معتقدانِ لزوم ارتباط با آمریکا راه اشتباه می‌روند:

صهیونیست‌ها در دنیا منفورتر شدند

صدوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور مهمانان ویژه آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان و سید احمد نواب، مشاور شهردار اصفهان در امور محلات و از اعضای کِشتی اعزامی حامل کمک‌های ایران برای مردم غزه برگزار شد.

تاریخ انتشار: 12:41 - دوشنبه 1402/08/1
مدت زمان مطالعه: 4 دقیقه
صهیونیست‌ها در دنیا منفورتر شدند

به گزارش اصفهان زیبا؛ صدوششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با حضور مهمانان ویژه آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان و سید احمد نواب، مشاور شهردار اصفهان در امور محلات و از اعضای کِشتی اعزامی حامل کمک‌های ایران برای مردم غزه برگزار شد.

در این جلسه آیت‌الله طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان وقایع اخیر غزه و جنایات اسرائیل را روایت و در ادامه سید احمد نواب، مشاور شهردار اصفهان در امور محلات و از اعضای کشتی اعزامی حامل کمک‌های ایران برای مردم غزه آنچه در یک سفر تاریخی گذشته بود را تشریح کرد.

در این جلسه نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان گفت: اسرائیل با اقدامات اخیر خود در کل دنیا منفور شده است.

آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد با تسلیت وقایع غزه و شهادت جمعی از مسلمانان به دست صهیونیسم غاصب و کافر اظهار کرد: اسرائیل ضربه سختی از نیروهای فلسطینی خورد که نمی‌تواند جبران کند؛ چراکه در هیچ جنگی نبوده که بیش از ۱۵۰۰ نفر از مأموران و مسئولان آن‌ها کشته و تعداد زیادی اسیر شوند و این فاجعه برای آن‌ها غیرقابل‌جبران است.

او درباره اقدامات ضدانسانی اسرائیل سخن گفت و افزود: همین که بمب‌های خود را بر سر بیمارستان ریختند و هزار نفر را کشتند ناشی از قدرت نظامی نبود، بلکه کاری غیرانسانی و وحشیانه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان و امام‌جمعه اصفهان با اشاره به اینکه فلسطین پس از جنگ جهانی دوم و تقسیم کشورها سهم انگلیسی‌ها شد، خاطرنشان کرد: آن زمان دو یا سه‌هزار یهودی در آن منطقه بودند و انگلیسی‌ها تصمیم گرفتند که یهودی‌های جهان را به این سرزمین دعوت کنند.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: انگلیسی‌ها با زور به خانه‌های مردم وارد می‌شدند و مرد و زن را می‌کشتند و خانه‌ها که خالی می‌شد، آن را به مهمانان یهودی تحویل می‌دادند. با این روش یهودی‌ها در فلسطین ساکن و آمریکایی‌ها ناظر شدند.

او اذعان کرد: واقعیت این است که انگلیس و آمریکا می‌خواستند در قلب کشورهای مسلمان نفوذ داشته باشند. اینکه برخی تصور می‌کنند یهودی‌ها انسان‌های سیاست‌مداری هستند اشتباه است. حضرت موسی(ع) نیز برای هدایت این قوم مشکلات زیادی داشت.

به بیان نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان، آمریکا از پول یهودی‌ها استفاده می‌کند؛ اما این‌گونه نیست که از نظر سیاسی آمریکا و انگلیس را هدایت کنند. اصل سیاست انگلیس و آمریکا این بود که یک ناوگان جنگی زمینی در بین کشورهای اسلامی داشته باشند تا همواره آن‌ها را هدف قرار دهند.

او اشاره‌ای داشت به تعبیر حضرت امام خمینی(ره) مبنی بر اینکه اسرائیل غده سرطانی است و گفت: اسرائیلی‌ها به‌دنبال حضور از نیل تا فرات هستند و هدف آن‌ها یک‌جاماندن نیست و بارها این موضوع را به زبان آورده‌اند. آن‌ها ضد اسلام هستند و خداوند در قرآن به پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید: در آینده خواهند دید یهودیان شدیدترین افراد نسبت به مسلمانان و مؤمنان از لحاظ عداوت و دشمنی و بعد مشرکان هستند.

آیت‌الله طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: اغلب می‌گویند اگر ما با آمریکا ارتباط برقرار کنیم وضعمان خوب می‌شود؛ اما حوادث اخیر نشان داد که هیچ‌کس برای آمریکایی‌ها محترم نیست. آن‌هایی که هنوز در کشور معتقد به ارتباط با آمریکا هستند راه را اشتباه می‌روند. خداوند هم در قرآن فرموده است: «بدان یا رسول‌الله! این‌ها، یهود و نصارا، هرگز تا روز قیامت از تو راضی نمی‌شوند مگر اینکه از آن‌ها تبعیت کنی؛ یعنی زیر سلطه‌شان بروی» و دشمن غیر از این نمی‌خواهد.

او ادامه داد: برخی می‌گویند شما که می‌گویید نه شرق و نه غرب، چرا امروز با روسیه در ارتباط هستید؟ ما می‌گوییم زیر سلطه کسی نمی‌رویم. امام(ره) فرمودند: «حتی آمریکا هم اگر تغییر رفتار دهد می‌توانیم با آن ارتباط داشته باشیم.»

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان تصریح کرد: اردن و مصر همسایه فلسطین هستند و می‌توانند راه را برای مردم آنجا باز کنند؛ اما این کار را نمی‌کنند و این نشان ترس از آمریکاست و چنین شرایطی را خود ما در جنگ تحمیلی تجربه کرده‌ایم؛ همان‌طور که در زمان شاه، انبار آمریکا بودیم و اجازه استفاده از تسلیحات نظامی خود را نداشتیم.

حضور کِشتی کمک‌های ایران در غزه به روایت مشاور شهردار اصفهان

در ادامه این جلسه، مشاور شهردار اصفهان در امور محلات و از اعضای کشتی اعزامی حامل کمک‌های ایران برای مردم غزه که سال ۱۳۸۶ و در جریان جنگ ۲۲روزه عازم این منطقه شد، وقایع آن سفر تاریخی را روایت کرد.

سید احمد نواب معتقد است: سیاست جمهوری اسلامی این بود که به هر شکلی که می‌تواند به مردم غزه کمک کند. اکنون بسیاری از مردم این سؤال را می‌پرسند که چرا اقدامی برای کمک به غزه صورت نمی‌گیرد؛ این درحالی است که جمهوری اسلامی از هر فرصتی برای کمک استفاده می‌کند.

او ادامه می‌دهد: سال ۱۳۸۶ برای ارسال محموله کمک‌های ایران به غزه برنامه‌ریزی شد. این کمک‌ها کاملا مردمی بود و هیچ‌گونه کمک دولتی جمع‌آوری نشد. این سفر علاوه بر جنبه تبلیغاتی، تبعات امنیتی  نیز داشت.

مشاور شهردار اصفهان در امور محلات و از اعضای کشتی اعزامی حامل کمک‌های ایران برای مردم غزه تصریح کرد: اسرائیل از همان ابتدای حرکت کشتی، موضع‌گیری و اعلام کرد که این کشتی را نظامی می‌دانیم و آن را می‌زنیم و ما مجبور به استفاده از مسیر دیگری شدیم. سه روز در منطقه‌ای بودیم که هر لحظه امکان حمله دزدان دریایی وجود داشت و برای اینکه بهانه‌ای به رژیم صهیونیستی ندهیم، هیچ سلاحی همراه خود نداشتیم.

او بیان کرد: دولت مصر روز اول مانع عبور ما از کانال سوئز شد و در نهایت با رایزنی‌هایی با این شرط که نیروی دریایی مصر هدایت کشتی را برعهده بگیرد، اجازه عبور داد. تا ۹ مایلی بندر غزه پیش رفتیم و اینجا بود که دو ناو اسرائیلی به ما اخطار دادند که برگردید. اعلام کردیم که ما قرار است به غزه برویم و فلسطین یک کشور مستقل است.

نواب گفت: در نهایت مجبور شدیم در آب‌های آزاد حرکت کنیم؛ زیرا مصر هم اجازه حضور به ما نداد. در آنجا دو ناو اسرائیلی با فاصله کم در کنار ما حضور داشتند. بیست روز روبه‌روی غزه حرکت می‌کردیم و هنگام نزدیک‌شدن به ما اخطار می‌دادند که برگردید و ما در نهایت برمی‌گشتیم. آب و مواد غذای ما تمام شد و باید چاره‌ای می‌اندیشیدیم.

او اضافه کرد: در لبنان هم اجازه حضور نداشتیم و در نهایت مسیر قبرس را در پیش گرفتیم. آنجا یکی از مسئولان حماس برای تقدیر و تشکر نزد ما آمد. از او پرسیدم هر بار که به شما حمله می‌شد سرزمین خود را رها می‌کردید، این بار بیش از ۱۵۰۰ شهید دادید اما یک وجب خاک به اسرائیل ندادید، الگوی شما چیست؟ گفت: الگوی ما امام خمینی(ره) است و از حزب‌الله درس گرفتیم. به حزب‌الله گفتیم شما از کجا یاد گرفتید، گفتند: از شهید محمدحسین فهمیده. آنجا این نکته صحبت امام (ره) که فرمودند: «رهبر ما آن نوجوان ۱۳ساله است که زیر تانک می‌رود» را متوجه شدیم.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

9 − شش =