اینجا ایرانه؛ بچه‌ها ستاره می‌سازن!

تجربه اول خبرنگاری من به متفاوت‌ترین شکل ممکن رقم خورد. درست در روز ميلاد پيامبر (ص) در قامت خبرنگار جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان پا به‌ بهترین نقطه شهر، یعنی گلستان شهدای اصفهان گذاشتم؛ گلستان شهدای اصفهان.

تاریخ انتشار: 14:31 - شنبه 1402/07/15
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
اینجا ایرانه؛ بچه‌ها ستاره می‌سازن!

به گزارش اصفهان زیبا؛ تجربه اول خبرنگاری من به متفاوت‌ترین شکل ممکن رقم خورد. درست در روز ميلاد پيامبر (ص) در قامت خبرنگار جشنواره بین‌المللی فیلم کودکان و نوجوانان پا به‌ بهترین نقطه شهر، یعنی گلستان شهدای اصفهان گذاشتم؛ گلستان شهدای اصفهان.

چرا اولین حضورم به عنوان یک خبرنگار باید اینجا باشد؟ شاید به قول پدربزرگم حتما حکمتی در کار است! اما چه حکمتی؟ هنگام ورود به این مکان مقدس، عظمت محیط باعث شد سؤالم را فراموش کنم. به پیشنهاد برادرم بر سر مزار برخی شهدا رفتیم.

با نگاه به تصاویر شهدا متوجه شدم که خیلی از هم‌سن و سال‌های من در گذشته توانستند با وجود سن کم، حماسه بسازند. امروز شاید حدود چهار نسل بین من و این فرشته‌هایی که اینجا خوابیدند فاصله باشد؛  اما نباید در هدف‌هایمان خیلی فاصله وجود داشته باشد.

درست هنگامی که داشتم این حرف‌ها را با خودم زمزمه می‌کردم و به صورت کلی سؤال اولم از ذهنم پاک شده بود، به مزار «شهید مهرداد عزیزاللهی» رسیدیم. با توضیحات برادرم متوجه شدم این شهید دانش‌آموز درست هم‌سن‌و‌سال من بوده که با دعوت امام خمینی (ره) پا به عرصه دفاع از کشورش گذاشته است.

هنوز پاسخ سؤال اولم را نگرفته بودم که سؤال جدیدی در ذهنم ایجاد شد؛ چرا من امروز باید با یک شهید هم‌سن‌وسال خودم روبه‌رو شوم؟ شاید این‌ها همه‌اش نشانه بود برای دریافت پاسخ سؤالاتم: «حتما حکمتی در کار است.»

ایستاده در جنگ روایت‌ها

بلافاصله بعد از ورود به سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان با تصویر شهید حاج قاسم و امام‌خامنه‌ای بین نوجوانان روبه‌رو شدم. انگار حسی در ذهنم مدام بهم می‌گفت: «امیرحسین! آنقدرها هم برای انجام وظایف بزرگ، کوچک نیستی!» ای بابا! دوباره سؤال آمد توی ذهنم.

اما امروز که جنگ نیست! کجا می‌توانم از کشورم دفاع کنم؟ یادم آمد برادرم همیشه می‌‌گوید امروز هم جنگ است؛ اما جنگ از نوع جنگ روایت‌ها؛ یعنی دشمنان ایران سعی دارند بگویند ما بچه‌های ایران شاد نیستیم و مردم ما توی اوضاع خوبی قرار ندارند.

خب من چه نقشی می‌توانم در این جنگ ایفا کنم؟ بله؛ باید به همه دنیا از شادی بچه‌ها و مردم ایران بگویم. برای همین به شهید عزیزاللهی قول دادم تا وقتی قلم در دست دارم به‌عنوان خبرنگار به همه مردم جهان اعلام کنم «اینجا ایرانه؛ بچه‌ها ستاره می‌سازن».

بچه‌ها به سمت قله

بله؛ شاید جواب سؤال امروزم همین است! و حکمت آغاز اولین تجربه خبرنگاری در کنار شهدا این است که باید شبیه شهید عزیزاللهی‌ها پا در عرصه آدم بزرگ‌ها بگذارم و به عنوان یک خبرنگار نوجوان تمام تلاشم را بکنم که ثابت کنم ما دهه نودی‌ها هم می‌توانیم در مسیر قله با اجابت دعوت رهبر انقلاب در عرصه جهاد تبیین از کشورم دفاع کنیم و حماسه بیافرینیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

4 × 4 =