به گزارش اصفهان زیبا؛ آنچه در نگاه نخست توجه مخاطب را جلب میکند، حضور دو عنصر «دست» و «پروانه» است.
پروانه بهعنوان نمادی از جشنواره فیلم کودک و نوجوان معرفی شده و دست، تلاشی برای رسیدن به آن را بازنمایی میکند؛
بااینحال، پس از مواجهه اولیه با این دو عنصر، چشم با نشانه یا تصویر دیگری که مستقیماً به «فیلم» یا «ماهیت جشنواره» ارجاع دهد، روبهرو نمیشود
و این، مهمترین ضعف یک پوستر برای رویدادی جهانی با محوریت سینما و کودک است.
اگر مخاطب اصلی را کودک و نوجوان در نظر بگیریم، پوستر فاقد عنصری است که بتواند بهطور جدی توجه این گروه سنی را به خود جلب کند.
رنگهای بهکاررفته نیز فاقد شادابی و جذابیت متناسب با دنیای کودکانهاند.
استفاده از رنگ لاجوردی در پسزمینه، سنگینی اثر را دوچندان کرده و از سرزندگی مورد انتظار کاسته است.
علاوه بر این، لوگوی جشنواره در میان بافت کاراکترهای کارتونی پنهان شده و وضوح و تأکید لازم را از دست داده است.
به طور کلی میتوان گفت اگر پوسترهای جشنواره را طی سالهای اخیر مرور کنیم درمییابیم که کیفیت بصری آنها بهتدریج کاهش یافته و هر سال، از جهان کودکی و سینمای کودک فاصله بیشتری گرفته است.
در این پوستر هم همینگونه است و به نظر میرسد نهتنها فاقد ایده و جذابیت لازم است،
بلکه نشان میدهد طراحی آن بیشتر یک اجرای سطحی گرافیکی بوده تا یک فرایند حرفهای دیزاین.
همین سبب شده است که کارکرد اصلی پوستر، یعنی انتقال هویت «فیلم» و «کودک»، به حاشیه رانده شود.




