آنچه بیلبوردهای خیابانی می‌گویند

بیلبوردهای خیابانی که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در شهرها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، امروزه نیز به دلیل ویژگی‌های متمایزشان همچنان به‌عنوان روشی قدرتمند برای جذب توجه عمومی و ارتباط با مخاطبان مورد توجه اهالی رسانه وشهروندان قرار می‌گیرند.

تاریخ انتشار: 10:10 - پنجشنبه 1402/06/30
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
آنچه بیلبوردهای خیابانی می‌گویند

به گزارش اصفهان زیبا؛ بیلبوردهای خیابانی که به‌عنوان یکی از قدیمی‌ترین ابزارهای تبلیغاتی در شهرها مورد استفاده قرار می‌گرفتند، امروزه نیز به دلیل ویژگی‌های متمایزشان همچنان به‌عنوان روشی قدرتمند برای جذب توجه عمومی و ارتباط با مخاطبان مورد توجه اهالی رسانه وشهروندان قرار می‌گیرند. دلایلی همچون:

1. جذب توجه: بیلبوردهای خیابانی به دلیل اندازه بزرگ و موقعیت استراتژیک خود، توانایی بالایی در جذب توجه افراد دارند. آن‌ها می‌توانند به سرعت نگاه مخاطبان را به خود جلب کنند و پیام تبلیغاتی را به صورت قابل توجهی ارائه دهند.

2. پوشش گسترده: این بیلبوردها در مناطق پرتردد و مکان‌های استراتژیک قرار می‌گیرند که به آن‌ها امکان پوشش گسترده‌تری از جمعیت می‌دهد و به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد پیام خود را به تعداد بیشتری از افراد منتقل کنند و برند خود را به صورت گسترده‌تری معرفی کنند.

3. اثربخشی در طولانیمدت: بیلبوردهای خیابانی به دلیل ظاهر بزرگ و ثابت خود و همچنین تکرار مداوم در نگاه شهروندان قابلیت ایجاد اثربخشی در طولانی‌مدت را دارند.

آن‌ها می‌توانند به عنوان یک نماد برند در ذهن مخاطبان جا بیفتند و باعث ایجاد تمایل و شناخت نسبت به آن مفهوم شوند.

افزون بر این اهمیت پیدا کردن روزافزون فرهنگ شهروندی و از آنجا که یکی از ویژگی‌های شهرهای جدید، تعاملی شدن شهر و شهروندان است، درسال های اخیر آگهی‌نماها بستری برای فرهنگ‌سازی و آموزش بوده‌اند و طی سال‌ها به‌طور مستمر نکاتی برای ارتقای فرهنگ با ایده‌های منحصربه‌فرد را در منظر عموم قرار داده‌اند.

با توجه به اهمیت این موضوع شهرداری اصفهان نیز در چندسال گذشته اقدام به تولید این آگهی‌نماها کرده و به طرق مختلفی از جمله عکس‌های خلاقانه و کوتاه نوشت‌های چندمفهومی به گسترش فرهنگ  پرداخته است.

با این وجود به نظر می‌رسد برخلاف عقیده عده‌ای که عمر چنین ابزاری را رو به پایان می‌دانند، هنوز هم فرصت بسیار مناسبی برای استفاده از این بیلبوردها وجود دارد و می‌توان استفاده از آن‌ها را محدود به آموزش‌های فرهنگی نکرد.

به طور مثال با شروع هفته دفاع مقدس در کشور به عنوان زمانی برای تجدید عهد با یکی از مهم‌ترین رویدادهای ملی، حماسی، سیاسی و نظامی تاریخ ایران فرصت مناسبی برای تبلیغات رسانه‌ای است که به دنبال ارتقای ارزش‌ها و ایدئال‌های مرتبط با دفاع از کشور و مردم ایران هستند.

در این راستا می‌توان انتظار داشت که بیلبوردهای شهری نیز در این مهم همکاری کرده و با ارائه مطالبی نوین، به افزایش افتخار و همبستگی مردم برای دفاع از کشور کمک کنند و ارتباط بین مردم و نیروهای نظامی را تقویت کنند.

همچنین، این تبلیغات می‌توانند با پیوند میان زمان حال و گذشته، به مقایسه میان فعالیت‌های جهادی در دنیای امروز و حال و هوای جنگ پرداخته و به این طریق در احیای ارزش‌های اخلاقی مورد نیاز جامعه نیز مؤثر باشند.

نکته حائز اهمیت در این مسئله درنظر گرفتن سلیقه نسل جدید است. نسل جوانی که آینده‌سازان این کشور هستند و درواقع آنچه مهم است سرمایه‌گذاری بر این نسل و تأثیر آموزه‌های دفاع مقدس بر آن‌هاست.

به همین دلیل همان‌طور که تاکنون در تولید بیلبوردهای شهرداری به اصول رسانه‌ای نوین توجه شده و شهرداری تلاش کرده تا پیامی موجز را با بیشترین تأثیرگذاری دنبال کند، چنین پیام‌های اخلاقی از روزهای دفاع مقدس نیز باید باتوجه به جدیدترین عناصر سوادرسانه‌ای روز مهیا شود.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

10 − نه =