اتفاقاتی که در انتظار ورزش اصفهان است:

نیک و نیک‌تر!

سالی که روزهای ابتدایی آن را سپری می‌کنیم، برای ورزش اصفهان از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند این سال را در کتاب ورزش نصف‌جهان ماندگار کند.

تاریخ انتشار: 10:25 - سه شنبه 1402/01/15
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
نیک و نیک‌تر!

سالی که روزهای ابتدایی آن را سپری می‌کنیم، برای ورزش اصفهان از اهمیت زیادی برخوردار است و می‌تواند این سال را در کتاب ورزش نصف‌جهان ماندگار کند.

یکی دوماه ابتدایی سال با اوج رقابت در هفته‌های پایانی لیگ برتر فوتبال همراه خواهد بود و حضور تیم سپاهان در کورس قهرمانی تنور لیگ را برای اصفهانی‌ها گرم نگه خواهد داشت و در خرداد پیش رو نیز دیار زاینده‌رود میزبان تیم‌های برتر باشگاهی هندبال آسیاست.

در ادامه هم رویدادهای دیگری در جریان خواهد بود که در این گزارش مروری خوش‌بینانه بر این اتفاقات خواهیم داشت.

قهرمانی تیم سپاهان و رتبه خوب ذوب‌آهن

لیگ برتر فوتبال در فصل بیست ودوم که بیش از دوسومش را سال گذشته سپری کرد، در سال جاری تعیین تکلیف شده و سرنوشت قهرمان، سهمیه آسیایی و تیم‌های سقوط‌کننده مشخص خواهد شد. تیم فوتبال سپاهان که از آغاز نیم‌فصل دوم روندی صعودی را در پیش گرفته، در هفته بیست‌وچهارم در بازی نزدیک با یک‌گل از سد تیم قعرنشین صنعت نفت آبادان گذشت.

با اینکه نمایش یاران مورایس، هواداران این تیم را راضی نکرد؛ اما کسب سه‌امتیاز علاوه بر حفظ صدرنشینی، باعث شد تا چند امتیاز اختلاف این تیم با تیم‌های دوم و سوم پابرجا بماند. سرنوشت قهرمانی در لیگ در اختیار تیم سپاهان است؛ اما دوتیم استقلال و پرسپولیس هم در تعقیب جدی این تیم هستند و کوچک‌ترین لغزش زردها، باعث ازدست‌رفتن قهرمانی می‌شود.

تیم ذوب‌آهن هم که در پایان هفته بیست و چهارم در رتبه دهم جای گرفته، دغدغه‌ای برای سقوط ندارد؛ اما طی چند هفته مانده از لیگ امیدوار به کسب امتیازات لازم و کسب رتبه‌ای خوب در خاتمه لیگ است.

قهرمانی تیم‌های منهای فوتبال

با اینکه پرونده بیشتر لیگ‌های منهای فوتبالی در سال گذشته بسته شد؛ اما چندلیگ هنوز در حال پیگیری است. در لیگ برتر بسکتبال، تیم ذوب‌آهن را می‌توان یکی از تیم‌های مدعی دانست که در هفته‌های پایانی می‌تواند حرف‌های بیشتری داشته باشد.

تیم ذوب‌آهن که پرسابقه‌ترین تیم باشگاهی بسکتبال کشور محسوب می‌شود، تجربه قهرمانی در لیگ را دارد؛ اما طی سال‌های گذشته در رقابت با تیم‌های پرستاره و با بازیکنان خارجی مطرح نتوانسته این عنوان را تکرار کند. تیم ذوب‌آهن در لیگ غرب آسیا هم یکی از دونماینده کشورمان محسوب می‌شود و جذب بلاز مسیچک، شوتینگ گارد ملی اسلوونی در ادامه لیگ و غرب آسیا به سود این تیم خواهد شد.

لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور نیز کماکان در حال برگزاری است و سه تیم سپاهان، سپاهان نوین و گیتی‌پسند نمایندگان استان هستند که تیم سپاهان در تلاش است عنوان قهرمانی فصل گذشته خود را تکرار کند.

معمولا عمده لیگ‌های باشگاهی در نیمه دوم سال پیگیری می‌شود و می‌توانیم امیدوار به استمرار فعالیت تیم‌های باشگاهی نصف‌جهان در لیگ‌های بانوان و آقایان و تیمداری در رشته‌های بدون تیم باشیم.

مدال‌آوری در بازی‌های آسیایی

بازی‌های آسیایی هانگژو باید سال گذشته برگزار می‌شد؛ اما به دلیل شیوع دوباره ویروس کرونا در چین، این رویداد به امسال موکول شد. بازی‌های آسیایی علاوه بر اینکه معیار سنجش ورزش کشورهای قاره کهن در بازه چهارساله است، ملاکی برای سنجش ورزش استان‌ها در مقایسه با یکدیگر نیز محسوب می‌شود.

ورزشکاران اصفهانی در رشته‌های تیمی و انفرادی متعددی شانس مدال دارند؛ اما در شرایط مسابقه است که می‌توان در خصوص عملکرد اصفهانی‌ها ارزیابی درستی داشت. ستاد بازی‌های آسیایی در اصفهان در دوره مدیرکل گذشته دایر شد و همچنان هم فعالیت دارد؛ اما باید منتظر مانده و ببینیم در پایان این دو رویداد، ورزش اصفهان چه سهمی از مدال‌ها را به خود اختصاص خواهد کرد.

کسب سهمیه المپیک

روند کسب سهمیه المپیک از سال گذشته آغاز شد که ورزش کشورمان تنها یک سهمیه در رشته تیراندازی به دست آورد. امسال هم مسابقات انتخابی رشته‌های تیمی و انفرادی دنبال می‌شود و ورزش اصفهان می‌تواند امیدوار به کسب حداکثری سهمیه باشد. در رشته‌هایی مثل تکواندو و وزنه‌برداری، مجموع امتیازات به‌دست‌آمده از چند رویداد، مجوز المپیکی‌شدن یک ورزشکار را صادر می‌کند و ورزشکاران استان برای کسـب سهمیه در این رشته‌ها، باید پروسه بلنـدمدتی را طی کنند.

میزبانی بین‌المللی اصفهان

بر اساس هماهنگی‌های انجام‌شده، قرار است خردادماه سال جاری، مسابقات جام باشگاه‌های هندبال آسیا به میزبانی اصفهان برگزار شود. با توجه به شرایط سخت‌افزاری اصفهان، این رویداد می‌تواند مقدمه‌ای بر میزبانی‌هـای بیشتـر در رقابت‌های بین‌المللی باشد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

5 × یک =