شهادت‌ها مانع حرکت مقاومت نیستند

با مطالعه تاریخ اسلام از صدر تاکنون شاهد سه مسئله مهم خواهیم بود؛ مسئله اول به قدرت‌ها و ابرقدرت‌هایی که در مقابل اسلام قد علم کردند، اشاره دارد.

تاریخ انتشار: 11:42 - دوشنبه 1403/07/16
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
شهادت‌ها مانع حرکت مقاومت نیستند

به گزارش اصفهان زیبا؛ با مطالعه تاریخ اسلام از صدر تاکنون شاهد سه مسئله مهم خواهیم بود؛ مسئله اول به قدرت‌ها و ابرقدرت‌هایی که در مقابل اسلام قد علم کردند، اشاره دارد. مسئله دوم مقاومت مسلمانان به رهبری اهل‌بیت علیهم‌السلام و علما در مقابل این قدرت‌هاست و مسئله سوم از ارتقا و رشد بصیرت توده مردم در این نبرد بین حق و باطل می‌گوید.

موضوع ترور و به‌شهادت‌رساندن نیروهای مسلمان در تاریخ اسلام بسیار دیده شده است؛ از ائمه تا علما و بزرگان. در مقابل نیز شاهد محو قدرت‌های مستکبر از صفحه روزگار نیز بوده‌ایم که اثری از آثار آن‌ها به جای نمانده است. به‌عنوان‌مثال شما هیچ آثاری از معاویه یا یزید نمی‌بینید، درحالی‌که از امیرالمؤمنین و امام حسین علیه‌السلام و اهل‌بیت آثاری به جای مانده است که جهان در پرتو آن‌ها حرکت می‌کند.

همچون اربعین امسال که مردمِ 50 تا ۶۰ کشورِ سراسر دنیا از آمریکا و آفریقا تا اروپا و آسیا پای پیاده برای زیارت حضرت امام حسین علیه‌السلام به راه افتادند تا در مراسم اربعین شرکت و بزرگ‌ترین مانور قدرت معنوی و دینی در جهان را بدون هیچ چشمداشت و هزینه‌ای برگزار کنند. در شرایط کنونی نیز جبهه مقاومت در لبنان، فلسطین، یمن، عراق، سوریه و حتی عده‌ای از پاکستان و افغانستان در مقابل خیانت‌ها و جنایت‌های خون‌خوارانی همچون صهیونیست غاصب تا دیگر متحدانش همچون آمریکا ایستاده‌اند و با مقاومت خود در مقابل این رژیم شکست او را رقم زدند؛ چراکه ابزار مهم نیست؛ اگر ابزار از نتانیاهو و آمریکا گرفته شود، شجاعت بیرون آمدن از خانه‌های خود را نخواهند داشت.

سلاح و مهمات مدرن به آن‌ها قدرتی کاذب داده است. در مقابل آن‌ها نیروهای مقاومت و جوان‌های غیور، مؤمن و انقلابی را می‌بینیم که در صحنه ایستاده‌اند و نه از ابزار دشمن می‌ترسند، نه از خود آن‌ها. طی روزهای اخیر شاهد بودیم که بنیامین نتانیاهو در صحبت با رئیس‌جمهور فرانسه و انگلستان از موانعی که آن‌ها در رساندن مهمات و تسلیحات نظامی به اسرائیل ایجاد کرده بودند، شکایت کرد. فضایی ذلت‌بار که هم اروپا و هم سران اروپا را در برگرفته است و هم نتانیاهو را که برای کمک به آمریکا و اروپا التماس می‌کند.

آن طرف قضیه اما شاهد هستیم که مقاومت طی یک سال گذشته و پس از طوفان الاقصی روی پای خود ایستاده است؛ جبهه‌ای که اگر ضعف داشته اما هیچ‌گاه میدان را خالی نکرده است. به همین خاطر اسرائیلی‌ها به این نتیجه رسیدند که از پس غزه و کرانه باختری بر نمی‌آیند، ولو اینکه غزه را با خاک یکسان و مردم این منطقه را آواره کردند، اما باز هم اهداف خود را محقق نکردند؛ لذا با فرافکنی و حمله به لبنان و یمن قصد این را دارند سرپوشی بر شکست‌های خود بگذارند.

در این شرایط به‌شهادت‌رساندن سیدحسن نصرالله برای اسرائیل افتخار بزرگی به شمار می‌رود و این عملیات را یک پیروزی برای خود می‌دانند. درحالی‌که ما شهادت مرحوم سیدحسن نصرالله را عامل شکست سریع اسرائیل در سالگرد طوفان‌الاقصی می‌دانیم. در خصوص شهادت اشخاصی همچون شهید عباس نیلفروشان نیز این حقیقت صادق است؛ افرادی که دامان انقلاب اسلامی ایران رشد کردند و در مقامات عالی قرار گرفتند و در نهایت هادی جامعه شدند.

دشمنان میدان رشد نیروهای بالقوه ما را بالفعل کردند

بنده به‌عنوان اولین فرمانده سپاه پاسداران اصفهان و یکی از اولین فرماندهان بسیج کل کشور و کمیته انقلاب اسلامی با حضور در سه نیروی نظامی و مردمی بر این واقعیت تأکید دارم که ما شخصیت‌های بزرگواری چون شهید نیلفروشان را در طول هشت سال جنگ تحمیلی بسیار داشته‌ایم که همچون ایشان نقش بسیار مؤثری چه در دوران جنگ، چه پس‌ازآن در جبهه‌های حق علیه باطل ایفا کرده‌اند. شخصیت‌های بزرگواری که با انقلاب اسلامی آمدند و در داخل کشور و خارج از مرزها در مقابل استکبار جنگیدند.

شخصیتی چون حجت‌الاسلام‌والمسلمین مصطفی ردانی‌پور، طلبه‌ای ساده‌، زمانی که در سپاه حضور پیدا کرد، به جبهه‌ رفت و فرمانده لشکر امام حسین (ع) شد و در جایگاه بزرگی قرار گرفت. شهید حاج حسین خرازی نیز نمونه‌ای دیگر از چنین شخصیت‌هایی است که از سوی بنده در سپاه اصفهان مسئول اسلحه‌خانه شد؛ جوانی منظم و متدین که پس‌ازآن در میدان جنگ و جبهه‌های غرب و شرق و جنوب کشور حضور پیدا کرد و درنهایت عنوان فرمانده لشکر امام حسین (ع) را از آن خود کرد. آنچه نشان می‌دهد دشمنان ما طی هشت سال جنگ با ایران، میدان رشد نیروهای بالقوه ما را بالفعل کردند و از آن‌ها شخصیت‌ها و فرماندهان جهانی ساختند.

شهید نیلفروشان هم ازجمله این شخصیت‌ها بود با این امتیاز که شهید نیلفروشان علاوه بر اینکه از فرماندهان سپاه و از نیروی زمینی سپاه بود و تا جانشینی فرمانده کل سپاه پیش رفت، حدود پنج سال نیز به‌عنوان مستشار در لبنان خدمت کرد؛ عنصری قوی که در سایه فرماندهی شهید حاج قاسم سلیمانی و سردار سرلشکر شهید زاهدی قرار گرفت و در جانشینی آن‌ها هدایت مستشاری خود را در مقابل اسرائیل انجام داد. چهره‌ای بسیار قوی، مدیر، مدبر، مخلص، باصفا و متوسل به اهل‌بیت علیهم‌السلام که همه زندگی خود را فدای اسلام ناب در مقابل دشمنان کرد.

درواقع قوی‌ترین مستشاری را اشخاصی چون شهید زاهدی و شهید نیلفروشان به نیروی مقاومت دادند؛ تجهیز کردن، آموزش دادن جوان‌های عضو جبهه‌های مقاومت و به‌روزکردن آن‌ها به‌منظور مقابله با اسرائیل، فعالیت‌هایی از سوی این شهدای جبهه مقاومت بود که غیرقابل‌چشم‌پوشی است. نقشی اساسی با آثاری ماندگار که نمی‌توان از آن غافل شد و نیروی مقاومت با وجود چنین شخصیت‌هایی قوی‌تر از گذشته خواهد شد؛ چراکه این شهادت‌ها مانع توقف حرکت این جبهه نیست. اسرائیل نیز با به شهادت رساندن چنین شخصیت‌هایی هنر نکرده و عملیات‌های کور را از سر گذرانده است. عملیات‌هایی در غزه و لبنان که ارزش نظامی ندارد و به‌اصطلاح عملیات‌های کور به شمار می‌روند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهارده − دو =