ننه علی، بی علی شد و علی انصاریان هم در کنار مهرداد میناوند نیمکت نشین تیم آسمان شد. وقتی خبر رسید مهرداد میناوند به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شده، رسانهها خبر زدند که علی انصاریان هم که همراه میناوند مجری برنامه ورزشی ویژه دربی پایتخت بوده، احتمالاً به کرونا مبتلا شده و این احتمال خیلی زود به واقعیت مبدل شد تا انصاریان هم در بیمارستان بستری شود.
وبینار همایش «روز جهانی تالابها» همزمان با پنجاهمین سالگرد کنوانسیون رامسر با عنوان «همپیمانان با تالاب گاوخونی» روز گذشته در اداره کل حفاظت محیطزیست استان اصفهان برگزار شد. عباس مقتدایی، نایب رئیس اول کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که در این همایش به صورت برخط (آنلاین) حاضر بود، اظهار کرد: در روزجهانی تالابها و درحالی که آمدهایم تا این روز را گرامی بداریم، باید بپذیریم که بار سنگینی برعهده داریم و ضرورتا باید با جدیت بیشتری کارها را دنبال کنیم. او با بیان اینکه تالاب گاوخونی نه تنها در سطح ملی بلکه بین المللی ارزش ویژهای دارد، خاطرنشان کرد: این تالاب به عنوان ارزش زیست محیطی نیاز به رسیدگی بیشتری دارد.
بازارها در حدود 300 روزی که از سال 99 سپری شده است، نوسانهای زیادی داشتهاند. انتخابات ریاستجمهوری آمریکا و پیروزی بایدن نیز نقطه عطف بیشتر بازارها بوده است.
«سههزار پزشک ایرانی در زمان همهگیری کرونا از کشور مهاجرت کردهاند.» این خبری است که به تازگی از سوی سازمان نظامپزشکی کشور اعلام شده است. مهاجرت پزشکان از کشور، پدیده جدیدی نیست که مربوط به امروز و دیروز باشد و از سالهای گذشته تاکنون ادامه داشته است؛ اما آنطور که اعداد و رقمهای مربوط به خروج این قشر از کشور نشان میدهد، تمایل به مهاجرت پزشکان در سالهای اخیر با افزایش روبهرو بوده و آنها به دلایل مختلف مانند ادامهتحصیل و آموزش مهارتها و تخصصهای خاص و همچنین جستوجوی کار، عطای ماندن در کشور را به لقایش بخشیدهاند و آن را ترک کردهاند؛ درحالیکه اینگونه که حسین کرمانپور، مدیر روابطعمومی سازمان نظامپزشکی و رئیس بخش اورژانس بیمارستان سینا، به رسانهها گفته است: «برای هر دانشجوی پزشکی در ایران سالانه حدود ۱۰ هزار دلار هزینه میشود. این دانشجو هفت سال درس میخواند و بعد هم دوره طرح خود را در یک منطقه محروم میگذراند و تجربه مفیدی کسب میکند. قطعا جذب این افراد برای هر کشوری میتواند مفید و جذاب باشد.»
مرکز تحقیقات معلمان استان اصفهان، صبح پنجشنبه، 9 بهمن 99 میزبان وزیر آموزشوپرورش و هیئت همراه او بود. محسن حاجیمیرزایی در این دیدار، بهرغم دعوت از رسانهها، سؤالات معدود خبرنگاران حاضر را با گفتن اینکه: «وقت نیست!» بیپاسخ گذاشت؛ اما در گفتوگو با خبرنگار شبکه تلویزیونی اصفهان، درباره نیروهای خرید خدمت، اظهار کرد: «سیاست ما توسعه مراکز خرید خدماتی نیست و درباره بخشهایی هم که اکنون فعال هستند، اصلاحاتی در بخشنامه و دستورالعمل سال جاری ایجاد شده است.» او با اشاره به مسائل و مشکلات نیروهای خرید خدمات، افزود: «حقوق آنها کافی نبود و ۲۴ ساعت خدمتشان تماموقت تلقی نمیشد، چون بر اساس قانون کار، فعالیت این دسته از معلمان نیمهوقت محاسبه میشد؛ اما امسال ابلاغ کردیم که ۲۴ساعت خدمت آنها تماموقت تلقی شود که این امر میتواند بر حقوق این دسته از معلمان تأثیرگذار باشد.».
نزدیک به یک سال از شروع و همهگیری ویروس کرونا در کشور میگذرد، اما کادر درمان همچنان یک تنه و با تمام قوا در میدان مبارزه با کرونا میجنگد. اگرچه متولی اصلی این امر وزارت بهداشت است اما مدیریت درمان تأمین اجتماعی نیز با تمام امکانات در این عرصه حاضر شده و بحران کرونا را طی یک سال گذشته به خوبی مدیریت کرده است. آنطور که به گفته دکتر علی اعتصامپور، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان اصفهان، بیمارستانهای تأمین اجتماعی استان اصفهان به اذعان دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، یکی از بهترین سرویسها را به بیماران کرونایی داشتهاند، در حالی که ریالی از خیرانی همچون فولاد و ذوبآهن نگرفته و فقط بر منابع و داراییهای خود اکتفا کردهاند.
کرونا اقتصاد کسبوکارهای خرد را تا حد زیادی متأثر کرده است. در شرایطی که حمایت دولتیها در این شرایط نتوانسته گرهای از مشکلات اصناف را باز کند، این واحدها راه علاج را در تغییر شغل یافتهاند.
در روزهای سخت کرونایی و در شرایطی که اصفهان به مرکز آزمایشگاهی فوری نیاز دارد، وجود آزمایشگاه ملل در شهرک سلامت غنیمتی است که باید به آن بالید. روز گذشته آیین افتتاح و بهرهبرداری از مجموعه نمونهگیری آزمایشگاهی، «خودروگذر» شهرک سلامت اصفهان با حضور مسئولان بلندپایه شهری، پزشکان و دغدغهمندان سلامت در اصفهان افتتاح و از این مجموعه بهعنوان بزرگترین آزمایشگاه در خاورمیانه و استانداردترین آزمایشگاه در سطح کشور یاد شد.
یک سال از ورود ویروس کرونا به کشور میگذرد و کنارآمدن با این ویروس به بخشی از سبک زندگی مردم تبدیل شده است.
کسبه اصفهان بسته به صنف خود این روزها را در شرایط متفاوتی سپری میکنند؛ یا فروشگاه مملو از متقاضی است یا خالی از مشتری!
به گفته رئیس شبکه بهداشت شهرستان شاهینشهر و میمه در طرح تحول سلامت،انقلابی در بحث کمبودهای فیزیکی شبکه بهداشت شهرستان رقم خورد، بااینحال کمبود سه پایگاه اورژانس در سطح شهرستان به چشم میآید و مشکلات نیروهای خدماتی نیز قابلحل است.
در ایام بسیج ملی اطلاع رسانی تغذیه هستیم که شعار امسال با عنوان «تغذیه سالم برای پیشگیری از کرونا» در نظر گرفته شده است؛ از این رو بر آن شدیم تا نظر دکتر رضا امانی، استاد تغذیه بالینی و رئیس مرکز تحقیقات امنیت غذایی دانشگاه علومپزشکی اصفهان و مهسا رضازادگان، دانشجوی کارشناسی ارشد علوم تغذیه دانشگاه علومپزشکی اصفهان را بدانیم و بیشتر با اختلالها و مشکلات فعلی این دوران کرونایی و راهکارهای تغذیهای سالم برای مقابله با آن آشنا شویم. پس ما را دنبال کنید.