بهره‌برداری از تقاطع شهدای ورزشکار و آغاز ساخت بیمارستان 500 تختخوابی:

شگفتانه‌های منطقه 14

افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار با اعتباری بالغ بر ۱۳۲۰  میلیارد ریال و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه آزادسازی به بار نشست. کلنگ‌زنی احداث بیمارستان فوق‌تخصصی عمومی ۵۰۰ تختخوابی ۲۵ آبان نیز در زمینی به وسعت ۵ هکتار با ۶۰ هزار مترمربع زیربنا در دستور کار قرار گرفت.

تاریخ انتشار: 10:37 - شنبه 1402/08/27
مدت زمان مطالعه: 8 دقیقه
شگفتانه‌های منطقه 14

به گزارش اصفهان زیبا؛ هم‌زمان با ۲۵ آبان، روز اصفهان و در راستای تکریم خانواده معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران، زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید رضا مرتضوی استاندار، محمدعلی احمدی فرماندار و علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان به همراه جمعی دیگر از مسئولان و مدیران شهری در بیستمین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» با افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های منطقه 14 نوید دیگری از خدمت‌رسانی را برای مردم به ارمغان آوردند.

افتتاح تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار با اعتباری بالغ بر ۱۳۲۰  میلیارد ریال و ۱۰۰ میلیارد ریال هزینه آزادسازی به بار نشست. همچنین سطح آسفالت این پروژه ۵۰۰‌هزار متر مربع، حجم خاک‌برداری ۱۲ هزار متر مکعب، حجم خاک‌ریزی ۲۵هزار متر مکعب، حجم بتن مصرفی ۴۵۰۰ تن و آرماتور مصرف‌شده ۱۱۰۰ تن بوده است.

در این راستا گره کور ترافیکی شمال شهر با بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح شهدای ورزشکار باز شد. این پروژه حلقه اتصالی بین اتوبان آیت‌الله ناصری است که با مشارکت شهرداری دولت‌آباد احداث شد؛ همچنین این پروژه بار ترافیکی محدوده باغ فدک را به پل کاظمی‌آشتیانی منتقل می‌کند.

در ادامه کلنگ‌زنی احداث بیمارستان فوق‌تخصصی عمومی ۵۰۰ تختخوابی ۲۵ آبان به همت و تلاش اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان در زمینی به وسعت ۵ هکتار با ۶۰ هزار مترمربع زیربنا در ۱۰ طبقه نیز در دستور کار قرار گرفت.

اهم سخنان مسئولان حاضر در برنامه در گزارش امروز مدیریت شهری روایت شده است.

سیدامیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی، معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران: بیمارستان «۲۵‌آبان»، یکی از مجهزترین مراکز درمانی کشور می‌شود

هر ملتی افتخاراتی دارد که هویت آن‌ها را تشکیل می‌دهد؛ برخی ملت‌ها با برجستگی علمی و فرهنگی، برخی با شور و حماسه و شجاعت، برخی ملت‌ها با صفات هنرمندانه، دیگری با علم و دانش خود و برخی با عفت، حیا و دین‌داری شناخته می‌شوند؛ اما باید گفت جمیع این صفات در اصفهان وجود دارد.

ملت متمدن و قدیمی و تمدن‌ساز اصفهان پیشرو در همه این صفات است، اما در قله این صفات، شرف و مردانگی و احساس مسئولیت و فداکاری است که در تعداد بسیار زیاد شهدا و جانبازان تبلور یافته است.

بیمارستان ۲۵ آبان یکی از مجهزترین بیمارستان‌های کشور خواهد شد و تلاش می‌کنیم که با رعایت استانداردهای جهانی جزو بیمارستان‌های ویژه و در شأن مردم اصفهان باشد. همچنین تجهیزات آن به‌نحوی باشد که نه‌تنها به خانواده شهدا خدمت‌رسانی می‌کند، بلکه پاسخ‌گوی نیازهای کل استان باشد.

خوشحالم که در روز افتخارآفرینی مردم اصفهان خدمت خانواده‌های شهدا و مردم این دیار رسیدم، البته موضوعات مربوط به حوزه کاری را نیز پیگیری می‌کنم.

ملتی مظلوم در گوشه‌ای از جهان هستند که به دلیل جنایاتی که در حق آن‌ها روا می‌دارند، وجدان بشری به درد آمده است. حتی در عقبه تمدنی غرب نیز این جنایات قابل قبول نیست، صدای اعتراض مردم در آنجا بلند شده است.

فقط یک کشور است که موضع شفاف در اجلاس سران کشورهای اسلامی دارد و در دیدگاه خود شفاف عمل می‌کند، سایر کشورها با اینکه عرب هستند، دوپهلو صحبت می‌کنند، بیانیه اتحادیه عرب در دفاع از مردم مظلوم غزه همه را دچار شرمساری کرد.

یک ملت و یک دولت، ایستاده و با صراحت حرف خود را می‌زند، مقابل تهدیدها و ترورهای دشمن با شجاعت می‌ایستد و از مظلوم دفاع می‌کند و هزینه آن را نیز می‌پردازد.

مردم اصفهان با وجود اینکه از مرز فاصله زیادی داشتند، اما در جبهه‌های حق حاضر شدند و ثابت کردند اهل انتخاب هستند. تشییع حدود ۴۰۰ شهید در یک روز، حضور حماسی مردم اصفهان در تشییع پیکر پاک شهدا و خالی کردن خانه‌ها به صورت شبانه برای دفن آن‌ها یک شگفتی بود.

اصفهان عقبه‌ای در ایجاد تمدن جدید و شیعه داشته است. حوزه علمیه اصفهان پایه‌گذار حوزه‌های علمیه در سرزمین ما بوده است؛ بیش از هزار سال تلاش مستمر مردم این خطه موجب پیروزی انقلاب شد و مردم همچنان مسیر عشق به الله را طی می‌کنند که تعداد زیاد شهدا و خانواده آن‌ها نمایانگر این موضوع است.

در بنیاد شهید به‌عنوان نهاد مأمور تلاش می‌کنیم پرچم‌دار فرهنگ شهادت و خدمت‌گزار خانواده‌ها باشیم. به‌طور مرتب به دستگاه‌ها و نهادها، مسئولیت جمعی را که در این حوزه بر عهده داریم، یادآوری می‌کنیم.

در اصفهان در حوزه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یک هم‌افزایی و همدلی وجود دارد، پروژه احداث بیمارستان نیز محصول این همدلی و همکاری مشترک است‌.

تلاش کردیم پیمانکار قدرتمندی برای این پروژه انتخاب شود تا از محل جابه‌جایی دارایی‌ها، هزینه‌های آن تأمین شود و بتواند ساخت بیمارستان را در موعد مقرر به پایان برساند.

در سایر امکانات مربوط به حوزه ایثار و شهادت در حال اصلاح زیرسازی هستیم؛ بعضی از این اماکن از جمله آسایشگاه و مکان‌های اقامتی استاندارد نبود که در دوره جدید تلاش می‌کنیم مجموعه‌ها به‌روز شود و بتوانیم خدمات لازم را به ایثارگران ارائه دهیم.

زهرا شیخی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی: احداث بیمارستان اقدامی بزرگ در حوزه سلامت اصفهان

پروژه احداث بیمارستان ۵۰۰ تختخوابی ۲۵ آبان، گامی بلند و اقدامی بزرگ در حوزه سلامت اصفهان به‌ویژه شمال این کلان‌شهر است. معاون رئیس‌جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، نوروز ۱۴۰۰ متعهد شدید که این پروژه را احداث کنید و در حال حاضرشاهد کلنگ‌زنی آن هستیم.

برای اجرای چنین پروژه‌ای در استان‌های دیگر نیز گام برداشتید که شایسته قدردانی است. همچنین در حال حاضر شاهد جرم و جنایت نابخشودنی صهیونیست‌ها در غزه هستیم که آن را محکوم می‌کنیم.

سیدرضا مرتضوی، استاندار اصفهان: رویکرد دولت در خدمت‌رسانی، جهت‌دهی از مناطق برخوردار به سمت مناطق کم‌برخوردار است‌

رویکرد دولت در خدمت‌رسانی، جهت‌دهی از مناطق برخوردار به سمت مناطق کم‌برخوردار است‌. به‌رغم نگاهی که از لحاظ برخورداری به اصفهان وجود دارد، این شهر به لحاظ سرانه‌های بهداشت و درمان شرایط خوبی ندارد.

با اقداماتی که دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، سپاه و بسیج در این زمینه آغاز کرده‌اند، در این حوزه مقداری شرایط اصفهان بهبود خواهد یافت.

در هسته مرکزی و جنوبی این کلان‌شهر وضعیت مناسبی داریم، اما در برخی مناطق همچون منطقه ۱۴ به‌رغم سکونت خانواده‌های متدین و شهدا نتوانستیم آن‌طور که باید خدمت‌رسانی کنیم.

در شورای اسلامی شهر و دستگاه‌های مختلف استان تلاش بر این است تا خدمات با نگاه به مناطق کمتر توسعه‌یافته ارائه شود.

امیدوارم با جهت‌گیری مجموعه قطار شهری و شورای اسلامی شهر و شهرداری در آینده نزدیک بتوانیم از قطار شهری در نزدیکی این محل بهره‌برداری داشته باشیم تا بهتر از گذشته در ترویج فرهنگ شهید و شهادت در استان اصفهان گام برداریم.

محمد نورصالحی، رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان: افتتاح بیشترین پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار، اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر است

«روز حماسه و ایثار و روز ملی اصفهان» را گرامی می‌داریم و تقابل این روز را با افتتاح پروژه‌های منطقه ۱۴ که جزو مناطق کم‌برخوردار اصفهان است، به فال نیک می‌گیریم. قدردانی می‌کنیم از تمام افرادی که برای افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌ها وارد عمل شده‌اند.

منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان جزو مناطق شهیدخیز است و مردم مؤمن و وفادار به انقلاب ساکن این منطقه هستند، اما در عین حال یکی از مناطق کم‌برخوردار نیز به‌شمار می‌رود.

اهتمام شهرداری و شورای اسلامی شهر همواره بر این است تا بیشترین پروژه‌ها در مناطق کم‌برخوردار افتتاح شود. امسال دومین دوره افتتاح پروژه‌ها را در منطقه ۱۴ شهرداری شاهد هستیم و تلاش می‌شود تا سومین افتتاح را نیز داشته باشیم.

خط دو متروی اصفهان از این نقطه و به فاصله حدود ۵۰۰ متری بیمارستان ۲۵ آبان می‌گذرد.

همت مجموعه مدیریت شهری بر این است که بتوانیم فاز نخست خط دو متروی اصفهان حدفاصل دارک تا میدان قدس را سال ۱۴۰۳ افتتاح کنیم که این اقدام کمک استاندار در فراهم‌کردن مقدمات را می‌طلبد تا مردم مناطق کم‌برخوردار زودتر طعم خدمتی که لایق آن هستند را بچشند و از کمبودها نیز کاسته شود.

بیمارستان امیرالمؤمنین‌(ع) که در خدمت جانبازان و ایثارگران است تا حدودی از لحاظ خدمت‌رسانی ضعیف است که از رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تقاضا می‌کنم توجه ویژه‌ای برای بهبود شرایط این بیمارستان انجام شود؛ البته مجموعه مدیریت شهری و استان همچون گذشته آماده انجام هرگونه همکاری در این زمینه است.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: ارتقای استانداردهای بهداشت و درمان در اصفهان با احداث بیمارستان ۲۵ آبان

بیمارستان فوق‌تخصصی ۵۰۰‌تختخوابی ۲۵‌آبان می‌تواند استانداردهای بهداشت و درمان را در اصفهان ارتقا دهد و محرک توسعه منطقه ۱۴ شهرداری باشد. اصفهان از جمله شهرهایی است که در آن اراده جمعی برای رفع مشکلات ایجاد شده است.

هشت ماه پیش موضوع احداث بیمارستان فوق‌تخصصی توسط بنیاد شهید مطرح شد. استانداری و مدیریت شهر مصمم شدند و زمینی برای احداث مشخص کردند. دپوی خط دوم قطار شهری به فاصله ۵۰۰ متری از این نقطه وجود دارد که حرکت واگن‌ها از آنجا شروع می‌شود.

امیدوارم تا پایان ۱۴۰۳ فاز نخست خط دو متروی اصفهان حدفاصل دارک تا میدان قدس افتتاح شود. همچنین طی دو هفته آینده نیز در منطقه ۱۴ اصفهان آیین افتتاح پروژه‌ها را خواهیم داشت و شاهد تحول اساسی در منطقه خواهیم بود.

اصغر کشاورزراد، معاون عمران شهری شهردار اصفهان: بسته‌شدن قرارداد بیش از ۲۰۰پروژه در شهر اصفهان از ابتدای امسال تاکنون

۲۵ آبان نماد ایثار و شجاعت مردم اصفهان است و یاد و خاطره شهدا به ویژه شهدای ۲۵ آبان را گرامی می‌داریم. از ابتدای امسال تاکنون قرارداد بیش از ۲۰۰ پروژه در شهر اصفهان منعقد شده است که در ادوار مدیریت شهری بی‌سابقه بوده است.

عملیات اجرایی پروژه تقاطع شهدای ورزشکار در یکی از محورهای مواصلاتی که حجم ترافیکی سنگینی در این محور وجود داشت، ابتدای سال ۱۴۰۰ آغاز شد. با توجه به تأسیساتی همچون لوله فاضلاب، دکل فشار قوی و فیبر نوری، یک سال طول کشید تا این تأسیسات جابه‌جا شود.

این پروژه ۱۵۰میلیارد تومان هزینه داشته است که بر اساس توافق انجام‌شده، یک‌سوم هزینه آن را شهرداری دولت‌آباد و دوسوم هزینه را شهرداری اصفهان تأمین کرده است.

این پروژه پایان سال ۱۴۰۱ به بهره‌برداری رسید و در اختیار مردم قرار گرفت؛ اما با توجه به تکمیل نبودن روشنایی آن، مراسم افتتاح رسمی پروژه در حال حاضر برگزار شد.

رینگ چهارم ترافیکی، یکی از پروژه‌های مهم این کلان‌شهر است که در تسهیل ترافیک شهر و استان مؤثر است. امیدوارم این پروژه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

محمدمهدی کریمی، مدیر منطقه ۱۴ شهرداری اصفهان: زدودن غبار از چهره محرومیت مناطق کم‌برخوردار با اجرای پروژه‌های پیشران توسعه

نگاه عدالت‌محور به مناطق محروم در دوره ششم مدیریت شهری اصفهان وجود دارد. اجرای پروژه‌های پیشران توسعه، می‌تواند غبار از چهره محرومیت مناطق کم‌برخوردار بزداید.

شمال شهر اصفهان ذیل کلان ‌مؤلفه‌ای به نام «حاشیه‌نشینی» که شامل تمام آسیب‌های اجتماعی، اقتصادی و محرومیت‌هاست، تعریف می‌شود.

تعداد پروژه‌های منطقه ۱۴ اصفهان قابل مقایسه با بسیاری از مناطق شهر نیست؛ همان‌طور که در اردیبهشت امسال نیز شاهد افتتاح پروژه‌های تقاطع غیرهمسطح سعید کاظمی آشتیانی و سپس بازیکده حصه بودیم.

حصه شمالی، محروم‌ترین نقطه شهر است. پروژه‌هایی که تعریف شد ناظر بر نیاز مردم است؛ تقاطع شهدای ورزشکار زیرگذری در شهر اصفهان و ورودی شهر دولت‌آباد است که منجر به ترافیک و تصادفات شهری شده و سال‌ها مدیریت شهری را در حوزه ترافیکی درگیر کرده بود.

به سبب ورود شریان‌های آب و فاضلاب انجام این پروژه سخت شده بود. این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۳۲ میلیارد تومان اجرا شده است.

وجود یک بیمارستان فوق تخصصی با ۵۰۰ تختخواب در فاز اول پیشران توسعه است. جانمایی این پروژه با کش‌وقوس‌های فراوان همراه بود که در نهایت قرعه به نام منطقه ۱۴ افتاد و این پروژه در زمینی به وسعت 5 هزار هکتار کلنگ خورد.

اجرای پروژه خیابان عاشق‌اصفهانی شرقی که در گذشته به جاده مرگ شهرت داشت، رضایت شهروندان این منطقه را به همراه داشت؛ چراکه ماهانه به‌طور متوسط یک نفر در این جاده بر اثر تصادف جان خود را از دست می‌داد و دغدغه چند ده ساله مردم آن منطقه بود، این اتفاق در اولین سال حضور مدیریت شهری رخ داد و مجوزها در عرض شش ماه صادر شد.

وجود کلانتری در منطقه ۱۴ دغدغه مردم زینبیه، دارک و حصه بود که در حال حاضر تمام مقدمات احداث آن انجام شده است و کلنگ آن در زمینی به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع به زمین زده خواهد شد.

مسعود احمدی‌نیا، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان: احداث بیمارستان ۲۵‌آبان، کوچک‌ترین نگاه در برابر بزرگی مردم اصفهان است

یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای ۲۵‌آبان را گرامی می‌داریم. مردم اصفهان ولایت‌مداری خود را در همه عرصه‌ها ثابت کرده‌اند و وفاداری به مکتب اسلام را با هیچ موضوعی به حاشیه نبردند. احداث بیمارستان ۲۵ آبان کوچک‌ترین نگاه در برابر بزرگی مردم اصفهان است.

مردم اصفهان با تدبیر از همدلی خود محافظت کردند و در حال حاضر هم شاهد این همدلی و هم‌فکری هستیم. بیش از ۱۰ درصد جامع ایثارگری کشور به اصفهان تعلق دارد.

ساخت بیمارستان از سیاست‌ها و وظایف ذاتی بنیاد سازمان شهید نیست، اما تدبیر و نگاه عالمانه ریاست بنیاد شهید به حوزه سلامت موجب شد تا همه مسئولان استان برای تحقق آن به میدان بیایند. بالغ بر ۴۰درصد پروژه‌های کشور در حوزه بنیاد شهید در اصفهان اجرا می‌شود.

تقدیر از شهردار اصفهان در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان

در ادامه در جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت استان با حضور سیدامیرحسین قاضی‌زاده از علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان و محمدمهدی کریمی شهردار منطقه ۱۴ اصفهان تقدیر شد.

برچسب‌های خبر
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

3 × یک =