از تماس شما سپاسگزاریم

«ضمن سپاس از تماس شما، لطفا جهت نظرسنجی درمورد نحوه پاسخگویی کارشناس از شماره یک ضعیف‌ترین تا شماره ۵ عالی ترین‌را شماره‌گیری بفرمایید»؛ جمله‌ای که در دنیای امروز پس از پاسخ‌گویی کارشناسان در هر بخش زیاد می‌شنویم؛ جمله‌ای که گاهی به‌شدت کلیشه‌ای است و انگار فقط جهت رفع تکلیف گفته می‌شود.

تاریخ انتشار: 11:45 - سه شنبه 1403/02/25
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
از تماس شما سپاسگزاریم

به گزارش اصفهان زیبا؛ «ضمن سپاس از تماس شما، لطفا جهت نظرسنجی درمورد نحوه پاسخگویی کارشناس از شماره یک ضعیف‌ترین تا شماره ۵ عالی ترین‌را شماره‌گیری بفرمایید»؛ جمله‌ای که در دنیای امروز پس از پاسخ‌گویی کارشناسان در هر بخش زیاد می‌شنویم؛ جمله‌ای که گاهی به‌شدت کلیشه‌ای است و انگار فقط جهت رفع تکلیف گفته می‌شود.

سؤال اینجاست؛ آیا واقعا کارشناس مربوط به دلیل این نظرسنجی ارباب‌رجوع را تکریم می‌کند؟ یا به نسبت حوصله خود پاسخ خواهد داد؟ کدام دسته از کارشناسان بهتر به وظایف خود عمل می‌کنند؟

علی‌الظاهر این‌گونه است که کارشناسانی که در شرکت‌های خصوصی مشغول به کار هستند، به‌شدت مراقب لحن و طرز صحبت خود با مخاطب هستند؛ چرا که مکالمه ها ضبـط می‌شود و در صورت نارضایتی مخاطب و ثبت بازخورد، حتما بازخواست خواهند شد؛ اما این برخورد مناسب در بین کارشناسان دستگاه‌های دولتی دیده نمی‌شود؛ همان‌گونه که در صورت مراجعه حضوری به ادارات دولتی نسبت به ادارات خصوصی، تکریم ارباب‌رجوع کمرنگ‌تر است.

به بیان دیگر، آفت دولتی سازی مشاغل در این گونه تماس‌ها و یا مراجعه‌ها کاملاهویداست. کارشناسی که در استخدام دولت است، سر ماه حقوق ثابت دارد و بودن یا نبودنش درگرو برخورد مناسب با ارباب‌رجوع نیست؛ درنتیجه باوجود نظرسنجی از مخاطب و یا حتی نارضایتی ارباب‌رجوع، همچنان به کار خود ادامه خواهد داد یا نهایتا از پستی به پست دیگر منتقل خواهد شد.

اینجاست که سیاست دولتی‌سازی مشاغل را می‌توان سیاست اشتباهی خواند و به نظر می‌رسد مشاغلی که تحت کفالت شرکت‌های خصوصی درآمده است، به‌دلیل ایجاد فضای رقابت و دوری از جایگاه ثابت تعریف‌شده برای هر شخص، موجب افزایش کارایی و کارآمدی خواهد شد.

خط‌مشی خصوصی‌سازی نیازمند تدوین چشم‌انداز و فلسفه وجودی برای شرکت‌هاست تا در طی این فرایند، عملکرد سازمانی نیز بهبود پیدا کند. امیدواریم در آینده شاهد باشیم با حمایت دولت و تعییـن مشـوق‌ها و تـدویــن چشـم‌انــداز بـــرای شرکت‌های خصوصی، بخش بیشتری از دولت تحت کفالت این شرکت‌ها دربیاید.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × سه =