خار‌پاشنه از دیدگاه متفاوت

اگر ما علت یک بیماری را به درستی بدانیم، درمان آن ساده‌تر و اصولی‌تر پیش خواهد رفت. از جمله می‌توان به بیماری خارپاشنه اشاره کرد.

تاریخ انتشار: 13:06 - دوشنبه 1402/08/1
مدت زمان مطالعه: 2 دقیقه
خار‌پاشنه از دیدگاه متفاوت

به گزارش اصفهان زیبا؛  اگر ما علت یک بیماری را به درستی بدانیم، درمان آن ساده‌تر و اصولی‌تر پیش خواهد رفت. از جمله می‌توان به بیماری خارپاشنه اشاره کرد. در این زمینه دکتر محمد جعفریان، محقق و درمانگر طب سنتی توضیح می‌دهد.

خار‌پاشنه

از دیدگاه طب سنتی، رسوبات و اخلاط فاسد بدن توسط قوه مدبره دائم از قلب و اعضای رئیسه دیگر دور می‌شوند.

این دور شدن بنا بر جنس ماده و توان بدن متفاوت است. برای مثال اخلاط فاسد می‌تواند به شکل میخچه، واریکوسل، بواسیر، واریس، تنگی کانال نخاعی، خار پاشنه و… از اندام‌های اصلی توسط قوه مدبره بدن دور شوند.

در مورد خار‌پاشنه، جنس خلط فاسد خشک و سودایی بوده یا ترکیبی از سودا و صفرای فاسد بوده است که بدن در کف پا آن را هدایت می‌کند.

تجمع مواد در این ناحیه به شکل استخوانچه در استخوان کف پا ظاهر می‌شود و البته در موقع راه رفتن به خصوص اول صبح بسیار دردناک است.

درمان

از دیدگاه طب سنتی، پاکسازی می‌تواند بهترین درمان باشد، به نحوی که ما اخلاط فاسد را بشناسیم و آنها را با ایجاد اسهال دفع کنیم تا غلظت آن در بدن کم شود و امکان رسوب پیدا نکنند.

پس از آن، با بادکش در اطراف کف پا و تکرار آن مواد رسوبی را نرم و غلظت آن را کم می‌کنیم و نهایتاً به کمک حجامت یا زالو‌درمانی موادی که حالا دیگر قوام استخوانی ندارد و نرم و آماده شده‌اند را از بدن خارج می‌کنیم.

به‌طور‌کلی روش درمان کامل آن(کمک به تدبیر بدن که همان قوه مدبره نام دارد) استفاده از منضج و مسهل مناسب و بادکش و خون‌درمانی شامل: حجامت یا زالو‌درمانی است.

ضمنا ناگفته نماند که به کمک اعمال یداوی کمتر از چند دقیقه می‌توان این بیماری را کاملاً درمان کنیم.

با شناخت صحیح موضع آن درد و با فشار متناسب، خار پاشنه نرم می‌شود و این اختلال درمان می‌شود.

در واقع، سریع‌ترین روش درمان در حذف درد و مشکل بیمار، این شیوه درمانی است که بسیار هم تجربه شده است.

البته باید توجه داشت که این شیوه توسط فرد درمانگر مجرب انجام شود.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

نوزده − هفده =