صدور مجوز استخدام ۸۵ هزار نفر در آموزش و پرورش

وزارت آموزش و پرورش مجوز استخدام ۸۵ هزار نفر را صادر کرد. آزمون مردادماه، پذیرش دانشگاه فرهنگیان و جذب استعدادهای برتر از جمله مسیرهای جذب نیرو در سال ۱۴۰۴ هستند.

تاریخ انتشار: ۱۵:۱۵ - دوشنبه ۱۶ تیر ۱۴۰۴
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
صدور مجوز استخدام ۸۵ هزار نفر در آموزش و پرورش

به گزارش اصفهان زیبا؛ وزارت آموزش و پرورش مجوز استخدام ۸۵ هزار نفر را صادر کرد. آزمون مردادماه، پذیرش دانشگاه فرهنگیان و جذب استعدادهای برتر از جمله مسیرهای جذب نیرو در سال ۱۴۰۴ هستند.

وزارت آموزش و پرورش در سال ۱۴۰۴ با هدف تأمین نیروی انسانی مورد نیاز، مجوز استخدام ۸۵ هزار نفر از طریق آزمون استخدامی را صادر کرده است. این طرح، یکی از گسترده‌ترین برنامه‌های جذب نیرو در سال‌های اخیر به شمار می‌رود و قرار است کمبود معلمان و نیروهای خدماتی را در سراسر کشور جبران کند.

📝 جزئیات مسیرهای جذب نیرو و استخدام در آموزش و پرورش

علی باقرزاده، رئیس مرکز مدیریت منابع انسانی وزارت آموزش و پرورش، اعلام کرد:

  • آزمون استخدامی مردادماه برای جذب ۳۰ هزار نفر برگزار می‌شود
  • دانشگاه فرهنگیان ۳۰ هزار دانشجو معلم جدید می‌پذیرد
  • ۳ هزار نفر از استعدادهای برتر بدون کنکور وارد سیستم آموزشی می‌شوند
  • وزارتخانه ۷۳۰۰ نیروی خدماتی را نیز به کار می‌گیرد

🎯 تأکید بر اصول حرفه‌ای در جذب نیرو

باقرزاده از کارشناسان منابع انسانی خواست تا در جذب و سازماندهی نیروها، اصولی مانند قانون‌مداری، عدالت، اخلاق حرفه‌ای، رعایت بیت‌المال و توجه به حق‌الناس را رعایت کنند. او همچنین بر اهمیت توسعه مهارت‌های رفتاری مانند توکل، تعهد، تدبر و تعالی در نظام اداری تأکید کرد.

📚 آموزش مستمر و استفاده از فناوری

رئیس مرکز منابع انسانی، برگزاری کارگاه‌های آموزشی ضمن خدمت را برای کارکنان اداری ضروری دانست و از ادارات خواست تا با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، کیفیت خدمات را ارتقا دهند.

🧾 جمع‌بندی نهایی درباره صدور مجوز استخدام در آموزش و پرورش

با اجرای این طرح گسترده، وزارت آموزش و پرورش گام بلندی برای جبران کمبود نیروی انسانی و ارتقای کیفیت آموزشی برداشته است. صدور مجوز استخدام ۸۵ هزار نفر در آموزش و پرورش نه‌تنها فرصت‌های شغلی جدیدی برای جوانان فراهم می‌کند، بلکه با جذب نیروهای متخصص و متعهد، زمینه‌ساز تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور خواهد شد. استمرار این روند می‌تواند به بهبود عدالت آموزشی در مناطق محروم و ارتقای سطح کیفی مدارس منجر شود.