کیک روزنامه‌ها کوچک‌تر شده است

نشریات محلی که رسالت آن‌ها پرداختن به مسائل و مشکلات استان اصفهان است، متأسفانه در نگاه برخی از کارگزاران روابط‌عمومی‌ها و مدیران، چندان جایگاهی ندارند و ترجیح می‌دهند اخبارشان در روزنامه‌های سراسری منتشر شود.

تاریخ انتشار: 12:56 - سه شنبه 1402/05/17
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
کیک روزنامه‌ها کوچک‌تر شده است

به گزارش اصفهان زیبا؛ توان و قدرت یک نشریه محلی از نشریات سراسری بسیار بیشتر است؛ نشریاتی که خیلی زود متوجه اخبار و رویدادهای پیرامون خود می‌شوند و به آن‌ها حساس هستند و آن‌ها را منتشر می‌کنند.

نشریات محلی که رسالت آن‌ها پرداختن به مسائل و مشکلات استان اصفهان است، متأسفانه در نگاه برخی از کارگزاران روابط‌عمومی‌ها و مدیران، چندان جایگاهی ندارند و ترجیح می‌دهند اخبارشان در روزنامه‌های سراسری منتشر شود که البته این نگاه، غیرمنطقی و غیرعلمی است؛ چراکه باید برایمان و برایشان اهمیت داشته باشد که خبرهای شهر در رسانه‌های محلی منتشر شوند.

این مسئله الان برعکس شده است و کارگزاران روابط‌عمومی شیپور را از دهانه‌ گشادش می‌نوازند. این اتفاق، اتفاق خوبی نیست؛ ضمن اینکه در حال حاضر می‌توان از اصطلاحی به‌عنوان بازاریاب رسانه برای برخی از همکاران رسانه‌ای استفاده کرد؛ همان‌ها که متأسفانه هر آنچه روابط‌عمومی‌ها برایشان تعریف کنند، مانیفست کلی رسانه می‌دانند و این رفتار را نیز به ‌تمامی رسانه‌های استان تسری می‌دهند.

از طرفی، مدیران روابط‌عمومی نیز قدرت تشخیص و تمایز بازاریاب رسانه از رسانه‌ای‌های اصیل را ندارند و همین هم باعث می‌شود آن‌ها بازاریاب رسانه‌ای‌ را جزو خبرنگاران واقعی بدانند.

این مشکل باید از طرف نهادهای دولتی (وزارت ارشاد به‌عنوان مرجع صدور مجوز رسانه) حل شود؛ تا زمانی هم که سامان‌دهی شکل نگیرد، وضیعت همین‌طور خواهد بود و نمی‌توان آینده روشنی را برای مطبوعات و رسانه‌ها متصور شد.

به این‌ها اضافه کنید گرانی کاغذ و زینک و نیروی انسانی و اجاره‌بها و… که رسانه‌ها را در تنگنای شدید قرار داده‌اند؛ ضمن اینکه در سال‌های اخیر رکود باعث شده است بسیاری از فعالیت‌های عمرانی و اقتصادی نیز متوقف شود و آگهی‌ها نیز کاهش یابد؛ قوه قضائیه هم آگهی‌های خود را به‌طورکلی قطع کرده است.

همه این‌ها دست‌به‌دست هم داده‌اند تا کیک روزنامه‌ها روزبه‌روز کوچک و کوچک‌تر شود و افراد کمتری از آن بهره ببرند. در این شرایط آن دسته از رسانه‌ای‌هایی را که توانسته‌اند فعالیتشان را حفظ کنند و عقب‌گرد نداشته باشند، باید تحسین کنیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

20 − 18 =