبه‌های طبیعی برای معرفی در سطح عموم و جذب گردشگر نیازمند تبلیغات هستند.

تبلیغات جذاب و مؤثر از ابزارهای اصلی جلب‌توجه توریست‌ها به یک مقصد گردشگری است. تبلیغات مقاصد گردشگری باعث آشناشدن فرد گردشگر و بازدیدکننده قبل از سفر نسبت به مقصد موردنظر می‌شود؛ بنابراین کمیت و کیفیت این تبلیغات می‌تواند در ترغیب گردشگران نقش مهمی داشته باشد. تبلیغات باید نقش خود را به بهترین شکل ایفا کند تا بتواند گردشگر را ترغیب کند که از شهرهای مختلف بازدید کند.ایجاد تصاویر مثبت و جذاب از جاذبه‌های گردشگری، فرهنگی و تاریخی و طبیعت هر منطقه می‌تواند تأثیرگذار باشد؛ همچنین تنوع‌بخشی در برنامه‌های گردشگری، جنبه مهمی در جذب توریست‌های خارجی است. ارائه فرصت‌های متنوع و معرفی این فرصت‌ها در قالب تبلیغات به افراد امکان می‌دهد بر اساس سلایق و تمایلات خود مقصد موردنظرشان را انتخاب کنند.

فقدان یکپارچگی میان نهادهای اصفهان

رضا گنجوی، مشاور برند، دراین‌باره معتقد است: عوامل متعددی در این امر دخیل هستند که منجرشده اصفهان درزمینه تبلیغات گردشگری آن‌طور که بایدوشاید موفق عمل نکند. یکی از این عوامل به فقدان یکپارچگی نهادهای ذی‌ربط ارتباط پیدا می‌کند. درواقع به دلیل ناهماهنگی این نهادها با یکدیگر، اصفهان در این زمینه به‌خوبی عمل نکرده است.گنجوی اصفهان را ازلحاظ ظرفیت جذب توریست داخلی و خارجی مناسب ارزیابی می‌کند و می‌گوید: «چنانچه مسئولان مرتبط با گردشگری در این شهر بتوانند با یکپارچگی و برنامه‌ریزی منظم زمینه تبلیغات را فراهم کنند، می‌توان این صنعت را در اصفهان گسترش داد.»

بودجه کافی در اختیار بخش گردشگری اصفهان قرار گیرد

این مشاور برند می‌گوید: «باید برای تبلیغات اصفهان به‌عنوان مقصد گردشگری بودجه کافی در اختیار این بخش قرار گیرد.» او عنوان می‌کند: «در برخی شهرها بودجه‌هایی بالغ‌بر 150میلیارد الی 200میلیارد تومان هم در این بخش هزینه می‌شود؛ اما در شهری مانند اصفهان هزینه تبلیغات زیر 10 میلیارد تومان است که می‌تواند مبلغ ناچیزی تلقی شود.»

اصفهان ادامه معماری زیبای بخارا وسمرقند است

گنجوی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به معماری زیبای اصفهان آن را ادامه‌دهنده شهرهای سمرقند و بخارا پس از دوره صفوی دانسته و می‌گوید: «اگر آن دو شهر توانسته‌اند خود را به‌خوبی به دنیا بشناسانند، به دلیل بالا بودن حجم تبلیغات گردشگری است؛ ولی این امر در اصفهان با چالش‌های زیادی روبه‌رو بوده است.» او می‌افزاید: «اگر شهر رُم ایتالیا ازنظر گردشگری موفق عمل کرده به این دلیل است که متولی بخش گردشگری در این شهر، شهرداری است؛ ولی متولی بخش گردشگری در اصفهان هم شهرداری و هم میراث‌فرهنگی و گردشگری است؛ ازاین‌رو وجود سلیقه‌های متفاوت می‌تواند تا حدی گردشگری این شهر را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.»

در اصفهان مدیران کارآمد و متخصص گردشگری وجود دارد

گنجوی معتقد است که با وجود کمبود بودجه و فقدان یکپارچگی بین نهادهای مختلف برای تبلیغات اصفهان به‌عنوان مقصد گردشگری، مدیران استان اصفهان افرادی کاربلد و متخصص بوده و همواره در تلاش هستند تا بتوانند به زیباسازی و جذب توریست در این شهر کمک کنند.

این مشاور برند با تأکید بر استفاده از تبلیغات گردشگری برای معرفی اصفهان می‌گوید: «به نظر بنده اگر بودجه‌ای درخورتوجه برای این بخش در نظر گرفته شود و به دنبال آن، تبلیغات زیادی نیز صورت گیرد، اصفهان می‌تواند مانند دیگر شهرهای تاریخی دنیا مورد استقبال گردشگران و جهانگردان قرار گیرد.»

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × 5 =