مثلث مدعیان چه شرایطی را تجربه می‌کند:

شش فینال مهم!

اختلاف امتیازی تیم‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس و رقابت سه تیم در کورس مدعیان، شش هفته پایانی لیگ را به شش فینال برای مثلث مدعیان تبدیل کرده است.

تاریخ انتشار: 09:38 - چهارشنبه 1402/01/16
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
شش فینال مهم!

اختلاف امتیازی تیم‌های سپاهان، استقلال و پرسپولیس و رقابت سه تیم در کورس مدعیان، شش هفته پایانی لیگ را به شش فینال برای مثلث مدعیان تبدیل کرده است.

پیش از شروع لیگ بیست‌و‌دوم، کارشناسان سه تیم استقلال، پرسپولیس و سپاهان را شانس‌های قهرمانی عنوان می‌کردند و حالا با گذشت بیست‌و‌چهار هفته از لیگ، این پیش‌بینی نیز به حقیقت نزدیک شده است و این سه تیم مثلث مدعیان را تشکیل می‌دهند و هیچ‌کدام قصد کوتاه‌آمدن ندارند.

تیم سپاهان در حال حاضر با 52 امتیاز صدرنشین است و سرخابی‌های پایتخت هم با 49 و 48 امتیاز در تعقیب این تیم هستند تا با توجه به فاصله اندک، هفته‌های باقی مانده از اهمیت دوچندانی برخوردار شود.

به بهانه برگزاری مسابقات هفته بیست‌و‌پنجم در پنجشنبه و جمعه هفته جاری، به دیدارهای شش تیم در هفته‌های پایانی اشاره خواهیم کرد:

شروع فینال با بازی اول

از بین دیدارهای آینده سپاهان، شاید هیچ کدام حساسیت دیدار با تراکتورسازی را نداشته باشد. سرخ‌های تبریزی در نیم‌فصل دوم با حضور خمز، سرمربی اسپانیایی روند رو به رشدی را تجربه کرده‌اند و یکی از تیم‌های بالانشین لیگ محسوب می‌شوند.

با توجه به فاصله ایجاد شده، تراکتور شانسی برای قهرمانی ندارد و البته دغدغه‌ای هم بابت سقوط نخواهد داشت. از این رو حریف سرسختی محسوب می‌شود. زیرا بدون استرس و با آرامش به مصاف حریفان می‌رود.

سپاهان در دیدار با صنعت نفت، نمایش مستحکمی نداشت، اما کسب سه امتیاز این بازی اهمیت داشت که حاصل شد تا فشاری از این بابت متوجه تیم اصفهانی نشود. بازی با مس رفسنجان، دومین فینال دشوار پیش روی تیم اصفهانی است و قطعا نتایج هفته آینده در شرایط تیم‌ها در هفته بیست‌و‌ششم تأثیرگذار خواهد بود.

ملوان، نفت مسجد سلیمان، پیکان و مس کرمان دیگر حریفان سپاهان در هفته‌های آینده هستند که به فرض رقابت مدعیان در هفته‌های آینده و حرکت تنگاتنگ امتیازی آن‌ها، مسابقه هفته آخر با مس کرمان اهمیت دوچندانی پیدا خواهد کرد.

مس کرمان با اینکه به نسبت دو تیم صنعت نفت و نفت مسجد سلیمان خطر سقوط را کمتر احساس می‌کند، اما تا هفته پایانی این دغدغه را خواهد داشت و تعیین‌تکلیف تیم‌های سقوط‌کننده، سرنوشت این بازی را مشخص می‌کند.

هماوردی در دربی

آبی‌های تهرانی که به واسطه بدهی به استراماچونی و مشکلاتی که برای این تیم به وجود آمده، از لیگ قهرمانان آسیا حذف شدند، تمام تمرکزشان را بر روی لیگ برتر گذاشته‌اند و امیدوار هستند با نتیجه‌گیری در این رقابت‌ها، عصبانیت هواداران را کم کنند. استقلال در هفته‌های پیش رو با تیم‌های آلومینیوم، هوادار، پرسپولیس، صنعت نفت آبادان، مس رفسنجان و تراکتور می‌رود.

اگر رقابت در هفته‌های بیست‌و‌پنجم و بیست‌و‌ششم بین مدعیان پایاپای دنبال شود، دیدار دربی حساسیت دو چندانی پیدا خواهد کرد. دربی تیم‌های تهرانی از حساسیت زیادی برای هواداران دو تیم برخوردار است و اگر پای قهرمانی در میان باشد، اهمیت بیشتری پیدا می‌کند.

به فرض اینکه در دو هفته آینده، رقابت تیم‌های مدعی در کسب امتیاز ادامه داشته باشد، دربی تهران بیش از سرخابی‌ها برای سپاهان اهمیت خواهد داشت و تقسیم امتیازات در این دیدار، بزرگ‌ترین کمک را به تیم اصفهانی خواهد کرد.

از سوی دیگر هر کدام از دو تیم سرخابی که در این دیدار بازنده شوند، احتمالا باید از کورس قهرمانی وداع کنند. زیرا علاوه بر اینکه سه امتیاز از دست داده‌اند، حریف مستقیم را سه امتیاز پیش انداخته‌اند. اگر استقلالی‌ها در کورس قهرمانی بمانند، بازی آخرشان با تراکتور، دیدار سختی خواهد بود و چالش بزرگی برای ساپینتو و شاگردانش خواهد شد.

بازی سرنوشت در دربی

پرسپولیس نیم‌فصل اول را با صدرنشینی به پایان برد. اما در نیمه دوم روند امتیازگیری این تیم دچار نوسان شد و تیم‌های سپاهان و استقلال از این غفلت استفاده کرده و از این تیم پیش افتادند.

سرخ‌های تهرانی در شش هفته آینده به مصاف تیم‌های ملوان، مس کرمان، استقلال، پیکان، گل‌گهر و نساجی مازندران می‌روند که سه تیم آن با سپاهان مشترک است و قاعدتا هر دو تیم شرایط مشترکی دارند. دیدار مهم پرسپولیس بازی با استقلال در دربی تهران است و همه شرایطی که برای استقلال در این بازی عنوان شد، برای سرخ‌ها هم صدق می‌کند.

آخرین بازی سرخ‌ها با تیم نساجی مازندران است که به نسبت دو حریف دیگر مدعیان، حریف ساده‌تری محسوب می‌شود و اگر کورس قهرمانی به هفته آخر کشیده شود، این تیم خیال آسوده‌تری نسبت به دو مدعی دیگر خواهد داشت.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 1 =