خیابان ملک؛ فیلمی نمادگرا در ادامه قصه‌های مجید

فیلم خیابان ملک به نویسندگی و کارگردانی «احسان سلطانیان» روز سه‌شنبه، هجدهم مهر، برای کودکان و نوجوانان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان اکران شد.

تاریخ انتشار: 17:02 - چهارشنبه 1402/07/19
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
خیابان ملک؛ فیلمی نمادگرا در ادامه قصه‌های مجید

به گزارش اصفهان زیبا؛ فیلم خیابان ملک به نویسندگی و کارگردانی «احسان سلطانیان» روز سه‌شنبه، هجدهم مهر، برای کودکان و نوجوانان سی‌وپنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم‌های کودکان و نوجوانان در اصفهان اکران شد، فیلمی ملودرام برای ادای دین به «کیومرث پوراحمد»، سازنده اثر ماندگار «قصه‌های مجید».

فیلم سلطانیان در ادامه قصه‌های مجید که چالش‌ها و دغدغه‌های زندگی بچه‌های دهه‌شصتی را بیان می‌کرد، بچه‌های دهه‌نودی را با چالش‌ها و خصلت‌های جدید به تصویر کشیده است و مخاطبان کودک «خیابان ملک» می‌توانند با شخصیت‌های آن هم‌ذات‌پنداری کنند؛ همچنین این کارگردان سعی کرده است در دکوپاژ، میزانسن و موسیقی متن فیلم نیز شبیه به سریال کیومرث پوراحمد عمل کند.

این اثر که در شهر اصفهان ضبط‌ شده است، به این دیار ادای احترام می‌کند و فرهنگ، لهجه بناهای تاریخی و نمادهای آن را به نمایش می‌گذارد و باید گفت که این اثر بدون اصفهان هویت خود را از دست می‌دهد و دیگر نمی‌تواند پیام خود را به مخاطب انتقال دهد.

خیابان ملک در عین سادگی و جذابیت نمادگراست. شخصیت میثم، عاشق لامپ و اجسام نورانی بود که نشانه‌ای از روشنگری برای آینده یک مرد است و مهسا، شیفته گل و گیاه است که نمادی از نشاط، سرزندگی و هنردوستی است.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

2 + یک =