نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان:

تا پایان 1402 تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی باید به ۱۴۰۰ دستگاه برسد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در هشتاد و دومین جلسه علنی در مهم‌ترین بخش‌های صحبتش به اقدامات دستگاه‌های نظارتی و مانع‌تراشی آن‌ها برای مدیران و گرفتن جسارت از آن‌ها اشاره کرد و به بحث حمل‌ونقل عمومی، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی و رصد ردیف‌های بودجه ورود جدی داشت.

تاریخ انتشار: 11:25 - شنبه 1402/01/26
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
تا پایان 1402 تعداد ناوگان اتوبوس‌رانی باید به ۱۴۰۰ دستگاه برسد

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در هشتادودومین جلسه علنی در مهم‌ترین بخش‌های صحبتش به اقدامات دستگاه‌های نظارتی و مانع‌تراشی آن‌ها برای مدیران و گرفتن جسارت از آن‌ها اشاره کرد و به بحث حمل‌ونقل عمومی، فناوری اطلاعات و هوشمندسازی و رصد ردیف‌های بودجه ورود جدی داشت.

ابوالفضل قربانی با تشکر از اقدامات ستاد سفر نوروزی شهرداری اصفهان، اقدامات و خدمات انجام‌شده را در تعطیلات نوروز به لحاظ کیفیت، کمیت، تنوع و تعدد خدمات بسیار چشمگیر دانست و گفت: این مسئله توسط شهروندان و مهمانان تأیید شده است.

او با اشاره به اینکه خدمات نوروزی در مرحله اول متعلق به شهروندان اصفهانی است، چون حقوق بیشتری دارند بعد میهمانان، تصریح کرد: باید به این مسئله توجه لازم کرد. البته هرچند ممکن است اشکال‌هایی در ارائه خدمات وجود داشته باشد و هیچ برنامه‌ای بدون اشکال نیست. اما باید این اشکال‌ها ثبت و ضبط شود و در سال‌های آینده نقاط قوت، تقویت و نقاط ضعف، برطرف شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: در تمام ارزیابی‌ها که از ارائه خدمات به مسافران صورت‌گرفته و می‌گیرد، باید آورده‌های سفر به اصفهان در قالب گردشگری مدنظر قرار گیرد و افرادی که در این حوزه مسئولیت دارند، این مسئله را باید موردتوجه قرار دهند. قطعا باید برای افزودن به این آورده کار شود. این آورده هر مقداری که هست، باید در سال‌های آینده بیشتر شود.

او با تأکید بر اینکه در سال‌های گذشته به آورده ارائه خدمات به مسافر توجهی نمی‌شد، افزود: ما باید به مهمان خدمات دهیم و این موضوع در فرهنگ ما به‌ رسم مهمان‌نوازی وجود دارد. اما در بحث گردشگری باید آورده سفر برای شهر مدنظر باشد. ما باید در برنامه‌های پیش رو و تعطیلات عید فطر روی خدمات ارائه‌شده و آورده آن کار کنیم. پس لازم است توجه به این موضوع مدنظر قرار گیرد.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مهم‌ترین بخش صحبت‌هایش با اشاره به وظایف مهم دستگاه‌های نظارتی گفت: آن‌ها باید کارشان را به‌خوبی انجام دهند و انتظار هم این است و همه هم همین مسئله را می‌خواهند. ما اعضای شورا هم یک وظیفه نظارتی داریم که باید انجام دهیم؛ اما مسئله این است که متأسفانه

اقداماتی که دستگاه‌های نظارتی در این مدت انجام داده‌اند، باعث کندی کارها و افزایش هزینه‌ها شده است. قربانی با تأکید بر این موضوع که این رویه با هدف تشکیل دستگاه‌های نظارتی مغایرت دارد، افزود: وقتی پروژه‌ها و امور شهر به تعویق می‌افتد و طولانی می‌شود، متأسفانه در سال‌های بعد باید پروژه را با هزینه‌های بیشتری انجام داد و چه‌بسا دیگر آن پروژه به سرانجام نرسد.

او با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص دستگاه‌های نظارتی که فرمودند: «دستگاه‌های نظارتی نباید جرئت و جسارت را از مدیران در انجام امور بگیرند»، اظهار کرد: متأسفانه شاهد این موضوع هستیم و جرئت و جسارتی که در شهرداران در سال‌های گذشته می‌دیدیم، در مدیران فعلی به دلیل همین بخش‌نامه‌ها و ابلاغ‌های متعدد و برخوردها نمی‌بینیم و این به ضرر شهر است.

حوزه فناوری اطلاعات موضوع دیگری بود که قربانی به آن پرداخت.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه در همه شهرهای توسعه‌یافته و بزرگ موضوع مربوط به فناوری اطلاعات بحث اول است و شهرهای توسعه‌یافته در این حوزه پیشتاز هستند، از وضعیت فناوری اطلاعات در شهر اصفهان ابراز ناخرسندی کرد. متأسفانه در اصفهان شاهد ضعف‌های بزرگ در این موضوع هستیم و باید هرچه زودتر این مشکل رفع شود. این نقص، دیگر پذیرفته نیست که بعد از سال‌های متمادی فعالیت مجموعه شهرداری در این حوزه، شاهد ایرادها و اشکال‌های متعدد دراین‌خصوص باشیم.

او با گلایه از مسئولان شهرداری در حوزه فناوری اطلاعات گفت: به‌طورمثال، سامانه کمیسیون ماده 100 تعطیل است و این ایرادها به برخی سامانه‌ها وارد است. شهرداری باید در این راستا پیشتاز باشد. همه امکانات مهیاست و زیرساخت‌های خوبی در اختیار داریم و هزینه‌های خوبی شده است. اما بازدهی در این حوزه احتیاج به ارزیابی جدی دارد و باید بهره‌وری در این حوزه بازنگری شود.

عقب‌ماندگی زیاد شهرداری در هوشمندسازی

قربانی در ادامه با انتقاد از حوزه هوشمندسازی گفت: در این حوزه به‌‌رغم تشکیل میز هوشمندسازی با ریاست شهردار و تشکیل جلسه‌ها، انتظار این بوده است که در این حوزه بتوانیم وضعیت بهتری برای شهر رقم بزنیم؛ اما عقب‌ماندگی زیادی در این حوزه داریم که باید جبران شود.

او تأکید کرد: سرعت علم و دانش به شکلی است که هرچه در این حوزه عقب بمانیم، جبران این عقب‌ماندگی بسیار سخت‌تر خواهد بود و هزینه بیشتری خواهد داشت.

لزوم محقق‌کردن تأمین 1400 اتوبوس تا پایان سال برای شهر

توجه به حمل‌ونقل عمومی و تحقق تأمین 1400 دستگاه اتوبوس برای ناوگان حمل‌ونقل عمومی موضوع دیگری بود که قربانی به آن اشاره کرد.

بنا به گفته او، در برنامه‌های سال قبل، ردیف بودجه و برنامه معاونت حمل‌ونقل و ترافیک موضوع تحقق این وعده تا پایان سال 1402 اعلام شده است.

او با اشاره به این مسئله که ناوگان اتوبوس‌رانی شهر و حمل‌ونقل عمومی اصفهان، جایگاه خوبی ندارد، گفت: اتوبوس‌رانی در اصفهان ضمن برگشت به عقب در سال‌های گذشته، امروز هم جایگاه واقعی خودش را پیدا نکرده و این مسئله باعث شکایت شهروندان شده است. برخی از سرفاصله‌های حرکت اتوبوس در برخی خطوط، حتی در نرم‌افزار روی 35 دقیقه است که هیچ استانداردی این فاصله را تأیید نمی‌کند و توسعه ناوگان اتوبوس‌رانی با آن عددی که گفته شده است، قطعا باید در سال جاری محقق شود.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه باید همه همت و تلاش این باشد که خط دوم مترو در زمان خودش به بهره‌برداری برسد، افزود: همان‌طور که گفته شده است، فاز اول خط دوم در پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد و هیچ موضوعی نباید مانعی برای پیشرفت پروژه‌ای که موردتأیید همه اعضای شورا و شخص شهردار بوده است، به‌وجود آورد.

لزوم انجام ماهیانه رصد ردیف‌های بودجه

قربانی در ادامه خطاب به برخی مسئولان شهرداری در خصوص پیگیری ردیف‌هایی که در بودجه برای پروژه‌ها در نظر گرفته شده است، بیان کرد: باید ماهیانه این مسئله پیگیری و پروژه‌ها به‌صورت دائمی رصد شود. به‌گونه‌ای نباشد که متأسفانه به میانه‌ سال یا پایان سال برسیم و مجبور به جابه‌جایی بودجه‌ها شویم و اعلام کنیم که میزان پیشرفت مناسب نیست. همه پروژه‌ها باید طبق برنامه پیش برود و هیچ پروژه‌ای به تأخیر نیفتد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

چهار × 5 =