این رویداد از دهم تا سیزدهم مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌‌‌‌‌های اصفهان برپاست:

روایت تحولات شهر در نمایشگاه مدیریت شهری

دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برپا می‌شود. این نمایشگاه بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی، آتش‌نشانی و هوشمندسازی شهر را روایت می‌کند.

تاریخ انتشار: 12:11 - سه شنبه 1402/05/10
مدت زمان مطالعه: 7 دقیقه
روایت تحولات شهر در نمایشگاه مدیریت شهری

به گزارش اصفهان زیبا؛ اوایل مردادماه سال گذشته یازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت و خدمات شهری اصفهان و پنجمین نمایشگاه تخصصی حمل‌و‌نقل و ترانزیت برگزار شد و علاوه بر دکتر علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان، اعضای شورای اسلامی شهر حضور داشتند و صحبت کردند.

ضرورت نیاز به تفکر و نگاه جدید به روایت اعضای شورا در این نمایشگاه مطرح شد و به عقیده برخی از اعضای شورا نمایشگاه‌ها محل مناسبی برای تبادل دانش در حوزه‌های مختلف هستند.

شهردار اصفهان هم در تمام صحبت‌هایش بر هوشمندی حوزه خدمات شهری تأکید کرد و ره‌آورد این موضوع را هوشمندشدن شهر و رضایت شهروندان دانست.

امروز، دهم مردادماه هم قرار است دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان تا سیزدهم این ماه از ساعت ۱۵ تا  ۲۱ برپا شود. این نمایشگاه بخش‌های مختلف حمل‌ونقلی، آتش‌نشانی و هوشمندسازی شهر را روایت می‌کند.

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان، درباره یکی از اهداف نمایشگاه صحبت می‌کند: «پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت شهرها باعث شده تا استفاده از فناوری‌های جدید در مدیریت شهری بیش از پیش ضروری شود و این موضوع یکی از اهداف نمایشگاه است.»

مهدی بقایی معتقد است: «توسعه این شهرها، ارمغان متنوعی از جمله آسایش و مدیریت زمان را برای شهروندان، سازمان‌های شهری و دیگر افراد درگیر با آن به همراه داشته است؛ به‌عنوان مثال استفاده از سامانه‌های یکپارچه ثبت‌نام کلاس‌های آموزشی سازمان‌های فرهنگی، دریافت مجوزهای ساخت‌وساز، استفاده از فناوری‌های جدید کنترل ترافیک، نصب مانیتورهای تردد اتوبوس‌های شهری و تاکسی‌های اینترنتی بخشی از این خدمات به‌شمار می‌آید که با بهره‌برداری از فناوری‌های جدید در داخل شهرها قابل‌استفاده است.»

او اشاره‌ای دارد به این مسئله که استفاده از فناوری‌های جدید در حوزه مدیریت شهری از اهمیت بسیاری برخودار است: امروزه با پیشرفت سریع تکنولوژی در حوزه فناوری اطلاعات و با در نظرگرفتن افزایش جمعیت و زندگی در شهرها، دیگر راهکارهای منسوخ‌شده برای انجام کارهای اداری شهروندان کارآمد نیست.

از این‌رو نیاز به طراحی، اجرا و نصب فناوری‌های جدید در مدیریت شهری بیش از گذشته برای تسهیل زندگی مردم ضرورت دارد. با درنظرگرفتن اینکه شهرداری‌ها نقش مهمی در فعالیت‌های شهری ایفا می‌کنند، مسئولیت شهرداری‌ها و سازمان‌های مرتبط با این نهاد تأثیرگذار در برنامه‌ریزی شهری، اهمیت بسزایی دارد.

به بیان بقایی، «استفاده به‌موقع از فناوری اطلاعات در مدیریت شهری شرایطی را فراهم می‌کند تا مراجعه‌کنندگان بتوانند در کمترین زمان ممکن و به‌راحتی از اطلاعات سازمان‌ها، نوع خدمات ارائه‌شده و فرایندهای موجود، حداکثر بهره‌مندی را داشته باشند.»

معاون محیط‌زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان در تشریح ایجاد سازمان‌های اطلاعات و فناوری شهری هم توضیحاتی ارائه می‌دهد: «به‌منظور بازنگری و بهبود در روندهای جاری و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به شهروندان و فراهم‌شدن امکان رسیدگی دقیق‌‎تر و پاسخگویی بهتر به توقعات و انتظارات مردم با چنین نگرشی در مدیریت شهری پیش‌بینی و اجرا شده است و اطلاع‌رسانی دقیق، سهولت در گردش امور، سرعت‌بخشیدن به کار مراجعان، پایبندی به قوانین و کاهش اعمال نفوذ افراد، بعضی از ویژگی‌های استفاده از فناوری و اطلاعات در مدیریت شهری است.»

او دلایل و هدف از برگزاری دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری را اینچنین روایت می‌کند: خدمات حمل‌ونقل و مبلمان شهری در شهر اصفهان با رویکرد برپایی رویداد نمایشگاهی و برگزاری برنامه‌های جنبی در راستای تحقق ارتقای کیفیت زندگی در محیط شهری و آشنایی بیشتر شهروندان با فناوری‌هایی که در حوزه مدیریت شهری استفاده می‌شود، در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری ارائه خواهد شد.

هدف از برگزاری این نمایشگاه ایجاد فرصتی برای معرفی خدمات حمل‌ونقل و مبلمان شهری از سوی سازمان‌های مربوط مدیریت شهری و شرکت‌های فعال بخش خصوصی است تا از این طریق امکان فراهم‌آوردن خدمات رفاهی با محوریت فناوری‌های جدید برای شهروندان بیش از پیش مهیا شود.

رشد ۲۰ درصدی تنوع محصولات نمایشگاه جامع مدیریت شهری نسبت به سال گذشته

احمدرضا طحانیان، مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان، هم در گفت‌وگویی که با ایمنا داشته، توضیحاتی درباره چگونگی برگزاری نمایشگاه ارائه داده است: تفاوت سه رویداد نمایشگاهی اصفهان ازجمله نمایشگاه جامع مدیریت شهری، ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت و دوازدهمین نمایشگاه حفاظت و ایمنی با دوره‌های پیشین، تنوع محصولات و خدمات ارائه‌شده در حوزه مدیریت شهری است که رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال گذشته دارد و اضافه‌شدن حوزه هوشمندسازی شهر به نمایشگاه در این دوره، قابل‌توجه است.

این موضوع نشان می‌دهد که مدیریت شهری نسبت به برگزاری نمایشگاه و چگونگی محتوای آن توجه داشته و قرار است نمایشگاه امسال چندپله بهتر از نمایشگاه سال گذشته برگزار شود.

قرار است در نمایشگاه امسال سه رویداد به منصه ظهور بنشیند. طحانی در این خصوص هم صحبت می‌کند و تفاوت این سه رویداد نمایشگاهی با دوره‌های پیشین نیز در لابه‌لای سخنان او جا می‌گیرد: «سه‌عنوان نمایشگاهی با حضور بیش از ۹۰ شرکت فعال به‌عنوان مشارکت‌کننده در حوزه‌های مدیریت شهری، مبلمان و طراحی شهری، بازیافت و پسماند، حمل‌ونقل و ترانزیت کالا و تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات ایمنی، حفاظت و ایمنی برگزار می‌شود.»

او اشاره‌ای هم دارد به اهمیت برگزاری جلسات هماهنگی با سایر بخش‌های مرتبط با مدیریت شهری: «طی دوماه گذشته و در راستای افزایش کیفیت این رویداد نمایشگاهی، جلسات هم‌اندیشی و تخصصی با بخش‌های مختلف شهرداری اصفهان برگزار شد که یکی از محوری‌ترین مباحث برنامه‌ریزی برای هرچه بهتر برگزارشدن کارگاه‌های آموزشی با موضوعات اصول و مبانی مدیریت شهری با رویکرد خدمات حمل‌ونقل، مبلمان شهری و خدمات ایمنی در حاشیه نمایشگاه بود که امیدواریم این امر با همکاری سایر بخش‌ها محقق شود.»

طحانیان همچنین گفت: «با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، برگزاری دوره‌های آموزشی جامع‌تری را طی چهار روز برگزاری این عناوین نمایشگاهی سه‌گانه خواهیم داشت و با هماهنگی‌های انجام‌شده حضور بیش از ۱۰۰ شهردار شهرهای استان اصفهان در زمان برپایی نمایشگاه و در رویدادهای جانبی با همکاری مدیران و واحدهای مختلف در شهرداری اصفهان در حال پیگیری است که امیدواریم به بهترین شکل ممکن و در راستای رونق‌بخشیدن به کسب‌و کارهای فعالان اقتصادی محقق شود.»

در ادامه تأکید مدیرعامل شرکت نمایشگاه بین‌المللی اصفهان حول این موضوع می‌چرخد که مدیریت شهری اصفهان در برپایی این رویداد نمایشگاهی، همکاری می‌کند: «این نمایشگاه‌های سه‌گانه، میزبان کارشناسان حوزه مدیریت شهری، حمل‌ونقل و حفاظت و ایمنی و عموم علاقه‌مندان به این حوزه‌ها خواهد بود.»

ارائه چالش‌های شهر در نمایشگاه

سیدعلی معرک‌نژاد، مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان، هم در برنامه رادیویی «صدای شهر»، محتویات نمایشگاه را تشریح می‌کند: «خدمات حوزه هوشمندسازی دوسال اخیر شهرداری اصفهان در نمایشگاه جامع مدیریت شهری به نمایش گذاشته می‌شود. با پیشرفت تکنولوژی و فناوری‌ها، ارائه خدمات مجموعه مدیریت شهری به شهروندان نیز به‌روزتر شده و رنگ و بوی فناوری به خود گرفته است.»

او معتقد است باید مطابق با اقتضائات، ملاحظات و شرایط به‌روز که یکی از آن‌ها الکترونیکی‌سازی و هوشمندسازی فرآیندها و خدمات است، پیش رویم: «در این راستا شهرداری اصفهان در حوزه‌های مختلف تلاش کرده خدماتی که طی دوسال اخیر در زمینه هوشمندسازی ارائه داده است را در این نمایشگاه به نمایش بگذارد و برنامه‌هایی که در آینده نزدیک در این عرصه در شهر اجرایی و عملیاتی می‌شود را به اطلاع بازدیدکنندگان برساند.»

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان در ادامه برخی از چالش‌های شهر را که در نمایشگاه ارائه می‌شود، تشریح می‌کند: «اقداماتی همچون توربین‌های بادی برای تولید برق، پنل‌های خورشیدی، تجهیزات نوین آتش‌نشانی برای ارتقای امنیت در شهر اصفهان، دستگاه‌های هوشمند دریافت پسماند خشک و دستگاه اسکن تنه درختان برای تشخیص بیماری و پیشگیری از سقوط درختان که یکی از چالش‌های شهر اصفهان است در این نمایشگاه ارائه خواهد شد.»

او همه فعالان عرصه مدیریت شهری و مردم را دعوت می‌کند تا برای بازدید از نمایشگاه جامع مدیریت شهری که دهم تا سیزدهم مرداد از ساعت ۱۵ تا ۲۱ برپاست، حضور داشته باشند: «افراد علاوه بر بازدید از دستاوردها می‌توانند نظرات و پیشنهادهای خود را به اطلاع فعالان این حوزه برسانند.»

رونمایی از پنل‌های جدید خورشیدی در نمایشگاه

اما رونمایی از پنل‌های جدید خورشیدی در دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، خبری است که سیدمهدی حسینی، مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان اعلام می‌کند: «در غرفه بهینه‌سازی مدیریت خدمات شهری از ۱۰ موضوع و اقدام تخصصی جدید رونمایی می‌شود که یکی از آن‌ها پنل‌های جدید خورشیدی است.»

به گفته او، «شهرداری اصفهان در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر پیشتاز است. یک برنامه ده‌ساله تحت عنوان «شهرداری خورشیدی» طراحی و تدوین شده است که مطابق آن شهرداری اصفهان باید در مدت ۱۰ سال، ۱۰۰ درصد میزان مصرف برق شهرداری که حدود ۲۲ مگاوات است را از طریق انرژی خورشیدی تأمین کند.»

مدیر بهینه‌سازی، تعمیرات و نگهداری تأسیسات شهری معاونت محیط‌زیست و خدمات شهری شهرداری اصفهان اشاره‌ای هم دارد به اینکه توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر سال اول و دوم را با موفقیت پشت سر گذاشته است: این برنامه تاکنون طبق پیش‌بینی‌ها اجرا شده است و در سال جاری و سال آینده پیگیری خواهد شد.

ظرفیت بهره‌مندی از انرژی‌های تجدیدپذیر شهرداری اصفهان از ۶۰۰ کیلووات که طی ۱۵ سال گذشته انجام شده بود، در سال گذشته دوبرابر ارتقا پیدا کرد. طبق برنامه در سال جاری به ۲.۴ مگاوات انرژی دست پیدا می‌کنیم.

حسینی می‌گوید: «در راستای استفاده از تجهیزات باکیفیت، در هر پروژه خورشیدی از تجهیزات به‌روز با راندمان بیشتر استفاده می‌کنیم. راندمان انرژی پنل‌های دورو حدود ۲۰ درصد نسبت به پنل‌های معمولی بیشتر است؛ در حالی که در مقایسه با پنل‌های پیشین مساحت یکسانی را اشغال می‌کند.»

به نظر می‌رسد مدیریت شهری نمایشگاه امسال با قوت بیشتری برای برگزاری نمایشگاه وارد عمل شده است تا به مرور زمان شهری با تمام زوایا هوشمند به شهروندان تحویل دهد.

روایت جزئیات برنامه‌های جنبی دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری

دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، ششمین نمایشگاه حمل‌ونقل و ترانزیت و دوازدهمین نمایشگاه حفاظت و ایمنی از امروز سه‌شنبه، دهم مرداد در نمایشگاه بین‌المللی اصفهان آغاز به‌کار می‌کند و پس از چهار روز فعالیت، روز جمعه، سیزدهم مردادماه، به کار خود پایان خواهد داد.

بر اساس اعلام مسئولان برگزارکننده نمایشگاه، رویکرد این سه‌عنوان نمایشگاهی بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت‌گرفته، گسترش کلان‌شهرها و نیازهای خدماتی موردنیاز شهروندان در حوزه شهری و صنایع مرتبط با آن، همچنین ارتقای کیفیت زندگی مردم در دوران توسعه شهرنشینی است.

طبق برنامه‌ریزی انجام‌شده، بیش از ۹۰ شرکت فعال به‌عنوان مشارکت‌کننده در حوزه‌های مدیریت شهری، مبلمان و طراحی شهری، بازیافت و پسماند، حمل‌ونقل و ترانزیت کالا و تولیدکنندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات ایمنی، حفاظت و ایمنی در این نمایشگاه حضور خواهند داشت و به ارائه آخرین دستاوردها و محصولات خود خواهند پرداخت.

در کنار نمایش محصولات، دستاوردها و تکنولوژی‌ها ازجمله توربین‌های بادی برای تولید برق، پنل‌های خورشیدی، تجهیزات نوین آتش‌نشانی برای ارتقای امنیت در شهر اصفهان، دستگاه‌های هوشمند دریافت پسماند خشک و دستگاه اسکن تنه درختان برای تشخیص بیماری و پیشگیری از سقوط درختان که یکی از چالش‌های شهر اصفهان بوده، برنامه‌های مختلف جنبی و پنل‌های تخصصی نیز برنامه‌ریزی شده است.

در روز نخست، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ با حضور مسئولان مدیریت شهری اصفهان و شرکت بیش از ۱۰۰ شهردار شهرهای استان اصفهان شاهد افتتاح نمایشگاه به صورت رسمی خواهیم بود.

همچنین از ساعت ۱۷ تا ۱۹ این روز، پنل تخصصی با موضوع درون‌درمانی گیاه از طریق تزریق به تنه با مشارکت سازمان پارک‌ها و فضای سبز و از ساعت ۱۹ تا ۲۱ دومین پنل تخصصی با موضوع ساختمان‌های سازگار با محیط‌زیست با رویکرد مدیریت مصرف انرژی توسط مدیریت تعمیرات و نگهداری تأسیسات برگزار خواهد شد.

در روز دوم دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری، از ساعت ۱۵ تا ۱۸ پنل تخصصی اصول و مبانی مدیریت خدمات شهری با مشارکت دفتر امور شهری و شوراهای استانداری اصفهان، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ دومین برنامه جنبی با موضوع کاربرد سامانه‌های مدیریت هوشمند در آبیاری فضای سبز شهری با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان و از ساعت ۱۹ تا ۲۱ سومین پنل تخصصی با موضوع تکنولوژی‌های جدید تصفیه پساب شهری برگزار می‌شود.

هم‌زمان با سومین روز از برگزاری نمایشگاه پنجشنبه، دوازدهم مردادماه، از ساعت ۱۵ تا ۱۷ نشست علمی‌تخصصی زیباسازی در شهر توسط سازمان زیباسازی، از ساعت ۱۷ تا ۱۹ پنل تخصصی مبارزه بیولوژیکی در فضای سبز شهری با همکاری سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

آخرین روز از دوازدهمین نمایشگاه جامع مدیریت شهری با برنامه‌های جنبی‌تخصصی متنوعی همراه است که شامل پنل‌های تخصصی با موضوعات مبحث سه مقررات ملی ساختمانی از ساعت ۱۵ تا ۱۷ و عملیات نجات کار در ارتفاع از ساعت ۱۷ تا ۱۹ توسط سازمان آتش‌نشانی شهرداری اصفهان و پنل تخصصی چالش‌ها و فرصت‌های گسترش استارتاپ‌های حوزه مدیریت پسماند از ساعت ۱۹ تا ۲۱ برگزار می‌شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

سیزده − یازده =