ذوب‌آهن و محمد ربیعی مهیای لیگ بیست‌و‌سوم شده‌اند:

گاندوهای آرام

تیم ذوب‌آهن که در فصل نقل و انتقالات، دوران آرامی ‌را سپری کرد، امیدوارانه خود را آماده شروعی هرچه قدرتمندتر برای لیگ بیست‌وسوم می‌کند.

تاریخ انتشار: 13:05 - شنبه 1402/05/14
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
گاندوهای آرام

به گزارش اصفهان زیبا؛ تیم ذوب‌آهن که در فصل نقل و انتقالات، دوران آرامی ‌را سپری کرد، امیدوارانه خود را آماده شروعی هرچه قدرتمندتر برای لیگ بیست‌وسوم می‌کند.

گاندوها که چند فصلی با هدایت مهدی تارتار، از وضعیت نه‌چندان مطلوب پیش از آن فاصله گرفته و به ثباتی نسبی رسیده بودند، حال با جدایی تارتار و پیوستن محمد ربیعی، مربی سابق مس رفسنجان به این تیم بسیار امیدوار هستند نسبت به فصول گذشته پیشرفت داشته باشند و به موقعیت مطلوبی که شایسته نام این تیم بزرگ باشد، در جدول رقابت‌ها دست یابند.

موج‌های مثبت از سوی خارج زمین

تیم ذوب‌آهن دو تغییر بزرگ را در ابتدای پیش‌فصل تجربه کرد. آن‌ها با تغییرات مدیریتی روبه‌رو شدند و نیما نکیسا به‌عنوان مدیر‌عامل جدید سبز‌پوشان اصفهانی انتخاب شد.

گرچه نیما نکیسا تاکنون سابقه مدیریتی نداشته است و انتخاب او نیز با واکنش‌های منفی بسیاری همراه بود، می‌توانیم امیدوار باشیم که این مدیر جوان در نخستین تجربه مدیریتی خود بتواند عملکرد نسبتا خوبی از خود به جای بگذارد و برخلاف پیش‌بینی‌ها لیاقت خود را برای این پست نشان دهد.

دیگر تغییر چشمگیر در تیم ذوب‌آهن، حضور محمد ربیعی به‌عنوان سرمربی جدید این تیم بود. ربیعی که کارنامه موفقی در تیم‌های بادران، آلومینیوم و مس رفسنجان دارد و توانست مس را از لیگ یک به لیگ برتر برساند و در طی زمان حضورش بر روی نیمکت مس رفسنجان در لیگ برتر عموما این تیم را در نیمه بالایی جدول لیگ برتر حفظ کند، حال آماده ادامه فعالیت خود در تیم ذوب‌آهن است.

محمد ربیعی از جمله مربیان جوان و با دانش نسل جدید فوتبال ایران است که می‌تواند با ایده‌های تاکتیکی خود علاوه بر اینکه فوتبال چشم‌نواز و زیبایی را همراه ذوب‌آهن به نمایش بگذارد، نتایج مورد انتظار هواداران را نیز کسب کرده و ذوب‌آهن را به جمع چهار تیم بالایی جدول نزدیک‌تر کند.

تغییرات در درون مستطیل سبز

پس از تغییرات مدیریتی و جایگزینی مربی جدید در تیم ذوب‌آهن، شاهد تغییرات مختلفی در پست‌های مختلف بازیکنان در درون زمین نیز بودیم. گرچه سبزپوشان اصفهانی برخلاف سپاهان بازار نقل و انتقالات شلوغ و پرسروصدایی را نداشتند، اما توانستند بازیکنان مورد نیاز خودشان را جذب کنند.

بر طبق اخباری که از خبرگزاری‌های مختلف به گوش رسیده است، بودجه نقل و انتقالاتی ذوب‌آهن برای این فصل 180 میلیارد در نظر گرفته شده بود. این میزان بودجه که اصلا قابل مقایسه با تیم‌های مدعی اصلی عنوان قهرمانی نیست، حتی فاصله قابل توجهی با تیم‌های دیگر صنعتی لیگ و شهرستانی دیگر دارد.

با این حال علی‌رغم اینکه بودجه گاندوها نسبتا اندک بود، توانستند بازیکنان موردنیازشان را جذب کرده و تیم خوبی را سازماندهی کنند. چهار بازیکن جداشده از ذوبی‌ها حامد نوری، آرمان اکوان، محمد سلطانی‌مهر و شهرام سالاری بودند که دیگر در فصل جدید با ذوب‌آهن همکاری نخواهند کرد.

فردین یوسفی، شایان مصلح، محمد‌جواد محمدی، فرشاد محمدی‌مهر، محمد‌امین کاظمیان، پوریا آریا‌کیا، مجید علیاری، کمال کامیابی‌نیا و حسین علی‌پور نیز بازیکنان جدید اضافه‌شده به جمع شاگردان محمد ربیعی بودند که قرار است در فصل پیش رو با لباس ذوب‌آهن به میدان بروند.

با توجه به بازیکنان جذب‌شده و بازیکنان پیشین تیم این احتمال وجود دارد که ترکیب ذوب‌آهن برای فصل پیش رو 343 بوده و محمد ربیعی با این چینش به مصاف حریفان در لیگ بیست‌و‌سوم برود. پوریا آریا‌کیا و شایان مصلح دو دفاع کناری باتجربه‌ای هستند که می‌توانند در دو سمت زمین به گاندوها بسیار کمک کنند.

همچنین کمال کامیابی‌نیا‌ هافبک پیشین تیم پرسپولیس که در این فصل به جمع بازیکنان تیم ذوب‌آهن اضافه شد، می‌تواند به‌ هافبک‌های جوان این تیم کمک کرده و در کنار دیگر‌ هافبک‌های ذوب‌آهن در میانه میدان به ذوبی‌ها کمک کند.

تیم ذوب‌آهن در هفته نخست رقابت‌های لیگ بیست‌وسوم باید به مصاف ملوان برود. دیدار مهدی تارتار با شاگردان سابق خود می‌تواند از نکات قابل توجه و جالب این دیدار باشد. ملوانی‌ها نیز در این فصل با تغییرات گسترده‌ای روبه‌رو شدند و با جذب بازیکنان جدید خود را کاملا برای فصل پیش رو آماده کرده‌اند و شاگردان محمد ربیعی کار آسانی برابر ملوان در پیش نخواهند داشت.

اما بازی‌های سخت ذوب‌آهن پس از هفته نخست آغاز خواهد شد. سپاهان و پرسپولیس دو مدعی اصلی قهرمانی در هفته‌های دوم و سوم به ترتیب به مصاف ذوب‌آهن خواهند رفت و این دو مسابقه چالشی جدی و سخت برای مشخص‌شدن میزان توانایی‌های محمد ربیعی و شاگردانش در این فصل خواهند بود.

درنهایت باید به این وضعیت آرام و سکوتی که در اردوی ذوب‌آهن وجود دارد، امیدوار بود و به کادر فنی جوان و بازیکنان حال حاضر محمد ربیعی اعتماد کرد و منتظر شروع لیگ باشیم.

قطعا انتظار حضور در جمع مدعیان قهرمانی از ذوب‌آهن نیست؛ اما اگر محمد ربیعی و تیمش بتوانند در جمع تیم‌های چهارم تا ششم در پایان فصل قرار گیرند، بدون شک نتیجه‌ای کاملا مطلوب و مورد‌قبول طرفداران این تیم خواهد بود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

هشت + نه =