تبلیغات سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک، آمیخته به فرهنگ ایرانی‌اسلامی

فرهنگ هر کشوری بر رویدادهای مختلفی که در آن کشور برگزار می‌شود، تأثیرگذار است. همان‌طور که فرهنگ و ارزش‌های ایرانی‌اسلامی کشورمان در تبلیغات سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نمایان بود.

تاریخ انتشار: 11:08 - سه شنبه 1402/07/18
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
تبلیغات سی‌وپنجمین جشنواره فیلم کودک، آمیخته به فرهنگ ایرانی‌اسلامی

به گزارش اصفهان زیبا؛ فرهنگ هر کشوری بر رویدادهای مختلفی که در آن کشور برگزار می‌شود، تأثیرگذار است. همان‌طور که فرهنگ و ارزش‌های ایرانی‌اسلامی کشورمان در تبلیغات سی و پنجمین جشنواره فیلم کودک و نوجوان اصفهان نمایان بود.

جشنواره سینمایی فیلم کودکان و نوجوانان از سال 1361 تاکنون طی سی‌وچهار دوره برگزارشده است. این جشنواره نه‌تنها برای نمایش دادن فیلم‌ها و انیمیشن‌هایی برای کودکان و نوجوانان است؛ بلکه هرساله برای گروه‌های داوری و خبرنگاران جشنواره از رده سنی کودکان و نوجوانان بهره گرفته شده است که ویژگی خاص آن، توجه ویژه به کودکان و نوجوانان است.

در سی و پنجمین دوره فیلم کودکان و نوجوانان که در شهر اصفهان در حال برگزاری است، همین حضور کودکان و نوجوان به چشم می‌خورد. حتی در تبلیغات این جشنواره هم کودکان و نوجوانان حضور دارند. اما این بار حضور آن‌ها بسیار متفاوت‌تر از همیشه است؛ چراکه تبلیغات شهرداری اصفهان آمیخته به فرهنگ کشورمان شده است.

با توجه به این‌که در یک کشور اسلامی زندگی می‌کنیم فرهنگ ما اسلامی‌ایرانی است و آنچه باعث بقای اسلام و نظام اسلامی است فرهنگ ایثار و شهادت است که این فرهنگ برگرفته از فرهنگ عاشورا بوده و ما باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشیم.

در فرهنگ اسلامی ما توجه به این مفاهیم همواره رایج بوده است و اهمیت توجه به آن را در جامعه امروز كه با مفاهیمی همچون جهانی‌شدن و در هم آمیختن فرهنگ‌ها همراه است، نشان می‌دهد. با توجه به این مسئله نیازمند آشنایی کودکان و نوجوانان با این فرهنگ و قهرمانان آن هستیم. قهرمانانی که امنیت فعلی‌مان و بستری برای برگزاری جشنواره‌ای برای کودکان را مدیون آن‌ها هستیم.

علاوه بر آشنایی با فرهنگ اصیل ایرانی ‌اسلامی، گرامیداشت این شهیدان باعث می‌شود تا عرق ملی کودکان افزایش یابد و آن‌ها نیز با پشتکار و تلاش خود در راه آبادی وطن گام بردارند. از این رو امسال جشنواره فیلم کودک و نوجوان شروعی معنوی داشت و با حضور داوران و خبرنگاران کودک و نوجوان در سالن اجتماعات گلستان شهدای اصفهان برگزار شد.

تبلیغات سی‌و‌پنجم جشنواره نیز در تمام نقاط پانزده‌گانه شهر اصفهان با حضور فرزندان شهدای مدافعان حرم، کودکان سندرم داون و بچه‌هایی که شرایط خاص دارند، برگزار شد.

استفاده از تصاویر فرزندان شهدای مدافع حرم همراه با قاب عکس پدرانشان در سطح شهر اصفهان هم ایده جالب شهرداری بود که نه‌تنها یک تبلیغ بلکه بیانگر فرهنگ ایثار در جامعه‌ای اسلامی بود. همچنین پوستر جشنواره امسال با میزبانی از دو مهمان «علی» و «زهرا» فرزندان سردار شهید و رشید اسلام، سردار «ابوالفضل علیجانی» اهل درچه اصفهان رونمایی شد.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

بیست + هفت =