بررسی عملکرد ذوب آهنی‌ها:

عید برای ذوب‌آهن شیرین شد

نتایج ذوب‌آهن در این چند هفته اخیر که با بردهای خانگی و تساوی خارج از خانه همراه بوده، نشان می‌دهد که تارتار سرانجام در هفته‌های پایانی لیگ توانسته است شناخت کافی از تیمش را به دست بیاورد و ذوب‌آهنی‌ها باید با همین فرمان ادامه رقابت‌های لیگ را هم به سرانجام برسانند.

تاریخ انتشار: 09:43 - سه شنبه 1401/12/23
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
عید برای ذوب‌آهن  شیرین شد

نبرد همسایه‌های جدولی لیگ برتر با یک گل به سود ذوب‌آهن تمام شد تا شاگردان مهدی تارتار بتوانند در فاصله یک هفته تا آغاز سال نو با روحیه خوب راهی تعطیلات چند روزه شوند. / عملکرد 

شاگردان مهدی تارتار در شرایطی موفق به شکست نساجی شدند که شمالی‌ها روی نیمکت خودشان حمید مطهری، مربی جوان و بادانشی را داشتند؛ اما مهدی تارتار از تجربه خودش استفاده کرد و درنهایت ذوب‌آهن در روز بارانی فولادشهر توانست عیدی مناسبی به هوادارانی بدهد که در زیر بارش قطرات باران برای تشویق تیمشان راهی استادیوم فولادشهر شده بودند. ذوب‌آهنی‌ها با این برد توانستند به امتیاز ۲۷ دست پیدا کنند و با قرارگرفتن روی پله نهم جدول لیگ به فکر آغاز سال جدید و البته بازی حساس هفته بیست و چهارم در مقابل استقلال باشند.

نتایج ذوب‌آهن در این چند هفته اخیر که با بردهای خانگی و تساوی خارج از خانه همراه بوده، نشان می‌دهد که تارتار سرانجام در هفته‌های پایانی لیگ توانسته است شناخت کافی از تیمش را به دست بیاورد و ذوب‌آهنی‌ها باید با همین فرمان ادامه رقابت‌های لیگ را هم به سرانجام برسانند. / عملکرد 

حبیب فرعباسی: نساجی تیم آن‌چنان خطرناکی در خط حمله نبود؛ اما یکی‌دو اشتباه کوچک از جانب خط دفاعی ذوب‌آهن باعث شد تا در چند مرحله مهاجمان شمالی در موقعیت‌های نصف‌ونیمه گلزنی قرار بگیرند که البته توپ‌هایشان به هدف ننشست؛ اما بدون شک مهم‌ترین صحنه این بازی در دقیقه ۹۴ رقم خورد که اشتباه فرعباسی در خروج از دروازه و سایه‌زنی او نزدیک بود بلایی عجیب‌غریب بر سر برد ذوب‌آهن بیاورد و فرعباسی خوش شانس بود که این صحنه با اعلام آفساید همراه شد تا دروازه ذوب‌آهن باز نشود و این کلین‌شیت را برای خودش به ثبت‌ برساند.

سیدمحمد قریشی: اوت‌اندازهای ذوب‌آهن در قلب خط دفاعی این تیم در کنار یکدیگر قرار گرفتند و البته بازوبند کاپیتانی باعث شد تا سید محمد قریشی با پختگی بیشتری درون زمین بازی کند. او هنوز با نادر محمدی به هماهنگی لازم دست پیدا نکرده است؛ همین موضوع باعث شد تا خطراتی هرچند کوچک روی دروازه ذوب‌آهن ایجاد شود.

نادر محمدی: دروازه ذوب‌آهن در برابر نساجی بسته ماند تا خط دفاعی این تیم بتواند نمره قبولی در این بازی دریافت کند. البته اگر از قدرت اوت‌های نادر محمدی بگذریم،باید گفت ذوب‌آهن در سه بازی اخیر خودش در برابر مس کرمان، پیکان و نساجی گلی دریافت نکرده است و این موضوع می‌تواند عملکرد خط دفاعی این تیم را موفق جلوه دهد.

آرمان اکوان: این مدافع بلندقامت و سرزن جای ثابتی در ترکیب خط دفاعی تیمش به دست آورده و به نوعی نبود آرمان قاسمی را به دست فراموشی سپرده است. اکوان در برابر کریم اسلامی و بقیه بازیکنان خط تهاجمی نساجی عملکرد خوبی داشت.

امیرحسین جدی: بازیکن جوانی است و نمی‌توان از او انتظار معجزه در بازی‌های ذوب‌آهن راداشت. همین‌که بتواند در سمت راست زمین تیمش اجازه نفوذ به بازیکنان حریف ندهد، یک نقطه مثبت به حساب می‌آید؛ حتی با وجود اینکه نتواند در فاز تهاجمی کمک آن‌چنان زیادی به ذوب آهن داشته باشد.

پوریا پورعلی: در نیمه اول یک شوت از او دیدیم که دروازه نساجی را با تهدید روبه‌رو کرد و در بقیه دقایق مسابقه مشغول انجام کارهای دفاعی بود تا تیمش بتواند در این بازی به یک برد مهم و ارزشمند دست پیدا کند.

مهران درخشان مهر: در عین جوانی تجربه بسیار زیادی دارد و نسبت به بقیه خرید های ذوب آهن باید بتواند خیلی زودتر خودش را در ترکیب تیمش نشان دهد؛ اما درخشان مهر نیمه خوبی در برابر نساجی نداشت و در شروع نیمه دوم هم جای خودش را به جلال مداحی داد تا شاید بازیکن جوان ذوب‌آهن بتواند جانشینی خوب برای درخشان مهر باشد.

عرفان معصومی: در روزی که صادق صادقی، هافبک جنگنده ذوب آهن، به خاطر محرومیت در ترکیب تیمش حضور نداشت، معصومی در خط هافبک قرار گرفت تا جای خالی او را پر کند و البته هرچند معصومی تجربه صادقی را نداشت، با این وجود به خوبی توانست ارتباط خط هافبک نساجی را با خط حمله این تیم قطع کند.

سامان نریمان جهان: بهترین بازی چند هفته اخیر خودش را برای ذوب آهن انجام داد و به‌نظر می‌رسد به هماهنگی مناسبی با محمدرضا سلیمانی هم دست پیدا کرده و توپ‌های مناسبی را برای گلزنی تنها مهاجم ذوب‌آهن فراهم می‌کند که البته سلیمانی فقط یک‌بار قدر این پاس‌ها را دانست و توانست دروازه حقیقی را باز کند.

محمدحسین اسلامی: بازیکن جوان ذوب‌آهن روز آن‌چنان درخشانی را در برابر نساجی سپری نکرد تا این بازی هم در لیست بازی‌های متوسط او در این چند هفته اخیر به ثبت برسد. اسلامی اگر می‌خواهد در فصل آینده تبدیل به بازیکن فیکس ذوب‌آهن شود باید بیشتر درون زمین تلاش کند.

محمدرضا سلیمانی: یک گل بسیار ارزشمند برای تیمش به ثمر رساند؛ اما از سلیمانی به‌عنوان تنها مهاجم ذوب‌آهن انتظار می‌رود که در استفاده از موقعیت‌هایی که نصیبش می‌شود، دقت بیشتری داشته باشد تا ذوب‌آهن مجبور نباشد برای گرفتن سند امتیاز به تک گل خودش متکی باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سه × 5 =