سپاهان مهیای جدال با الاتحاد می‌شود:

اصفهانی‌ها بنزماندیده نیستند!

برای فوتبال اصفهان که تجربه هماوردی با ریوالدو و اسکولاری را داشته، مواجهه با بنزما چندان اتاق نوبرانه‌ای نیست؛ اما با توجه به سطح رقابت بالا در لیگ قهرمانان آسیا و الزام هر دو تیم برای کسب پیروزی، حضور ستاره‌های الاتحاد از جمله بنزما می‌تواند بر جذابیت بیشتر این بازی بیفزاید.

تاریخ انتشار: 09:41 - شنبه 1402/07/8
مدت زمان مطالعه: 3 دقیقه
اصفهانی‌ها بنزماندیده نیستند!

به گزارش اصفهان زیبا؛ منصور ابراهیم‌زاده در بخشی از گفت‌وگویش که در کتاب  «20+1 روایت از ورزش اصفهان» منتشر شده، به تجربه لیگ قهرمانان فصل 2010 اشاره کرده است و با توجه به قرارگرفتن تیم ذوب‌آهن در گروه موسوم به مرگ گفته است: «یعنی زمانی که نوشتند برای تیم ذوب‌آهن بازی‌کردن مقابل تیم‌هایی مانند بنیادکار و الاتحاد کافی است یا برای ابراهیم‌زاده عکس‌گرفتن کنار اسکولاری و برای کاپیتان تیم ذوب‌آهن عکس‌گرفتن با ریوالدو غنیمت است، ما بیشتر ترغیب شدیم تا با توکل بر خداوند، قدرتمندانه در این مسیر حرکت کنیم.»

اظهارات ابراهیم‌زاده گواهی بر این مدعاست که فوتبال اصفهان تجربه مواجهه با مربیان و بازیکنان سرشناس فوتبال جهان را دارد و تقابل با تیم الاتحاد و ستاره‌هایش که قرار است برای دیدار هفته دوم لیگ قهرمانان آسیا به اصفهان سفر کنند، تجربه تازه‌ای نیست.

تیم سپاهان در گروه‌بندی لیگ قهرمانان در گروه سوم، با الاتحاد عربستان، نیروی هوایی عراق و شارجه امارات در لیگ قهرمانان آسیا هم‌گروه شد.

سپاهانی‌ها در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا و در شرایطی که از بابت حاشیه‌های واردشده به‌واسطه کسر چهار امتیاز و جریمه چهل میلیاردی، تحت فشار زیادی بودند، برابر تیم نیروی زمینی عراق به تساوی دست یافتند؛ این در حالی بود که پیش‌بینی‌ها از برد تیم اصفهانی حکایت داشت و در طول مسابقه هم سپاهان تیم برتر میدان بود؛ اما نتوانست این برتری را حفظ کند.

سپاهانی‌ها پس از دو امتیاز مهمی که در بازی اول از دست دادند، در بازی با الاتحاد نیاز مبرمی به کسب امتیاز دارند؛ زیرا امتیاز ازدست‌دادن در این بازی، می‌تواند به معنای خداحافظی آن‌ها از مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باشد؛ با این حال تقابل با تیمی که سخت‌ترین حریف سپاهان در گروه محسوب می‌‌شود و یکی از مدعیان قهرمانی در فصل جدید است، کار بسیار سختی خواهد بود.

تیم الاتحاد ملقب به «ببرهای آسیا» با دو قهرمانی در آسیا یکی از باشگاه‌های پرافتخار قاره کهن به شمار می‌آید که قهرمان فصل گذشته لیگ عربستان است. در فصلی که باشگاه‌های عربستانی با هزینه بسیار، ستاره‌های فوتبال را به خدمت گرفتند، الاتحاد هم با به خدمت گرفتن کریم بنزما، یک انتقال تاریخی را رقم زد.

ببرهای آسیا با دستمزد سالیانه 100میلیون یورویی این شکار بزرگ را انجام دادند و دارنده توپ طلای بهترین بازیکن جهان را در اختیار گرفتند. ایگور کورنادو هافبک برزیلی، عبدالرزاق حمدالله، انگولو کانته ستاره سابق چلسی و احمد بامسعود ستاره عربستانی دیگر بازیکنان شاخص تیم عربستانی رقیب سپاهان هستند.

تیم الاتحاد عربستان نیز با نتیجه سه بر صفر آلمایق ازبکستان را شکست داد و در جدول گروه C تیم الاتحاد با ۳ امتیاز صدرنشین است و تیم‌های سپاهان و نیروی هوایی عراق با یک امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار گرفته‌اند و تیم آلمایق نیز چهارم است.

طی روزهای گذشته اخبار ضد و نقیضی درخصوص مصدومیت بنزما و رسیدن او به این بازی مطرح شده است؛ اما برخی رسانه‌ها مدعی شده‌اند حتی در صورت مصدومیت هم بنزما به اصفهان سفر خواهد کرد؛ زیرا از لحاظ تبلیغاتی به سود تیم عربستانی خواهد بود.

گفته می‌شود طی روزهای گذشته اتاق‌های هتل محل اقامت بنزما با قیمت چند برابری نسبت به نرخ عادی رزرو شده تا علاقه‌مندان او را از نزدیک تماشا کنند. البته بعید است اتفاقاتی که در زمان حضور رونالدو در تهران رخ داد، تکرار شود و اصفهانی‌ها بنزماندیده نیستند!

برای فوتبال اصفهان که تجربه هماوردی با ریوالدو و اسکولاری را داشته، مواجهه با بنزما چندان اتاق نوبرانه‌ای نیست؛ اما با توجه به سطح رقابت بالا در لیگ قهرمانان آسیا و الزام هر دو تیم برای کسب پیروزی، حضور ستاره‌های الاتحاد از جمله بنزما می‌تواند بر جذابیت بیشتر این بازی بیفزاید.

سپاهانی‌ها برای این بازی برنامه‌ریزی گسترده‌ای داشتند و پس از فروکش‌کردن حواشی، تمرکز به این تیم بازگشته است و می‌توانیم امیدوار باشیم شاگردان مورایس با انگیزه بالا به میدان بروند و حضور تماشاگران برگ برنده تیم اصفهانی در این بازی خواهد بود.

بلیت‌فروشی این بازی هم در سایت باشگاه سپاهان آغاز شده و مسئولان این باشگاه از هواداران خواسته‌اند تا در روز بازی به هیچ عنوان بدون بلیت در ورزشگاه حضور پیدا نکنند.

به نظر می‌رسد سپاهانی‌ها تدارکات ویژه‌ای برای حضور پرتعداد هواداران و فراهم‌کردن زمینه تشویق ممتد تیم فراهم کنند؛ زیرا باید به بهترین شکل از امتیاز میزبانی استفاده کنند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − 9 =