خریدوفروش در مناطق مختلف اصفهان به صفر رسید:

یخ‌بندان معاملات مسکن در اصفهان

تعداد معاملات مسکن در مناطق مختلف اصفهان به‌طور محسوسی کاهش یافته است. فروشندگان مسکن به دلیل بی‌ثباتی قیمت‌ها فعلا دست نگه داشته‌اند؛ چون انتظار دارند در آینده با قیمت بیشتری واحدهای خود را به فروش برسانند.

تاریخ انتشار: 08:52 - یکشنبه 1402/05/29
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
یخ‌بندان معاملات مسکن در اصفهان

به گزارش اصفهان زیبا؛ تعداد معاملات مسکن در مناطق مختلف اصفهان به‌طور محسوسی کاهش یافته است. فروشندگان مسکن به دلیل بی‌ثباتی قیمت‌ها فعلا دست نگه داشته‌اند؛ چون انتظار دارند در آینده با قیمت بیشتری واحدهای خود را به فروش برسانند. از سوی دیگر خریداران نیز به دلیل افزایش قیمت مسکن قادر به خرید مسکن نیستند.

مناطقی همچون مرداویج و ملاصدرا در اصفهان بالاترین رشد قیمت را داشته‌اند. قیمت هر متر مسکن در این مناطق از 150 میلیون تومان شروع شده و بسته به مشخصات آپارتمان به 200میلیون تومان هم می‌رسد. باوجوداین تفاسیر، مردم عادی هیچ نقشی در معاملات مسکن این مناطق ندارند و اگر هم معامله‌ای در این مناطق انجام شود، توسط سرمایه‌داران و بسازبفروش‌ها انجام می‌شود.

در مقابل، کمترین رشد قیمت مسکن در منطقه زینبیه اصفهان است. در زینبیه قیمت هر مترمسکن از 10میلیون تومان تا 22 میلیون تومان برآورد می‌شود. باوجوداین تفاسیر، متقاضیان برای خرید یک واحد مسکونی 100 متری در منطقه زینبیه اصفهان در کمترین حالت ممکن باید بین یک میلیارد تومان تا دو میلیارد تومان نقدینگی داشته باشند.

40 میلیون تومان؛ متوسط قیمت هر مترمسکن در رباط

قیمت مسکن در مناطقی مانند رباط، کاوه، ملک‌شهر و زینبیه در مقایسه با سایر مناطق اصفهان پایین‌تر است؛ با وجود این، در این مناطق نیز خرید و فروش مسکن رونق ندارد. در منطقه رباط اول اصفهان متوسط قیمت هر متر مسکن 43میلیون تومان برآورد می‌شود. در منطقه رباط دوم متوسط قیمت هر متر مسکن 45میلیون تومان تا 50 میلیون تومان و در منطقه رباط سوم متوسط قیمت هر متر مسکن  40 میلیون تومان تخمین زده می‌شود.

به گفته مشاوران املاک اصفهان منطقه رباط، معاملات مسکن فقط در منطقه رباط سوم تعدادی محدود، مثلا سه معامله در ماه انجام می‌شود. با درنظرگرفتن قیمت 40میلیون تومان برای هر متر مسکن در منطقه رباط سوم متقاضیان برای خرید یک‌خانه 100متری باید چهارمیلیارد تومان نقدینگی داشته باشند.

خرید مسکن در زینبیه چقدر آب می‌خورد؟

در منطقه زینبیه اصفهان قیمت هر متر آپارتمان بسته به مشخصات آپارتمان بین 10میلیون تومان تا 22میلیون تومان برآورد می‌شود. با وجود این تفاسیر در ضعیف‌ترین منطقه اصفهان نیز متقاضیان برای خرید واحد مسکونی با متراژ 100 متر باید بین یک میلیارد تومان تا  دومیلیارد تومان نقدینگی داشته باشند.

به گفته مشاوران املاک این منطقه، در خیابان آزادی وضعیت خریدوفروش مسکن مناسب‌تر است؛ چون در این منطقه امکانات رفاهی بیشتر است و خانه‌ها نوسازتر هستند.

25میلیون تومان؛ متوسط قیمت هر متر مسکن در بهارستان

در شهرک بهارستان اصفهان نیز متوسط قیمت هر متر مسکن بین 25میلیون تومان تا 26میلیون تومان تخمین زده می‌شود. این‌طور که مشاوران املاک شهرک بهارستان اصفهان اعلام می‌کنند خریدوفروش مسکن در این منطقه مانند سابق رونق ندارد و مردم بیشتر برای رهن و اجاره در شهرک بهارستان اقدام می‌کنند. هر متقاضی برای خرید یک واحد مسکونی با متراژ 100متر در شهرک بهارستان باید دومیلیارد تومان تا سه‌میلیارد تومان نقدینگی داشته باشند.

تعداد معاملات به سختی به یک یا دو واحد می‌رسد

در منطقه کاوه به گفته مشاوران املاک تعداد معاملات مسکن به خاطر گرانی و رکود به‌ندرت به یک تا دو معامله در ماه می‌رسد. متوسط قیمت هر متر مسکن در مناطقی مانند غرضی، برازنده و جابرانصاری بین 35میلیون تومان تا 40 میلیون تومان است و با در نظرگرفتن این قیمت، خریداران باید برای خرید یک واحد مسکونی 100 متری باید بین سه‌میلیارد و 500 هزار تومان تا چهارمیلیارد تومان نقدینگی داشته باشند.

منطقه ملک‌شهر بیشترین املاک را در اصفهان دارد که تا پیش‌از این خریدوفروش مسکن در این منطقه رونق مناسبی داشت؛ ولی الان به گفته املاکی‌های ملک‌شهر بازار خریدوفروش راکد است و معامله‌ای انجام نمی‌شود. متوسط قیمت هر متر مسکن در ملک شهر از 47میلیون تومان تا 50میلیون تومان برآورد می‌شود. با وجود این تفاسیر متقاضیان برای خرید یک واحد مسکونی با متراژ 100 متر باید پنج‌میلیارد تومان نقدینگی داشته باشند.

سرمایه 9میلیارد تومانی برای خرید خانه در حمزه

متوسط قیمت هر متر مسکن در منطقه لاهور اصفهان 70 میلیون تومان برآورد می‌شود. به گفته مشاوران املاک اصفهان، معامله مسکن در این منطقه رونق ندارد و در شرایط فعلی خریدوفروش مسکن انجام نمی‌شود. متقاضیان برای خرید یک آپارتمان 100 متری در این منطقه با درنظرگرفتن میانگین قیمت هر متر 70میلیون تومان باید هفت‌میلیارد تومان نقدینگی داشته باشند.

متوسط قیمت هر متر مسکن در خیابان حمزه جنوبی اصفهان نیز 90میلیون تومان برآورد می‌شود و به‌زعم مشاوران املاک اصفهان در این منطقه نیز خریدوفروش در رکود است. با درنظرگرفتن قیمت 90میلیون تومان برای هر متر مسکن در این منطقه خریداران باید 9میلیارد تومان سرمایه داشته باشند.

اردیبهشت‌ماه؛ فصل رکود خریدوفروش در خانه‌اصفهان

متوسط هر متر مسکن نوساز در منطقه خانه‌اصفهان 80 تا 90میلیون تومان برآورد می‌شود. با وجود این تفاسیر متقاضیان باید برای خرید خانه در خانه‌اصفهان هشت میلیارد تومان تا 9 میلیارد تومان پول داشته باشند.

این‌طور که مشاوران املاک این منطقه به اصفهان زیبا می‌گویند، از دومین ماه امسال خریدوفروش مسکن در این منطقه راکد شده است؛ چون قیمت‌ها نوسان دارد. درواقع عده‌ای نگران‌اند که اگر مسکن بفروشند ممکن است قیمت‌ها طی ماه‌های آینده افزایش بیشتری داشته باشد و در این شرایط ضرر می‌کنند. از سوی دیگر خریداران نیز منتظر کاهش قیمت‌ها هستند و فعلا برای خرید مسکن دست نگه‌داشته‌اند.

بسازبفروش‌ها فقط در بالاشهر معامله می‌کنند

به‌دلیل افزایش سرسام‌آور قیمت مسکن، مردم عادی در مناطق بالاشهر اصفهان به‌هیچ‌وجه نمی‌توانند مسکن خریداری کنند. در منطقه سعادت‌آباد اصفهان متوسط قیمت هر متر مسکن از 110میلیون تومان تا 120میلیون تومان است. در ملاصدرا و مرداویج هر متر مسکن بین 150میلیون تومان تا 200میلیون تومان برآورد می‌شود. متقاضیان برای خرید خانه در این مناطق باید دست‌ کم 15میلیارد تومان نقدینگی داشته باشند.

معاملات مسکن توسط مردم عادی در این مناطق انجام نمی‌شود؛ اما مشاوران املاک مناطق ضعیف‌تر اصفهان می‌گویند که وضعیت خرید و فروش مسکن در منطقه سعادت‌آباد، ملاصدرا و مرداویج مناسب‌تر است؛ چون اغلب بسازبفروش‌های اصفهان در این مناطق واحدهای مسکونی را خریداری کرده و با قیمت بالاتر به فروش می‌رسانند.

در منطقه شیخ‌صدوق نیز قیمت هر متر مسکن از 60 میلیون تومان شروع می‌شود و بسته به مشخصات آپارتمان قیمت هر متر مسکن تا 200 میلیون تومان هم می‌رسد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 × 5 =