جشنواره “امید فردا” به دنبال سنجش مهارت‌های هنری دانش‌آموزان است

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: جشنواره فرهنگی، هنری امید فردا در راستای تحقق‌بخشی به اهداف سند تحول بنیادین و در راستای سنجش میزان مهارت‌های هنری دانش‌آموزان است.

تاریخ انتشار: 14:35 - پنجشنبه 1402/03/4
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
جشنواره “امید فردا” به دنبال سنجش مهارت‌های هنری دانش‌آموزان است

به گزارش اصفهان زیبا؛ به نقل از خبرگزاری ایرنا، جشنواره فرهنگی و هنری “امید فردا” جشنواره‌ای بمنظور استعدادیابی هنری و مهارتی دانش آموزان و سوق دادن آنها به سمت تولید آثار فاخر است که هرساله در رشته‌های هنری از جمله هنرهای نمایشی، آوایی، ادبی، رسانه، فضای مجازی و هنرهای دستی و تجسمی برگزار می‌شود.

مرتضی شکری رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان اصفهان روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: رویکردهای تحول‌آفرین در تربیت هنری، زیبایی‌شناختی و مدرسه محوری توسط آموزش و پرورش در این جشنواره دنبال می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری این جشنواره در سه سطح آموزشگاهی، شهرستانی و استانی گفت: در مرحله آموزشگاهی مسابقات فرهنگی هنری ۴۰۰ هزار دانش آموز،، در مرحله شهرستانی و منطقه ای ۶ هزار نفر و در مرحله استانی یکهزار نفر به رقابت پرداختند.

وی گفت: دانش‌آموزان دختر و پسر شرکت کننده در مرحله استانی که در هفته جاری برگزار شد، به مرحله کشوری راه یافتند.

رئیس اداره فرهنگی هنری آموزش و پرورش استان اصفهان افزود:آثار منتخب این جشنواره در رشته‌های مختلف ادبی، نمایشی، آوایی، رسانه، فضای مجازی و هنرهای دستی و تجسمی در هفته آتی به دبیرخانه کشوری مسابقات در تهران ارسال می‌شود.

وی جشنواره “امید فردا” را رویدادی با قدمت چهار دهه عنوان کرد که کارآمدترین کارگاه مهارت آموزی و شغل یابی برای دانش آموزان محسوب می شود و گفت: این جشنواره پس از سه سال برگزاری غیرحضوری به‌دلیل شرایط کرونایی، در قالب چهل و یکمین دوره برگزار شد.

شکری افزود: استقبال دانش‌آموزان از فعالیت‌های فرهنگی هنری در مدارس یک فرصت تربیتی است که نیازمند توجه مسوولان در فراهم نمودن بسترهای مناسب در سوق‌دادن شرکت‌کنندگان در راستای اهداف تعلیم و تربیت در شرایط اجتماعی امروز است که می‌تواند پل ارتباطی نسل نوجوان و جوان باهویت ایرانی‌اسلامی و پیشینه و تاریخ فرهنگ و هنری ایران‌زمین باشد.

وی یادآور شد: ایجاد ظرفیت‌هیا بسیار فرهنگی و هنری در قالب برگزاری جشنواره‌های مختلف اقدامی مفید و موثر در راستای پُر کردن اوقات سالم فراغت برای دانش آموزان است.

انتهای پیام/

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هجده + 6 =