افزایش مطالعه سرانه برای استفاده درست از کتاب‌ها

رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر گفت: افزایش مطالعه سرانه علاوه بر اینکه موجب پیشرفت عموم مردم می‌شود، باعث استفاده درست از این گنج گرانبها می‌شود.

تاریخ انتشار: 15:34 - شنبه 1402/08/27
مدت زمان مطالعه: < 1 دقیقه
افزایش مطالعه سرانه برای استفاده درست از کتاب‌ها

به گزارش اصفهان زیبا؛ رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر گفت: افزایش مطالعه سرانه علاوه بر اینکه موجب پیشرفت عموم مردم می‌شود، باعث استفاده درست از این گنج گرانبها می‌شود.

به گزارش روزنامه اصفهان‌زیبا، مدیر کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: با توجه به این که سهم کتاب در انتقال دانش‌ها گاهی به مراتب بیشتر و فراتر از ابزار آموزشی دیگر است، می‌توان کتاب‌ها را برای عموم مردم و هر قشر در دسترس بسازیم و مطالعه سرانه را در جامعه به حداقل برسانیم؛ علاوه بر آن به علایق و سلایق تمامی رده‌های سنی در خصوص انتخاب کتاب توجه داشته باشیم.

غلامرضا جعفری افزود: با استفاده از برگزاری برنامه‌های خلاقانه با محوریت کتاب و همچنین با راه اندازی ایستگاه مطالعه در مراکز، سازمان‌ها و نقاط پر رفت‌وآمد شهر، می‌توان از این گنج گرانبها به خوبی و به درستی استفاده کرد.

او ادامه داد: برگزاری نشست کتابخوانی به دو صورت مدرسه‌ای و کتابخانه‌ای، اجرای مسابقاتی همچون نقاشی و طراحی و همچنین برگزاری جشنواره‌های متعدد، اعم از جشنواره رضوی بزرگ‌ترین جشنواره کتابخوانی کشوری و برگزاری پویش‌هایی همچون نذر کتاب و پویش مجازی با عنوان «کتاب دوست‌داشتنی»، راه‌هایی برای گسترش فرهنگ کتابخوانی در سطح شهرستان است.

همان‌طور که جوانان و نوجوانان سرمایه‌های گرانبهای یک جامعه هستند، دانش و آگاهی آن‌ها نیز باید افزایش یابد؛ اما این امر با خواندن کتاب‌هاست که میسر می‌شود؛ رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان فریدونشهر در این خصوص بیان کرد: امروزه برای جوانان و نوجوانان کتاب‌های انگیزشی، ادبیات، علوم کاربردی و تاریخی جزو کتاب‌هایی هستند که بیشتر مورد توجه این قشر قرار می‌گیرند.

برچسب‌های خبر
اخبار مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

- دیدگاه شما، پس از تایید سردبیر در پایگاه خبری اصفهان زیبا منتشر خواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد‌شد
- دیدگاه‌هایی که به غیر از زبان‌فارسی یا غیرمرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد‌شد

پانزده − هشت =