کریدور شمال جنوب یکی از مصادیق توسعه روابط تجاری با روسیه است

سفیر پیشین ایران در مجارستان گفت: با توجه به این مطلب که هم ایران و هم روسیه مورد تحریم غرب هستند باید بیش از پیش به موضوع توسعه تعاملات تجاری دو کشور توجه داشته باشیم و از این جهت، بحث احداث راه آهن رشت آستارا اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

تاریخ انتشار: 13:18 - شنبه 1402/02/30
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
کریدور شمال جنوب یکی از مصادیق توسعه روابط تجاری با روسیه است

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، عبدالرضا فرجی راد سفیر پیشین ایران در نروژ در خصوص توافق احداث خط راه آهن رشت آستارا و امضا شدن آن توسط روسای جمهور ایران و روسیه، اظهارداشت: موضوع کریدور شمال جنوب را باید باتوجه به روابط میان ایران و روسیه که رو به گسترش است و این روند رو به رشد را هم در آینده طی خواهد کرد و البته با در نظر گرفتن این نکته که روسیه از سوی غرب مورد تحریم واقع شده و این تحریم تا سال‌ها ادامه خواهد داشت، ببینیم.

وی با بیان اینکه ما می توانیم سطح تعاملات تجاری خود با روسیه را ارتقا دهیم، افزود: در این خصوص برخی از کشورهای همسایه نیز روابط اقتصادی خود با روسیه را افزایش دادند به طور مثال ترکیه و روسیه سالیانه ۶۰ میلیارد دلار تبادل تجاری دارند.

این کارشناس مسائل ژئوپولیتیک تصریح کرد: با توجه به این مطلب که هم ایران و هم روسیه مورد «تحریم غرب» هستند باید بیش از پیش به موضوع «توسعه تعاملات تجاری» دو کشور توجه داشته باشیم و از این جهت، بحث احداث راه آهن رشت آستارا اهمیت ویژه‌ای پیدا می‌کند.

فرجی راد افزود: از طرفی با در نظر گرفتن این مسئله که در منطقه قفقاز هم تنش هایی وجود دارد، این توافق کریدور شمال جنوب می‌تواند منجر به افزایش سطح تعاملات تجاری و کاهش هزینه ها شود.

وی بیان کرد: به اعتقاد من این توافق کریدور شمال جنوب میان ایران و روسیه اقدام موثری است و امیدواریم که هر چه سریعتر اجرایی شود.

سفیر پیشین ایران در مجارستان اظهارداشت: با توجه به اینکه سیاست توسعه همکاری ها و تعاملات تجاری با کشورهای شرقی از جمله روسیه در «اولویت دولت سیزدهم» قرار دارد، طبیعتا باید زیرساخت‌های این مهم فراهم شود.

فرجی راد در پایان با اشاره به این مطلب که توسعه تعاملات تجاری با روسیه برای دولت سیزدهم اهمیت ویژه ای دارد خاطرنشان کرد: به اعتقاد من گستردگی دامنه همکاری ها میان تهران و مسکو در آینده نیز تداوم خواهد داشت.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

یک × 5 =