بانک‌های مرکزی خرید طلا را به رکورد ۵۱ سال اخیر رساندند

خرید طلای بانک‌های مرکزی در سال جاری رکورد تازه‌ای ثبت کرد.

تاریخ انتشار: 08:43 - یکشنبه 7 تیر 1405
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
بانک‌های مرکزی خرید طلا را به رکورد ۵۱ سال اخیر رساندند

به گزارش اصفهان زیبا؛ خرید طلای بانک‌های مرکزی در سال جاری رکورد تازه‌ای ثبت کرد. بحران‌های سیاسی و اقتصادی باعث شده‌اند دولت‌ها دوباره طلا را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دارایی‌های ذخیره‌ای انتخاب کنند.

بانک‌های مرکزی رکورد جدیدی در خرید طلا ثبت کردند

شورای جهانی طلا اعلام کرد نهادهای رسمی جهان اکنون بیش از ۳۶ هزار تن طلا در اختیار دارند. در نتیجه، بانک‌های مرکزی بالاترین میزان ذخایر طلا را در ۵۱ سال اخیر ثبت کردند.

ذخایر طلا از دارایی‌های دلاری عبور کرد

همچنین بلومبرگ گزارش داد که ذخایر طلای بانک‌های مرکزی برای نخستین بار از دارایی‌های ذخیره‌ای دلار آمریکا بیشتر شده است. به همین دلیل بسیاری از تحلیلگران این تحول را نشانه تغییر در سیاست‌های پولی جهان می‌دانند.

بانک‌های مرکزی همچنان طلا می‌خرند

چین در پنج ماه نخست سال جاری خرید طلا را با قدرت ادامه داد. علاوه بر این، نتایج نظرسنجی از ۷۴ بانک مرکزی نشان می‌دهد بسیاری از کشورها قصد دارند ذخایر طلای خود را افزایش دهند.

دلیل افزایش خرید طلای بانک‌های مرکزی چیست؟

لوک هارتیگان، استاد دانشگاه سیدنی، می‌گوید بانک‌های مرکزی با افزایش خرید طلا، ساختار جدید نظام مالی جهان را شکل می‌دهند. به گفته او، کاهش اعتماد به دلار و سامانه سوئیفت، کشورها را به سمت افزایش ذخایر طلا هدایت کرده است.

آینده بازار طلا

در نهایت، کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند تنش‌های سیاسی و اقتصادی، تقاضا برای طلا را در ماه‌های آینده افزایش دهد. بنابراین بانک‌های مرکزی و سرمایه‌گذاران همچنان طلا را یکی از امن‌ترین دارایی‌های خود می‌دانند.