خریداران با این بودجه باید از خیر خرید آپارتمان با متراژ بالا بگذرند:

با دو میلیارد تومان صاحب خانه می‌شویم؟

خریداران مسکن در اصفهان برای معامله آپارتمان‌هایی با بودجه دو میلیارد تا سه میلیارد تومان باید از خیر خرید خانه‌های با متراژ بالا بگذرند؛ ضمن اینکه فقط در مناطق خاصی از اصفهان می‌توانند با این بودجه، ملک خریداری کنند.

تاریخ انتشار: 08:27 - سه شنبه 1402/05/3
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
با دو میلیارد تومان صاحب خانه می‌شویم؟

به گزارش اصفهان زیبا؛ خریداران مسکن در اصفهان برای معامله آپارتمان‌هایی با بودجه دو میلیارد تا سه میلیارد تومان باید از خیر خرید خانه‌های با متراژ بالا بگذرند؛ ضمن اینکه فقط در مناطق خاصی از اصفهان می‌توانند با این بودجه، ملک خریداری کنند.

بررسی‌های «اصفهان‌زیبا» نشان می‌دهد که ملک‌هایی با قیمت دومیلیارد تا سه‌میلیارد تومان در اصفهان بیشتر در شهرک‌های اطراف اصفهان همچون شهرک سیمرغ، شهرک میلاد، شهرک کوثر و مناطقی همچون کاوه، ملک‌شهر، برازنده، نگارستان، خانه‌اصفهان، باغ فدک، جابرانصاری، اشراق و مدرس به فروش می‌رسند.

در این بین، به گفته املاکی‌های اصفهان بیشتر متقاضیانی که امسال برای خرید ملک مراجعه می‌کنند، باتوجه به قدرت خرید پایینی که دارند، در منطقه بهارستان اقدام به خرید ملک می‌کنند.

هم‌زمان با افزایش قیمت مسکن، تعداد معامله‌های مسکن در اصفهان کاهش یافته است و خریداران مسکن در مناطق مختلف محدود هستند.

اگرچه واحدهای نوساز در بازار خریدوفروش ملک به دلیل مزین‌بودن و ظاهر شیک از جذابیت بسیار زیادی برای خرید برخوردارند، خریدارانی که برای تأمین نقدینگی در زمان خرید مسکن دچار مضیقه هستند، بیشتر به سمت خرید واحدهای مسکونی با 10 تا 15 سال ساخت می‌روند؛ چون قیمت واحدهای نوساز از توان خرید آن‌ها بالاتر است.

مظنه قیمت مسکن در مناطق اصفهان

بررسی‌های «اصفهان‌زیبا»نشان می‌دهد که یک آپارتمان 87 متری با 18 سال ساخت در ملک‌شهر حدود 2 میلیارد و 700 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ همچنین یک آپارتمان 115 متری واقع در شهرک سیمرغ حدود 2 میلیارد و 760 میلیون تومان قیمت خورده است.

یک آپارتمان 80 متری واقع در همین شهرک سیمرغ نیز حدود دو میلیارد تومان قیمت دارد. یک آپارتمان 115 متری واقع در خیابان گلستان نیز با قیمت دو میلیارد و 385 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

بررسی قیمت مسکن در محدوده خانه اصفهان نیز نشان می دهدکه یک آپارتمان 87 متری با 12 سال ساخت قیمتی معادل دو میلیارد و 50 میلیون تومان دارد.

زینبیه یکی دیگر از مناطق اصفهان است که خریداران می‌توانند با داشتن بودجه دو میلیارد تا سه میلیارد تومان برای خرید مسکن اقدام کنند. در زینبیه یک آپارتمان با قیمت دو میلیارد و 300 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در منطقه مدرس خریداران با داشتن بودجه‌ای معادل دو میلیارد و 400 میلیون تومان می‌توانند یک آپارتمان 95 متری با عمر 23 سال خریداری کنند. قیمت یک آپارتمان 93 متری نیز در همین منطقه مدرس معادل دو میلیارد و 670 میلیون تومان است.

خریداران با داشتن این بودجه می‌توانند روی خرید مسکن در سایر شهرک‌های اطراف اصفهان حساب کنند. یک آپارتمان 98 متری با 14 سال عمر بنا در شهرک کوثر دو میلیارد و 285 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ در شهرک میلاد نیز یک آپارتمان 75 متری حدود دو میلیارد و 400 میلیون تومان قیمت خورده است.

در باغ فدک اصفهان خریداران می‌توانند یک آپارتمان 90 متری را با قیمت دو میلیارد و 665 میلیون تومان خریداری کنند. در منطقه بیدآباد یک آپارتمان 70متری حدود دو میلیارد و 800 میلیون تومان به فروش می‌رسد؛ یک آپارتمان 80 متری در جابرانصاری نیز با دو میلیارد و 700 میلیون تومان به فروش می‌رسد.

در منطقه برازنده خریداران می‌توانند با پولی معادل دومیلیارد و 349 میلیون تومان یک آپارتمان 76 متری با 10 سال ساخت خریداری کنند.

در اشراق هم یک آپارتمان با متراژ 97 متر با 13 سال ساخت حدود دو میلیارد و 650 هزار تومان قیمت خورده است؛ یک آپارتمان 85 متری در منطقه نگارستان نیز دو میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت دارد.

بهارستان بیشتر متقاضی دارد

مشاوران املاک اصفهان با صراحت اعلام می‌کنند که تعداد معامله‌های مسکن به‌طور چشمگیر کاهش یافته است.

یکی از مشاوران املاک اصفهان به «اصفهان‌زیبا» می‌گوید: «امسال خرید مسکن از سوی مردم عادی کاهش یافته و فروش واحدهای 200 متری به صفر رسیده است؛ متقاضی برای خرید مسکن کم است و اگر هم خریداران موردی مراجعه کنند، بیشتر سراغ واحدهای 100 متری یا نهایتا 120 متری در مناطق ضعیف اصفهان همچون بهارستان و کاوه را می‌گیرند؛ چون بودجه‌شان بیشتر از این کفاف نمی‌دهد.»

کاهش معامله‌های مسکن در اصفهان حرف مشترک سایر املاکی‌ها هم است. یکی دیگر از املاکی‌های اصفهان به «اصفهان‌زیبا» می‌گوید: «ما از ابتدای سال معامله‌ای برای خریدوفروش مسکن انجام نداده‌ایم. متقاضیان هم قدرت خرید ندارند و هم اینکه از روند قیمتی طی ماه‌های آینده بی‌اطلاع هستند و درمقابل، فروشندگان نگران هستند که واحدهای خریداری‌شده را بفروشند؛ چون ممکن است با افزایش قیمت‌ها ضرر کنند.»

این املاکی تصریح می‌کند: «خریداران و فروشندگان مسکن درحالت بلاتکلیفی به‌سر می‌برند. خریدوفروش مسکن در سال جاری کساد شده است. مردم به بودجه خودشان نگاه کرده و برای خرید مسکن اقدام می‌کنند؛ ولی طی این مدت افرادی که مراجعه کرده‌اند به دنبال آپارتمان‌های قدیمی بوده‌اند و شرایط به گونه‌ای شده است که بیشتر خرید ملک در بهارستان انجام می‌شود.»

فروش نیست!

«در شرایط کنونی، رکود بر بازار مسکن اصفهان حاکم است و معامله‌ به‌ندرت انجام می‌شود. درواقع فقط افرادی که مجبور به فروش ملکشان هستند و به پولشان نیاز دارند، منتظر بازار نمی‌مانند و قیمت مسکن را 20 تا 25 درصد کاهش می‌دهند و در بازار می‌فروشند.» این را رئیس اتحادیه مشاوران املاک اصفهان به «اصفهان‌زیبا» می‌گوید.

سیدمهدی حجازی در ادامه عنوان می‌کند: «قدرت خرید مردم کاهش یافته است و معامله‌های مسکن در اصفهان رونق ندارد؛ معامله‌ها با قیمت گزاف و سنگین موردی و به ندرت انجام می‌شود و معامله‌ها بیشتر حول‌وحوش خانه‌های با متراژ کم و در رده قیمتی پایین انجام می‌شود.»

حجازی عنوان می‌کند: «معامله‌های مسکن در اصفهان بیشتر در مناطق شمال، شرق و غرب و بیشتر از همه در مناطقی همچون کاوه، بهارستان، آل‌محمد، خورزوق، مطهری و ملک شهر انجام می‌شود.»

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

شش + 1 =